Loading...
dk

Service - altså udfra en mange-punktsliste | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 27 '22
Status er at bilen efter 217.000 km kører som ny, altså bortset fra at jeg skal have skiftet et hjulleje og overveje MCU opgraderingen fordi min cluster skærm nu genstarter lidt for ofte. 

Men så er der altså lidt for mange knirkelyde fra hjul/undervognen, bremserne skal nok renses, hvordan med batterivæsken, de der bærearme osv osv osv. 

Findes der ikke et 48-punkts service (eller et andet tal…) og hvorhenne ville I få foretaget det? Jeg oprettede en supportsag hos Tesla om bad om pris på service, og de foreslog bremserens og skift af et filter. Jeg vil gerne have bilen ordentligt gennemgået inden sommerens roadtrip til Frankrig.

Gode råd er velkomne.
webercarbmann
webercarbmann May 27 '22

Hej PeterE

Jeg ville køre bilen til Autoskadestuen eller Hinnerup afhængig af hvor du bor og bede dem om at lavet et stort service og gå bilen igennem. Tesla kan sikkert også godt gøre det men prisen bliver en anden.  Vi overvejer også af få skærmen opgraderet men vil først have en afklaring på batterisagen. 

P85DK
P85DK May 27 '22

Alt undervogn og bremser kan enhver baggårdsmekaniker lave. Tjek af kølervæske til batteriet etc. er nok Autoskadestuen eller Tesla.

PeterE
PeterE May 27 '22
Tak for svar :) Tesla ringede tilbage og de har faktisk en ‘general inspection’ ydelse hvor de gennemgår hele bilen. Værd at overveje, og et fuldt service skal jeg have lavet et sted.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 27 '22
P85DK
P85DK May 27 '22

Selvom en el bil ikke skal have en 'normal' service, så er der jo stadig ting som bremsevæske som skal skiftes. Og det er jo typisk hvert andet år man skifter bremsevæske.

PeterE
PeterE May 27 '22
Citat fra P85DK

Selvom en el bil ikke skal have en 'normal' service, så er der jo stadig ting som bremsevæske som skal skiftes. Og det er jo typisk hvert andet år man skifter bremsevæske.

Selvfølgelig, vil primært også gerne have kigget de ting igennem som alle herinde ved - måske - får en defekt på et tidspunkt… :)