Nedsat ladeeffekt vil slide mindre på batteriet pga mindre belastning. Er netop årsagen til at tesla har sat ladeeffekten ned for at batteriet holder længere.
Nedsat ladeeffekt vil slide mindre på batteriet pga mindre belastning. Er netop årsagen til at tesla har sat ladeeffekten ned for at batteriet holder længere.
det er jo det vi altid har hørt.
Men er det reelt sådan?
Kunne være tomt og fyldt batteri var mere belastning end hurtig opladning eller noget andet.
Måske er der nogen herinde med en gammel S, som har supercharget alle 8 år og kan sige om han/hun har dårligere batteri eller ikke?
Uha, den har der været diskuteret mange gange, og jo præcist TJ1, der er mange vandrehistorier.
Jeg vil ikke igen gå ind i en længerevarende meningsudveksling, men jeg vil opfordre til at søge information hos fabrikkerne, de har rigtig meget viden ( ha ha) og information liggende online, og TCL eller Sonnen vil være et godt sted at søge ( Internationalt )
Det man skal være opmærksom på, er at den information du finder hos dem, er batteri teknisk information, som ikke må forveksles med den information en sælger vil give til fru Jensen, som er ved at købe sin 1. elbil.
Som indehaver af en ældre model s( 85 årgang 2015) med nedsat ladehastighed, og de nu noget vildsomme prisstigninger på strøm, så fristes jeg til at bruge tesla ladestationer noget mere i stedet for hjemmelader.
Mit batteri har det fint efter med en del pr på bagen. Siger 365 km ved fuld opladning.
Men vil der med den nedsatte ladetid være mere slid på batteri eller er vi i skrøner ? Konkret viden og erfaring ønskes fremfor rygter og Facebook historier.
Eks 1-2 ugentlige ladninger a 200 km på batteri
Jeg er faldet for fristelsen til supercharging af vores TMS grundet de tossede elpriser. Efter min opfattelse slider det ikke meget ekstra på batteriet at man holder og lader med 90 KW i starten og måske 40KW til slut. Bilen leder med op til 50-60KW når den laver regen. Det er selvfølgelig udelukkende baseret på min semisubjektive opfattelse....
Hvis nogen har lyst til at lave en fyldestgørende test har jeg løse celler fra et 2014 rev.b batteri liggende.
Sæt en avanceret lader op og kør cykler ved forskellig ladehastig og check kapaciteten ind imellem.
Til info et 4s4p batteri af 18650 celler gør underværker for en 12v elbil, Mine sønner er vilde med deres ellert kan gå på baghjul.