Loading...
dk

Tesla service / evner eller mangel på samme... trækaksler | Tesla Forum

cth
cth Jul 25 '22

På min DEC 2020 model S har jeg fået skiftet trækaksler nok 3 gange som jeg husker det.

Længere historie hvor de først ikke mente det var slemt nok i Tårnby, men i Hillerød gjorde de.

Nå men sidst var her for 4 mdr. siden, hvor jeg allerede på vej hjem kunne mærke at der stadig var et eller andet galt. Lidt vibration ved acceleration.

Det er ikke meget og det er mindre end tidligere.

Har fået 4 nye dæk på undervejs, hvilket ikke har ændret noget.

Det er bare ikke godt nok, når "min" 2015 90D ikke har den mindste vibration.

Bestilte ny tid i app. og foreslog dem at kigge på andet end trækaksler.

Men de ville nu alligevel bestille aksler.

Fik kort før tid besked om at dele ikke var kommet.

Jeg ville få ny tid når de var der.

Fik ny tid da aksler kom, som så er i morgen.

I dag får jeg besked om at dele ikke er kommet ..... fuck hvor irriterende når de nu havde fået dem jvf. den nye tid !!!!

Mener P85 var inde på at netop trækaksler ville blive det næste store problem hos Tesla efter lade / rækkevidde sagen.

Men er at nævnte at de måske burde kigge på ophæng og ikke aksler.

Nogen der husker?

P85DK
P85DK Jul 25 '22

Det kan være ophænget til front motoren som er den skyldige part.

Læs denne service bulletin selvom den står som 2014-2019

cth
cth Jul 25 '22

Super tak. Vil jeg sende til dem.

Prøvede jeg også engang med min audi A6.

Måtte selv finde løsningen til værkstedet.

Da havde jeg ingen garanti og sparede 20.000 ved at google mig til løæsning.

Nå men ikke sikkert det er det. men de får den i hvert fald.

Mine vibrationer kommer uanset hård eller blød acceleration.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 25 '22
Ledsager
Ledsager Jul 25 '22

Jeg har fået skiftet nogle af mine forreste trækaksler 3 gange siden 2015. På garantien de første år. Siden hen ville Tesla have 18.000 kr. for at skifte dem, hvilket jeg ikke ville betale. Har også hørt jf servicebulletin at det ikke nødvendigvis er selve trækakslerne det er galt med. Så jeg lever med nogle vibrationer ved fuld acceleration, hvilket jo er ærgerligt, men da jeg ikke har tillid til at Tesla kan/vil fikse problemet, vil jeg ikke ofre pengene.

Er spændt hvordan det går med din sag cth. Lad os høre om de kan løse det.

cth
cth Jul 25 '22

Jeg har oplevet mange forskellige versioner af vibrationer i nuværende S og i den gamle S.

Hvis min var uden for garanti ville jeg også kunne leve med dem.

Men når det har været der næsten fra ny vil jeg ikke have det...

Johannelund
Johannelund Jul 25 '22
@cth har du luftundervogn, kan det være årsagen.
Har lige tjekket @ledsager som har beskrevet at det er vigtig at når man fyrre bilen af at luftundervognen er i low
Parkeret selv på mine hjemadresse i very hight, da det er nemmere at komme ud og ind af bilen, og derfor larmer min 85D altid når jeg starter, med derfor laver leg selvfølgelig ikke den kraftige acceleration
cth
cth Jul 25 '22

Det er ikke et kraftig accelerationsproblem (som jeg havde tidligere og i gammel S)

Det er der hele tiden... eller d.v.s når man giver lidt gas uanset fart (lav som høj), så er der en lille knurren/vibration.

Forsvinder i det øjeblik foden lettes fra speeder og man triller eller holder speeder konstant (konstant fart).

cth
cth Jul 26 '22

Var lige forbi i Hillerød og en mekaniker var ude og køre.

Ret skal være ret... der har nok været lidt gensidig kommunikationsbrist :-)

Så den med at akslerne var ankommet til min bil, må jeg æde, da jeg reelt ikke kan bevise det.

Synes bare jeg fik at vide at min første afbestilte tid ville blive fornyet så snart aksler ankom.

Nå pyt...fik en god snak med mekaniker og det vigtigste er at han sagtens kunne mærke et problem og at det næppe er trækaksler.

Han påpegede at mine nye dæk havde hæl og tå (suk nu igen).

Den tager vi i dæktråden på et andet tidspkt.

Han insisterede dog ikke på at det var det der var problem.

Kan det heller ikke være for det var der før nye dæk og jeg mener jeg har erfaring nok til at kunne mærke det ikke er dæk der laver de rystelser. Jeg kan godt mærke dæk laver noget hæl og tå.

Jeg låner gerne hjul fra min gamle 90D og får testet for at være 100%

Hvis ikke så ville de gøre det på værkstedet når de lige fik fat i nogle hjul evt. låner fra den de har holdende til salg.

Så der er lidt skub i det :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 26 '22
P85DK
P85DK Jul 26 '22

Det med hel og tå er sgu noget spøjst noget. Jeg har på 180k km og jeg ved snart ikke hvor mange sæt dæk, både sommer og vinter (alle 21") aldrig oplevet ujævnt slid på nogle sæt.

