Loading...
dk

VIP indbrud / sikkerhedsalarm | Tesla Forum

cth
cth Jul 1 '22

2 punkter under sikkerhed i min menu på bilens display.

Ved ikke lige hvad forskel er, men jeg prøver forgæves at have begge frakoblet konstant.

Men bilen slår dem til igen.

Har ikke helt styr på hvornår.

Nogen der ved om de kan permanent frakobles?

PS: har et par gange hylet midt om natten uden grund.

Da jeg generelt selv hader alle naboernes hus og bil alarmer, som går ind imellem, så vil jeg gerne af med min :-)

MOS
MOS Jul 1 '22

Jeg mener, den ene alarm aktiveres af en sensor, der registrerer bilens bevægelser, f.eks. hvis en biltyv bugserer bilen eller man sejler med en færge, der vugger.

Den anden alarm aktiveres vistnok af bevægelse inde i kabinen. F.eks. en biltyv, der er brudt ind eller bare en flue, der flyver lidt forvirret rundt og ikke kan finde ud igen.

Jeg ved ikke, om man kan frakoble dem permanent.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 2 '22
Derider
Derider Jul 2 '22

Du skriver ikke om du har fået en besked i app om at sensorer har registreret bevægelse. Hvis du ikke får nogen besked og alarm lyder uden meddelelse på skærm/app har du nok en fejl på bilen. Havde en fejl på min M3 som tog lidt tid for Tesla at finde. Som jeg husker det måtte jeg sikre mig hver aften at vippe/indbrud var slået fra for at være sikker på at få en god nats søvn. Da problemet blev større slog Tesla alarm fra remote for at Skåne naboerne og mig selv. Hvis du ej får nogen besked fra/i bilen så skriv tidspunktet ned og skriv til Tesla i app og bed dem om at check hvad de kan se i bilens logs hvad der triggede alarmen. Et dårligt stik under frunken på min bil var årsagen til disse uforklarlige alarmer.   

cth
cth Jul 3 '22
Tak..fik besked i app om "bilalarm udløst"og tidspkt. er noteret. Jeg får Tesla til at kigge på det og hører om det kan slås fra permanent.