Min ene nøgle virker lige pludselig ikke mere - ud af det blå. Batteri er tjekket og skiftet, virker stadig ikke.
Easy fix eller ny nøgle?
Min ene nøgle virker lige pludselig ikke mere - ud af det blå. Batteri er tjekket og skiftet, virker stadig ikke.
Easy fix eller ny nøgle?
Jeg havde for ca. 1 år siden samme problem. Bilen reagerede heller ikke hvis man lå den ned i kopholder m.m. som den burde selvom den knap har batteri.
Umiddelbart var meldingen at der skulle ny nøgle til, men kørte forbi Tesla. Tror den havde smidt "opsætningen", for han fik den til at virke igen, og påstod at den var Kræsen" mht. det batteri man brugte
:-) tjek
Bilen fik lavet service for et par uger siden og der sætter de jo nyt Duracell batteri i. Jeg har testet med andre batterier. Prøver at se om noget kan resettes i weekenden
Ja, den er nok død. Prøvede at opdatere den, men bilen siger at den er opdateret. Prøvede med den alene og sammen med den anden nøgle der virker. Eneste fejlmelding er at der ikke er en nøgle i kabinen, intet om lavt batteri eller andet.
Prøvede stor reset hvor jeg skifter hjul i opsætningen, men det hjalp heller ikke.
Den skal ind til MCU2 skift når de får en dem på lager igen, så får de den nøgle med ...
:-) ja - det er jo ikke en reset som sådan, det er en update og der svarede den lynhurtigt at nøglerne var opdateret.
du kan sagtens bruge et multimeter, til test af knapceller.
denne knapcelle er mærket med 3V, men måler tit over 3V som nye.
du kortslutter cellen i 1-2 sek. med noget metal, og måler så hvor hurtigt spændingen stiger til slutspænding.
tager det lang tid, eller kommer den ikke over 2,9V skal det skiftes.
jeg har brugt bulk batterier til mine keyfob, og det virker fint, men måske skifter jeg dem oftere.
Man kan komme til at presse den metalflig, der skal røre batteriet på omkredsen, ned mod bunden af batteri rummet, når man sætter batteriet i.
Så sidder batteriet og bliver kortsluttet, og det virker ikke.
Så man skal lige kigge efter, om man har kommet til at lave den kortslutning mellem de to batteripoler.
Og vride fligene fra hinanden igen.
Da jeg skulle have skiftet MCU2 afleverede jeg bare bilen med den døde nøgle og da jeg fik den tilbage virkede alt som det skulle. Ingen idé om hvad der var galt eller hvad de lavede :-)