Jeg fik sporet min bil, i forbindelse med at jeg havde skiftet de forreste bærearme, på en hunter, hvor jeg kunne følge med i alt. Sporing bagpå var faktisk lidt off, men da jeg ikke har pillet ved den og der aldrig har været et problem, blev vi ret hurtige enige om at den skulle der ikke pilles ved.

Tesla tager vist små 2k for en sporing og ham jeg brugte tager lige under 900 og det er samme maskine, så du siger bare til, hvis du skal have hans navn.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 26 '22
Ledsager
Ledsager Jul 26 '22

Det navn vil vi gerne have P85DK. Når jeg har henvendt mig med vibrationer som formentlig skyldes de forreste trækaksler, er jeg altid blevet “anklaget” for ikke at have bilens undervogn sat i LOW inden kraftig acceleration.  Det har jeg imidlertid altid kunne afkræfte og Tesla har heller ikke kunne bevise via deres log, at det skulle være årsagen. Er også blevet bedt om at skifte til de originale fælge før de ville tage sig af det. Det ændrede imidlertid intet. Så der gøres mange krumspring for ikke at skulle skifte de nødvendig dele hvilke de så end er. Mine problemer var imidlertid før den nævnte serviceupdate. Har ikke forsøgt at få fjernet vibrationerne siden da.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Jul 26 '22
P85DK
P85DK Jul 26 '22

Han kan nok ikke hjælpe med vibrationer, men han kan spore bilen til perfektion, mens I står og kan følge med i alt hvad han gør.

https://www.dinsendaek.dk/ - spørg efter Lars og bare hils fra Christopher med Abarth'en så er han med :-) 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 26 '22
cth
cth Jul 26 '22

Tak P85

Kunne være man skulle prøve en sporing.

Flere herinde har hæl og tå problemer og sikkert også nogen der ikke ved de har :-)

cth
cth Sep 10 '22

Fik den 4 hjuls udmålt hos Dinsen.

Der var flere ting der skulle rettes og nu er mine "trækaksel" vibrationer så godt som væk ??

Eller kan i hvert fald ikke sige om det der er tilbage, er dæk eller bil.

Men det er så lidt nu...såeee...

Før var jeg ikke i tvivl.

Kan så undre mig at den for det første er så meget ude af sporing efter kun 1,5 år, samt at Tesla slet ikke har forsøgt det i stedet for at skifte mine trækaksler 3 gange.

Fik ham til at bytte hjul rundt..

Men dæk er stadig noget møj.

Så dem skal jeg have tjekket om der er en brist et sted.

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 11 '22
cth
cth Oct 14 '22

Lidt status på min sag:

Jeg har lånt 4 andre fælge/dæk og bilen opfører sig på samme måde.

Kørte til Hillerød hvor jeg havde en aftale.

De havde den 3 dage og jeg havde en TM3P 2022  til låns.

Kort om den.... den kører jo fantastisk. Stadig lige grim, men jeg forstår hvorfor den er populær.

Prøvede også en Y igen, nu jeg var der.

Nå men tilbage til min model S 2021.

De erkendte der var et vibrations problem ved acceleration, men de kunne ikke finde ud af hvad det var.

Så jeg er kommet videre i systemet sammen med 2 andre, der åbenbart også har et problem de ikke lige kan greje.

Men det var en lettelse at de endelig accepterede at der er noget galt med bilen.

Vi skal stadig lige huske, at det ikke er mere, end at min kone og andre stadig ikke kan mærke det :-)

Men jeg kan og det ville de fleste herinde også kunne.

Jeg har i øvrigt kun ros til overs til dem i Hillerød.

Selve Teslas koncept er jeg så måske mindre vild med, men det er ikke deres skyld.

Fortsættelse følger...

Johannelund
Johannelund Oct 15 '22
@cth
Har du luftundervogn, for det har jeg, normalt parkere jeg i very High for så er bilen let at komme ind og ud af,
Men laver jeg en kraftig acceleration inden den er kommet ned i low, ja så larmer det.
Derfor venter jeg med at lave de accelerationer indtil undervognen er klar.
Har du ikke luftundervogn er bilen jo sat op til det nødvendige kompromis.
Så kommer vibrationer altid og også når man accelere fra 60-80 km eller kun fra 0 km,
cth
cth Oct 15 '22

Ja jeg har luft og den er altid i standard indtil vis hastighed så er den i lav.

De vibrationer jeg har er ikke i min 2015 90D kun i min 2021 "100D"

Det er ikke vibrationer ved kraftig acc. Det er generelt ved alm. acc.

Ledsager
Ledsager Oct 15 '22

Min S fra 2015 med luft har fået skiftet trækaksler foran flere gange. Hver gang kom vibrationerne ved kraftig acceleration igen efter et stykke tid selv om jeg altid kører i standard eller lav indstilling. Der er kommet en servicemeddelelse på problemet, som indikerer at det også er andet end trækakslerne der er problemet. Det burde de vide på værkstedet. En udskiftning af de relevante dele vil koste mig 20 k, så jeg lever med vibrationerne.

cth
cth Oct 16 '22

Mit problem er ikke det klassiske, som jeg selv har prøvet på min 2015 model.

Jeg kender godt den service meddelelse.

Den gælder modeller før 2020 eller før model S fik model 3 motor foran.

Mine vibrationer er ved almindelig acceleration.... de er der sikkert også ved kraftig.

Jeg skriver i tråden når Tesla er vendt tilbage med en løsning...lige nu er de i tænkeboks :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 16 '22