Loading...
dk

Model S 85D 12 volt batteri | Tesla Forum

Noogi
Noogi Apr 8 '22

Plejer man ikke at sige at 12V batteriet på de gamle Model S dør indenfor 4 års tid?

Mit batteri er aldrig blevet skiftet og er nu næsten 6½ år gammelt. Ifølge Tesla er det stadig i tip top stand. Tesla loggede på bilen og målte spændingen.

Andre med så gammelt 12V batteri uden problemer?

KimT
KimT Apr 9 '22

Mit holdt i 5,5 år - 195.000km, men tror de har pillet i FW ad flere omgange for at forlænge levetid

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 9 '22
P85DK
P85DK Apr 9 '22

Jeg har fået skiftet i forbindelse med HV batteri skift, men ikke fordi der var noget galt med 12V batteriet, det er åbenbart bare noget de gør.

Jeg vil forvente at det kan holde rigtig mange år, da der de facto er en batterilader koblet til batteriet hele tiden.

Vi har en 23 år gammel bil som max kører 3.000 km/året og batteriet er ihvertfald 15 år gammelt, den står ude hele året og den starter altid med det samme uden problemer eller advarsler. Vi har en anden betydeligt yngre bil hvor producenten leverer en batterilader med som en del af standard udstyret og den batterilader skal sættes på bare den står 2 dage uden at køre, ellers så er det som minimum lysshow i instrumentbordet.

Hvis der ikke er noget galt mellem HV batteriet og 12V batteriet, så bør det nemt holde meget meget længe.

HemligNemlig
HemligNemlig Apr 9 '22
Jeg har netop fået mit skiftet for anden gang. Første gang på garanti.
Mit blev ikke skiftet i forbindelse med HV skift så det er altså ikke standart de gør det P85DK.
P85DK
P85DK Apr 9 '22

hmmm - måske er det så det klassiske Tesla lotteri der afgør det? Har også hørt om folk der er blevet bedt om selv at betale for et nyt 12V batteri ved HV udskiftning på garanti