HW2.5 bruger stadig radar. Hardwaren er (så vidt jeg ved) ikke kraftig nok til at kunne håndtere vision only og dermed er kravet om auto high beam heller ikke relevant.
HW2.5 bruger stadig radar. Hardwaren er (så vidt jeg ved) ikke kraftig nok til at kunne håndtere vision only og dermed er kravet om auto high beam heller ikke relevant.
Andre der er kommet over på 2022.40.4?
Jeg har nu kørt +200 km i mørke siden den nye opdatering. Kun 1 gang generede auto-highbeam en modkørende. Ser dog ud til Tesla er gået over i den anden grøft. Så snart den ser forlygter så slukkes langt lys.
Jeg kørte på de lange lige jyske landeveje, kun når bilerne var +1 km væk så blev det lange lys på. I forhold til baglygter virker det ganske fint sålænge foran kørende har LED. Hvis det er en gammel bil der kører foran så tændes lyset stadig for hurtigt.
Alt i alt vil jeg sige den nye kontrol er langt bedre end den gamle, der skal bare lige justeres lidt.
Andre der har observeret noget andet?
Ja jeg ser også klare forbedringer, jeg synes faktisk allerede det blev bedre med .36, men .40 har taget endnu et skridt. Jeg er enig i at den blænder meget tidligt ned nu, men det lader lidt til at være det folk synes bedst om, nogen blinker jo af en så snart de kan se ens lygter i horisonten. Jeg synes dog stadig den nogen gange tænder det liiiidt tæt på foran kørende, men alt i alt klart bedre. Jeg synes i iøvrigt også viskeren er blevet bedre.
En ting der kunne være fedt med auto high beam var integrering med GPS, så den slog det fra i byområder :-)
Konen lagde mærke til at den var blevet bedre til at blænde ned da hun kørte i den søndag aften. Jeg fik .40.4 i torsdags, men har ikke selv kørt det store i den mens det har været mørkt