Min Model S fra 2015 vil ikke downloade ny version til navigationen. Hver gang jeg prøver at genstarte den, starter den med at downloade med en helt ufattelig hastighed på omkring 160 kB/s. Nå ja, så tager det vel resten af natten, tænker jeg og så fred være med det. Problemet er bare, at den altid går i står efter ca. 5 min. og så er har den ikke downloadet mere end ca. 1%. Næste gang er det forfra igen. Og sådan kan man blive ved. Jeg kan stadig bruge navi, så problemet er ikke akut.
Ude hos Tesla siger de, at det lyder som om, SD-kortet til navigation er fyldt og jeg skal have et nyt SD-kort. Det koster i alt ca. 2700,-, hvilket lyder af meget, men det er fordi de bl.a. skal have bygget skærmen ind og ud af bilen. Er der nogen, der har kommentater til det? Lyder det rigtigt?
Jeg tænker, om det er nu, man bare skal få opgraderet til MCU2, når vi nu alligevel er i gang. Kan det betale sig at bruge flere penge på den gamle skærm? Og er det stadig 12.000,-, det koster for en opgradering til MCU2? Hvad ville I have gjort?
Jeg har tidligere fået skiftet eMMC-chip og opgraderet til 4G/LTE modem.
Hvis man får opgraderet til ny MCU2, hvad sker der så med den gamle skærm? Kan man få den med hjem?