Enig med Kristian. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det nok heller ikke sandt - eller i bedste fald vildledende eller groft overdrevent.
Jeg kender godt teknologien, som er meget brugt på vindmøllevinger og flyvinger. Og det virker. Men man skal nok ikke forvente en reduktion i aerodynamisk drag på mere end et par procent.
En betydelig del af en bils forbrug går til at overvinde rullemodstand og den del er i hvert fald ikke påvirket. Så et kvalificeret gæt er, at disse V-dimser kan spare i omegnen af ~1% på energiforbruget. Hvilket naturligvis også har ret. Men det er altså på ingen måde i nærheden af 1/3. For almindelige folk vil forskellen næppe være mærkbar.
En anekdote på et meget lidt troværdigt medie om, at en tilfældig person har kørt så og så langt på en opladning giver jeg ikke meget for. Jeg har selv kørt længere på en opladning i min 85D. Og jeg har også kørt en del kortere. Så det siger ingenting, hvis man ikke kender testbetingelserne. Der skal laves test under rimeligt kontrollerede forhold for at kunne fastslå forskellen.
Hvis nogen vil sponsere et par V-dimser, så skal jeg gerne teste dem. Det kunne da være ganske interessant. Men forvent ingen mirakler.