Kommentar snuppet fra fdel - skrevet af Erik Christian Thrane (Sperto) :
Erik Christian Thrane Det er IKKE Skat, der har ændret reglerne. Det er derimod et par operatører, der ikke har fulgt reglerne eller rettet ind, da Skatterådet slog reglerne fast med syvtommersøm for et år siden. I mellemtiden har de blot videreført deres ulovlige praksis og spurgt Skat igen. Svaret blev ikke overraskende det samme. Måleren SKAL sidde i boksen. Interessant om de pågældende operatører betaler, hvad de skylder til Skat. Ellers risikerer de jo bøder oveni...Hej ErikKommentar snuppet fra fdel - skrevet af Erik Christian Thrane (Sperto) :
Erik Christian Thrane Det er IKKE Skat, der har ændret reglerne. Det er derimod et par operatører, der ikke har fulgt reglerne eller rettet ind, da Skatterådet slog reglerne fast med syvtommersøm for et år siden. I mellemtiden har de blot videreført deres ulovlige praksis og spurgt Skat igen. Svaret blev ikke overraskende det samme. Måleren SKAL sidde i boksen. Interessant om de pågældende operatører betaler, hvad de skylder til Skat. Ellers risikerer de jo bøder oveni...
Ja selvfølgelig. Men det dur da heller ikke når man har fulgt en vejledning fra et firma der tilbyder refusion. Eller gjorde…Det er lovligt, men opfylder bare ikke kravene for at modtage refusion :-)
Det er godt nok sørgeligt. Jeg tror, der er rigtig mange, der har brugt penge på en ladeboks uden måler og har i god tro opsat en bimåler i eltavlen eller ved siden af ladeboksen. De kan nu ikke længere modtage refusion. Det har vel aldrig været hensigten med loven?!
Skal alle disse folk så smide deres gamle ladeboks ud og investere i en ny? Eller kan man evt. retrofitte sin gamle ladeboks ved at indbygge en måler i den?
Præcis, jeg modtager gerne gode råd på at indbygge en bi-måler i min Tesla ladebox :)Det er godt nok sørgeligt. Jeg tror, der er rigtig mange, der har brugt penge på en ladeboks uden måler og har i god tro opsat en bimåler i eltavlen eller ved siden af ladeboksen. De kan nu ikke længere modtage refusion. Det har vel aldrig været hensigten med loven?!
Skal alle disse folk så smide deres gamle ladeboks ud og investere i en ny? Eller kan man evt. retrofitte sin gamle ladeboks ved at indbygge en måler i den?
Bare en tanke. Men en Tesla ladeboks burde vel i teorien kunne softwareopdateres, så den kan vise elforbrug i mobil appen? Eller tager jeg fejl?
Med de fleste andre ladebokse er man nok nødt til at lave en ikke særlig elegant løsning med at få plads til noget ekstra hardware inde i boksen, skære et hul til et display osv.
@Pensionisten
Sådan burde det være, ja.
Men ifølge SKAT skal du sikkert skære din fine Tesla ladeboks op, mosle bimåleren ned i den og se, om du kan få krænget coveret på igen. Displayet bør i øvrigt nok stadig være synligt, så det kan aflæses, så måske skal du også lige skære et lille kighul i ladeboksen til displayet.
Ikke ligefrem en nem øvelse, hvis det også skal være elegant :-/
Ups. Jeg kender en der i sidste uge fik lavet en installation med en bimåler, og dette er udført af OK, der får hun også sin strøm fra.
@Mos. Jeg har selv tænkt tanken, men det skal sikkert være den nye V3 (Hvide med glaslåg)
Hvad nu hvis man tager en tilpas stor kasse, monterer Tesla laderen og elmåleren inde i kassen (med ladekablet ført pænt ud) og lukker kassen med gennemsigtigt plastlåg.
= Ladestander med måler indbygget i boksen.
Som jeg husker Skat, så interesserer de sig ikke for den kunstneriske udførsel.
@Bianco - ja, det er jo bare den gamle hjemmelavede lader model, måske bare med en 'giga' boks for at have en købt lader indeni.
:)Hvad nu hvis man tager en tilpas stor kasse, monterer Tesla laderen og elmåleren inde i kassen (med ladekablet ført pænt ud) og lukker kassen med gennemsigtigt plastlåg.
= Ladestander med måler indbygget i boksen.
Som jeg husker Skat, så interesserer de sig ikke for den kunstneriske udførsel.