Loading...
dk

Ven er interesseret i en brugt TMS | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Aug 24 '22

Hej alle.   Jeg har en ven der godt kunne være int. i en brugt TMS i den billige ende. 

Har du noget til salg er du velkommen til at sende en PM.   

Der er kommet en 2013 P85 på bilbasen til 228K DKR.  Bilen ser rimelig fornuftig ud. Er der nogen der kender den bil? 

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85-5d/5550648

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Aug 24 '22
HemligNemlig
HemligNemlig Aug 24 '22
Tjo men fra 2013 er der ingen garanti på batteri. Det skal man jo lige have med i overvejelserne.
P85DK
P85DK Aug 24 '22

Det afgørende er jo hvordan batteriet har det, så du må sætte din SMT på og se, men dit nuværende stik passer vist ikke til en 2013

PeterE
PeterE Aug 25 '22

Garantien på alle 2015 bilerne, og det er vist omkring 90% af de solgte TMS udløber jo nu. Så jeg er enig med P85DK, batteriet stand er vigtigt. Jeg vil faktisk køre den til et hurtigt tjek hos FDM eller en af de uafhængige værksteder og beder dem om et kvalificeret bud på standen. 

 

Mht prisen, så er jeg ikke ved at falde ned af stolen over hvor billig den er. Jeg vil tror at en del af 2015 bilerne, som jo faktisk gennemgik et markant kvalitetsløft kan findes til under 300 stadigvæk. Den bliver - tror jeg - meget, meget svær at sælge igen. Så han skal købe den for at køre den ud. Eller i al fald beholde den i noget tid.

P85DK
P85DK Aug 25 '22

Jeg ville ikke spilde tid på FDM og andre 'batteri tilstand' tilbud, du kan se meget mere med SMT end de kan fortælle dig. Det er tæt på bundefangeri det som de tilbyder - det har i realiteten ingen værdi.

HemligNemlig
HemligNemlig Aug 25 '22
Peter, den er fra 2013 ikke 2015. Men er vist fjernet fra salgslisten igen.
webercarbmann
webercarbmann Aug 25 '22

Tak for input. 2013 P85 bilen er taget af bilbasen. Om den er solgt eller sælger bare vælger at beholde den er svært at spå om.   Det er klart at der er en risiko forbundet med et køb af en bil med et batteri der er uden for garanti.   På den anden side - hvis man ofrer de 150K på et nyt 90Kwh batteri, hvad er bilen så værd?  Man kan der tale om salgsværdi og brugsværdi hvis man vælger at beholde bilen.  Det er lidt den overvejelse vi snart står med i forhold til 2015 TMS bilerne.  

Jeg fornemmer generelt, at brugt prisen på TMS er steget lidt på det sidste. Måske 25 - 50K?  Det hænger nok sammen med de høje elpriser / gratis supercharging / udbygning af supercharger netværket.  

TMS "sweet spot" er nok en 2017 75D, hvis det skal være med fri supercharging.  De står udbudt til ca. 45.000 EUR syd for grænsen. Hvad er mon afgiften på en sådan? 

fmm1000
fmm1000 Aug 25 '22

75000ish

webercarbmann
webercarbmann Aug 27 '22
Citat fra fmm1000

75000ish

Fik oplyst præcist 75000 i afgift for en tysk 75D for 2017.  

cth
cth Aug 27 '22

P85 du har udstyret og viden. Du burde starte en lille biks :-)

PeterE
PeterE Aug 27 '22
Citat fra HemligNemlig Peter, den er fra 2013 ikke 2015. Men er vist fjernet fra salgslisten igen.
Det havde jeg set, min pointe var at de fleste Model S på danske plader snart er uden 8 års garantien på batterier og drivetrain. Beklager at det var uklart.