Loading...
dk

Model S før 2016 håndtag i restordre | Tesla Forum

ByeOpec
ByeOpec May 20

Kære Alle,

Venter nu på 5 måned på et nyt håndtag fra Tesla (90D 2015) andre der har samme oplevelse?
Nogen som ved om det kan skaffes hos Tesla i andre lande?
Eller nogen som kan reparere disse enheder?

På forhånd tak

Brian

KimT
KimT May 20

Hinnerup auto ellers Autoskadestuen

PeterE
PeterE May 20

Sikker på at I ikke taler forbi hinanden? Jeg skiftede to af mine for 5 måneder siden, og jeg kan selvfølgelig have fået de sidste to. Men mon - der har været mange unfordringer med forsyningskæder og ledningsnet siden. Men ja, jeg ville også forsøge et par af de uafhængige Tesla værksteder.

P85DK
P85DK May 20

Min seneste erfaring med at vente på dele hos Tesla er at de glemmer at du venter og de bruger delene på de biler som står lige foran dem og har behov for dem, uanset hvor længe du har ventet.

Prøv at kontakte dem, så får du en lang sang (ingen beklagelse eller indrømmelse af fejl) og en ny tid.

ByeOpec
ByeOpec May 20

Hej PeterE,

Med stor risiko for at overvurdere professionalismen hos Tesla Service Danmark, så tror jeg du har fået de sidste to generation 3 håndtag. Men som P85DK skriver, så fornemmer man klart at planlægningen foregår dag-til-dag, så det kan jo ikke helt udelukkes, at håndtag har været på lager i de 30-45 dages intervaller man venter, indtil man får en besked om, at de ikke er på lager og som trumpf bliver smidt bagerst i servicen køen, igen igen.
#KimT, har været i dialog med Autoskadestuen flere gange de sidste måneder, men de har ikke kunne hjælpe mig, da Tesla laver denne rep til kostpris, hvorved de er holdt op med at lave denne rep, da det ikke kan betale sig for kunden. Har dog på din opfordring taget kontakt til dem igen og de vil se om de har mulighed for at bestille et til mig via deres leverandør i Holland.
Hvis dette ikke er muligt, så må jeg få det repareret, som man gjorde tidligere. Så engang en video, hvor en udskiftede ledningerne i håndtaget, er der nogen herinde, som ved om man stadig kan bestille dette upgraderede ledningsnet?

På forhånd tak

Brian

P85DK
P85DK May 20

Hvis det ikke er paddle gearet, så er det typisk en knækket ledning eller en ledning der er faldet af sin mikroswitch. Det kan hurtigt laves, det der tager tid er at få håndtaget ud af bilen og ind igen :-)

DeaconWP
DeaconWP May 20

Prøv at beskrive, hvad håndtaget gør forkeret.

Skriv også, hvor du bor, for jeg har set flere yde hjælp til hinanden i tidens løb.

HemligNemlig
HemligNemlig May 20
Jeg har haft en sag siden marts og skriver med dem hver eneste uge, de er i rest ordre og de kan end ikke sige hvor pr der er en forventet leveringstid. Korrekt autoskadestuen laver det ikke fordi Tesla anerkender der er en kendt fejl så de laver det til kostpris.
Fejlen på min skulle være en controller? Håndtaget kører fint ud og ind men døren kan ikke åbnes. Har før skiftet padle gear i modsatte side men det var jo en anden fejl.
P85DK
P85DK May 20

Her er lidt om de forskellige fejl, de har ikke den seneste version med

ByeOpec
ByeOpec May 21

Det er nok en knækket ledning, da håndtaget kommer fint ud, når man låser bilen op. Har tidligere fået repareret både en knækket ledning og et ødelagt paddlegear i forskellige håndtag, samt totaludskiftet til den nye gen 3 i førersiden. 
Mht til rep af håndtag, så bor jeg i Vedbæk, men vil allerhelst have håndtaget udskiftet med den nye gen 3, da det løser alle de mange “failure points”

Nørdet, glimt i øjet video om gen 3 håndtag https://youtu.be/Bea4FS-zDzc

Forummets indlæg er redigeret af ByeOpec May 21
PeterE
PeterE May 21
Citat fra ByeOpec

Det er nok en knækket ledning, da håndtaget kommer fint ud, når man låser bilen op. Har tidligere fået repareret både en knækket ledning og et ødelagt paddlegear i forskellige håndtag, samt totaludskiftet til den nye gen 3 i førersiden. 
Mht til rep af håndtag, så bor jeg i Vedbæk, men vil allerhelst have håndtaget udskiftet med den nye gen 3, da det løser alle de mange “failure points”

Nørdet, glimt i øjet video om gen 3 håndtag https://youtu.be/Bea4FS-zDzc

Det er så billigt at jeg netop gjorde det samme, dvs skiftede de to forreste istedet for at blive ved med at reparere. Når du er så tæt på byen, så ville jeg også overveje at booke en tid hos Tesla i Malmø. Du kunne være heldig der. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 21
JeppeB_HinnerupAuto

Det kan sagtens svare sig at reparere de gamle håndtag. At skifte til de nye løser ikke problemerne, de går også i stykker. De nye kan så ikke repareres og skal skiftes hver gang. Det giver derfor god mening at reparere de gamle

HemligNemlig
HemligNemlig May 24
Men Jeppe hvad koster en rep hos jer?
For hos autoskadestuen anbefalet de man går til Tesla da de gør det til kostpris hvor autoskadestuen også tager timepris og dermed ender med at blive dyrere.
KimT
KimT May 24

Du får nok hurtigere svar ved at ringe til ham. Men iflg deres hjemmeside fra 890,- https://www.teslatilbud.dk/...af-doerhaandtag.aspx