Loading...
dk

Usb c | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '22

var hos tesla i dag blandt andet fordi usb c ikke virkede bagi. Tesla tjekkede det og da virkede det fint. Har købt 2 kabler som åbenbart kun virker i usb c foran men ikke bagi! Kan I anbefale et usb c kabel som virker på bagsædet?

MOS
MOS Jun 1 '22

Hvordan kan kablet vide, om det sidder foran eller bagi?

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '22

Godt spørgsmål. 

KimT
KimT Jun 1 '22

Du kan jo evt. prøve med et af de billige fra Ikea.

De har både USB-C -> USB-C og USB-C -> Belysning (Lightning - hahaha)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 1 '22
ankjaers
ankjaers Jun 2 '22

Der er et hav af USB standarder. Så nogle kabler virker i nogle porte, mens andre ikke gør. 

MOS
MOS Jun 2 '22
Citat fra ankjaers

Der er et hav af USB standarder. Så nogle kabler virker i nogle porte, mens andre ikke gør. 

Er en standard ikke netop til for at undgå, at der er et hav af forskellige løsninger, der ikke er kompatible?? 

KimT
KimT Jun 2 '22

Der findes vel kabler til : strøm/strøm+data/strøm+data+video (thunderbolt)

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 2 '22

Er nok mere komplekst idet de kun virker foran og ikke bagi.

jramskov
jramskov Jun 2 '22
Citat fra MOS
Citat fra ankjaers

Er en standard ikke netop til for at undgå, at der er et hav af forskellige løsninger, der ikke er kompatible??

Gid det var så vel. USB-C er stikket, men som allerede nævnt, bruges det til mange ting, bla. blot til at levere strøm (der er mindst to forskellige specifikationer, den ene kan levere 15W, den anden op til 100W). Dertil er der er en række forskellige USB standarder (3.0, 3.1, 3.2 og derudover Thunderbolt). Marketing folkene keder sig desuden gevaldigt for de bliver ved med at omdøbe eller give det nye navne. USB-C er ikke alene - folkene bag HDMI standarden er mindst lige så tåbelige, senest har de valgt at udvande HDMI 2.1 standarden: https://www.flatpanels.dk/...ll&id=1639475987

ankjaers
ankjaers Jun 3 '22

Citat fra MOS
Citat fra ankjaers

Det tror jeg var målet? Desværre er realiteten en anden. Jeg har usb-c kabler til Gopro, iPad og Headset som ikke kan lade med hinandens kabler. Så på ferier skal jeg alligevel have 3 usb-c kabler med + lightning til iphone.  

jramskov
jramskov Jun 3 '22

Mit gæt er at hvis du køber det "rigtige" USB-C kabel vil du opleve at alle dine enheder vil fungere med det.

Trannel
Trannel Jun 3 '22
I gamle dage var et kabel bare et kabel med stik i den ene ende og et korresponderende stik i den anden ende.
Nutildags er der indbygget mikro elektronik i usb kablerne og derfor kan de i nogle situationer svigte, især de billige kabler.
Min erfaring er derfor at ofre en smule mere og købe et kvalitetsprodukt som f.eks. Apples men jeg har dog også gode erfaringer med Ikeas billige kabler. Hold jer fra de billige kabler man ser på f.eks. diverse loppemarkeder.
ankjaers
ankjaers Jun 7 '22

Anker plejer at være mit "go to" mærke mht til kabler der altid virker.