I USA er der eksempler på at folk har betalt mellem $16.000 - $20.000 for et 350V 90 kWh batteri.
Det er teknisk og fysisk muligt at få et 100 kWh batteri i bilen, men Tesla siger at det ikke er muligt og de vil ikke sætte et 100 kWh batteri i din bil. Folk som WK057 har sat 100 kWh i nogle af de tidlige modeller, men det vil nok kræve at du kører uoriginalt SW og al support fra Tesla forsvinder - hvilket måske ikke betyder alverden når bilen alligevel er udenfor al garanti.
Hvad er der helt konkret galt med din bil? Hvilke symptomer og fejl har du?
Hold os meget gerne orienteret her. Ham her skulle være meget dygtig til at fixe batterier. http://elbil-doktoren.dk/
@Johannelund - det Gruber laver er på ingen måde pengene værd. De klipper den eller de celler der er defekte fra og tager mellem 30-50% af prisen for et nyt batteri for det. Sandsynligheden for at dit batteri derefter udvikler samme fejl inden for kort tid er stor.
Men ham som fmm1000 henviser til har vist haft succes med at få balanceret et batteri som var så meget ude af balance at det lukkede ned. Han skifter hvis også batterier.
Jeg er i en situation hvor jeg formodentligt skal have batteriet ombyttet på min ‘13 85S. Den er således udenfor garanti. Har nogen erfaring med pris? Og evt andre råd i relation til dialog m Tesla? Jeg overvejer at bede dem ombytte til 100S batteri - er det mon muligt fysiskt og teknisk set?
@thomasbj. Er interesseret i at høre hvilket konkret tilbud Tesla vil give dig på en opgradering.
https://057tech.com/services WK057 tilbyder div. upgrades men det kræver at bilen kommer fysisk til ham. Linkert herunder viser hvilke muligheder der er.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QgSyLrNimg5wdoxzIzxcXcIZy79Zinq80wdcudn7xg0/edit#gid=0
Først fik jeg “Maximum charge Level reduced” og fik af Tesla support at vi at det betød Max 80% (280km) opladning af batteri. De sagde ikke noget om ladehastighed, det konstaterede vi efterfølgende var tilfældet. Efter tre sjat ladninger op til cirka 150km med mellem 60kW og 3kW! endte vi med 3-5kW ved 123km på SuC (og så er der saftsuseme langt hjem fra Sydfrankrig!I USA er der eksempler på at folk har betalt mellem $16.000 - $20.000 for et 350V 90 kWh batteri.
Det er teknisk og fysisk muligt at få et 100 kWh batteri i bilen, men Tesla siger at det ikke er muligt og de vil ikke sætte et 100 kWh batteri i din bil. Folk som WK057 har sat 100 kWh i nogle af de tidlige modeller, men det vil nok kræve at du kører uoriginalt SW og al support fra Tesla forsvinder - hvilket måske ikke betyder alverden når bilen alligevel er udenfor al garanti.
Hvad er der helt konkret galt med din bil? Hvilke symptomer og fejl har du?
Ingen tvivl om at der kommer andre end Tesla som kan noget.
Sikkert også bedre end Tesla lokale værksteder, da de jo ligesom alle andre autoriserede værksteder ikke kan andet end skifte dele :-)
Over tid må det jo være muligt at få alle typer batterier proppet i bilen.
Så dejligt med links allerede og så til nogen i DK.
Forhåbentligt skal jeg først selv den vej om mange år.
Først fik jeg “Maximum charge Level reduced” og fik af Tesla support at vi at det betød Max 80% (280km) opladning af batteri. De sagde ikke noget om ladehastighed, det konstaterede vi efterfølgende var tilfældet. Efter tre sjat ladninger op til cirka 150km med mellem 60kW og 3kW! endte vi med 3-5kW ved 123km på SuC (og så er der saftsuseme langt hjem fra Sydfrankrig!
Hvor er bilen rent fysisk nu? Har du haft en scan-my-tesla på?
Har du forresten fået skiftet batteri tidligere?
Ja, man kan kombinere det med en uges ferie i Kroatien, og så få batteriet fixet, hos ham gutten.
Jo. Søg på Tesla Bjørn og se hans video fra lørdag herom. Overskriften er noget med 6500 euro forv n fossil motor.
Meget spændende...glæder mig til næste video samt se hvad de kan fikse, hvor meget og til hvilken pris.
Ja, man kan kombinere det med en uges ferie i Kroatien, og så få batteriet fixet, hos ham gutten.
Kroatien og batteri rep.... Har du et link?
Hvis man skal have batteriet fixet, så er det typisk fordi bilen ikke kan bevæge sig særligt meget ;-) Så et smut forbi Kroatien kan være en udfordring
Hvis man skal have batteriet fixet, så er det typisk fordi bilen ikke kan bevæge sig særligt meget ;-) Så et smut forbi Kroatien kan være en udfordring
Ja der skal nok lige en 5000 lap oveni til transport af bil derned :-)
Men det må man jo regne med ind i.
Kroatien og batteri rep.... Har du et link?
https://www.facebook.com/evclinic/
https://www.youtube.com/watch?v=Qb7vg08zluQ. Kunne være en løsning på udfordringen :))
https://www.youtube.com/watch?v=Qb7vg08zluQ. Kunne være en løsning på udfordringen :))
ha ha... ja der skal nok komme nogen og redde vores gamle biler på den ene elelr anden måde..
Når nu Tesla ikke kan/vil.
Ja det bliver ikke helt smertefrit ;).
Men hvis nu......at man leger med tanken at man kan spare 100 Kilo på et batteri, og nøjes med 70 Euro + Kroatisk timeløn, så tænker jeg at der bør være til en is i Kroatien :) + fragten derned.
Uden at kende det bagved liggende i Teslas forretnings strategi, så kan jeg høre at det er ikke rigtig nogen der får et nyt batteri, men et renoveret batteri, og når jeg så høre at "gutten" fortæller at han aldrig har kasseret et batteri, fordi det ikke er cellerne der er en udfordring, men derimod overvågnings modulerne, så kunne jeg være fristet til at sige at det er netop det samme Tesla gør med de "defekte" batterier.
Sku da en nem måde at kassere 100,000 kr på
Mit nørdede hjerte smelter da helt, når vores mand i Kroatien kan fikse alle batterier på denne jord :)
Er der nogen som har set noget evidens? En helt god - og sandfærdig - historie til at underbygge eventyret? Eller skal vi alle bare tanke vores ellerter op, og tage med stak kontanter i baglommen og drage imod Split og håbe at vi komme så langt?