Søg efter delaminating.
Der er folk der er lykkedes med at fjerne det yderste lag, men man skal godt nok være forsigtig. Du kan købe en ny skærm (har kun set dem i USA). Ellers må du opgradere til MCU2 hvor de også skifter den lille skærm, da det kun er et display. På en MCU1 er det jo en seperat computer.
https://www.reeldealev.com/shop/p/tesla-instrument-cluster
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/replacing-instrument-cluster.165587/
Den sidste pris jeg hørte for ny IC var 9.000,- (Ranger slog den op, men deres priser svinger jo helt vildt). Og det er jo helt hen i hegnet når du kan få en MCU2 - inkl IC - til 12.000,-
PS man kan hvis ikke bare købe en gammel IC og smide den i da der skal skubbes FW opdatering ud, og mindes at have hørt Kiefer skrive om at kopi af nøgle m.m. også ligger på IC. Men det problem har man ikke hvis man bare skifter LCD
Du kan købe en LCD skærm brugt for ca. 2.000 NOK og nøjes med at skifte LCD'en. Jeg valgte personligt at skifte til MCU2. Du kan vist få skiftet til MCU2 for 10.000 DKK i Tyskland
Med mcu2 får du også opgraderet til lte. 3g dør snart i dk og vist allerede dødt i Norge. Du får også nyt sd-kortvtil navinsom før eller siden døer. Ja og så alle de andre og fremtidige features ved mcu2.
Tror sagtens man kan kørec ed det. Tror jeg kørte med det i to år. Tror det er rent kosmetisk. Har nu MCU2.
Tror sagtens man kan kørec ed det. Tror jeg kørte med det i to år. Tror det er rent kosmetisk. Har nu MCU2.
Det er desværre ikke rent kosmetisk, desværre fordufte limen ikke bare og den er underlagt tyngdekraften på samme måde som alt muligt andet, så den løber ned og kan skabe flere problemer der.
MEN, man kan lave en 'høker' løsning og nøjes med at fjerne limen helt
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/instrument-cluster-bubbling-dripping-glue-fix.163899/
Hov, så lykkedes du med at få MCU2 til sidst - er du tilfreds? Og savner du FM og trafikmeldingerne?Du kan købe en LCD skærm brugt for ca. 2.000 NOK og nøjes med at skifte LCD'en. Jeg valgte personligt at skifte til MCU2. Du kan vist få skiftet til MCU2 for 10.000 DKK i Tyskland
pjaaa - jeg synes ikke det er en revolution eller en helt ny bil som nogen beskriver det, og jeg havde ikke skiftet hvis ikke den lille skærm var ved at gå i opløsning. Det er begrænset hvor meget jeg har kørt i den, men tingene virker og der er ikke bobler i den lille skærm mere :-) FM savner jeg ikke, trafikmeldinger heller ikke. Det har været fint at kunne se TDF et par gange på SuC, men det havde været mere anvendeligt med en skærm i landscape frem for portrait. Spil bruger vi slet ikke
Til gengæld kommer der masser af opdateringer til bilen igen og så vidt jeg har kunne se, så har de 3 stykker jeg fået i Juli måned alle haft noget at gøre med at jeg selv kan vælge farve på bilen nu ...
pjaaa - jeg synes ikke det er en revolution eller en helt ny bil som nogen beskriver det, og jeg havde ikke skiftet hvis ikke den lille skærm var ved at gå i opløsning. Det er begrænset hvor meget jeg har kørt i den, men tingene virker og der er ikke bobler i den lille skærm mere :-) FM savner jeg ikke, trafikmeldinger heller ikke. Det har været fint at kunne se TDF et par gange på SuC, men det havde været mere anvendeligt med en skærm i landscape frem for portrait. Spil bruger vi slet ikke
Til gengæld kommer der masser af opdateringer til bilen igen og så vidt jeg har kunne se, så har de 3 stykker jeg fået i Juli måned alle haft noget at gøre med at jeg selv kan vælge farve på bilen nu ...
Modtaget :) Og enig, en landscape skærm ville være fantastisk - og så noget night mode, så den faktisk kan slukkes om natten så man slipper for at sætte den i cleaning mode eller flytte navi'en ud over havet for at få en mørk skærm...tricket ift at undvære trafikmeldinger er vel bare at høre P4 på DAB de dage hvor trafikken er værst.
Jeg forstår ikke et ord af det du skriver :)Jeg havde købt premium conn.
Men har annulleret det igen...
Landskab vil jeg savne, resten er lige meget.
Synes bare ikke 100 kr. mdr. for grønne træer er 100kr. værd hver mdr.
Jeg læste et sted at skærmen er en standard LG produceret skærm, og efter lidt kort research fik jeg partnr på den.
1200kr og 10 dage senere, et flot kasse med kinesisk skrifttegn arriveret.
Jeg så video fra realdealev linket i #2 igennem og fik skiftet skærmen på 2½ time.
Lækker tykt silikone agtig udflåd.
Så god som ny.
Skulle nogen ha hjælp til denne øvelse, kan man køre forbi midtjylland med god rød drue under armen.
- R