Loading...
dk

Tesla Wall Connector Gen. 2 defekt - Sælges/bortgives for symbolsk pris | Tesla Forum

lindolrik
lindolrik Aug 26 '22

Knap 3 år gammel defekt Tesla Wall Connector Gen. 2 sælges/bortgives til reservedele.

Update:Læste i en anden tråd om et måske problem med 2022.44.2 som ikke låste ladeporten.

Det er samme fejl min delvis defekte Tesla lader har. Den låser ikke ladeporten. Måske den vil virke med opdateret software?

Elektronikken melder fejl og lader ikke.

Den afvises af bilen, som ikke fejler på andre opladere, Tesla eller andre typer.

Ingen synlige skader/skavanker. Elektriker der demonterede den fandt heller ingen synlige tegn indvendigt.

Jeg har fået en ny Gen. 3 på garantien fra Tesla.

Tænker at frontdæksel, selve boksen eller kablet kan genbruges hvis nogen har fejl/skader på disse.

Eller vil udskifte det korte kabel med et 7 m langt.

Tænker at stumperne er for gode til at kasserer helt!

Priside kr. 200,-

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Dec 13 '22
P85DK
P85DK Mar 28 '23

@lindolrik - det vil jeg gerne prøve - jeg mistænker dog at det kan være samme fejl som i min. At 12v pilot signalet er knækket i handtaget på kablet. Så den får aldrig et handshake med bilen, og derfor melder bilen at der ikke er strøm i kablet - korrekt?

Hvor gammel var din ladeboks, da du fik den erstattet af Tesla?

lindolrik
lindolrik Mar 29 '23

@P85DK - Lyder som en plausibel forklaring, men ved det ikke. Omvendt ville det jo så betyde at selve laderen virker og kun mangler et nyt kabel?

Den virkede i ca. 33-34 måneder.

Tesla erstattede kun selve den nye lader ikke nedtagning og genmonteringen..:-(