Loading...
dk

Model S og X (nyere) kan nu lade med 180KW | Tesla Forum

cth
cth Sep 11 '22

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-increases-charging-speeds-for-model-s-and-model-x-owners-in-europe-2022-24/

Ved ikke lige hvornår det skiller med hensyn til årgang.

Men har man de "gamle" 2015 modeller, så får man vel ikke denne opdatering og er ikke med?

Danbra56
Danbra56 Sep 11 '22

Jeg trak 182 kw ud på en v3 lader i Tyskland, model X Long range + 2021 men det var ikke ret længe den faldt hurtigt til lige under 100 kw. 

cth
cth Sep 11 '22
yes... men udgangspunkt er højere... Det mest spændende er om 90D modellerne måske får det.
fmm1000
fmm1000 Sep 12 '22

Har en 85pakke. Har ladet på V2 og V3 med varme batterier. Ingen forskel. Startede dog alle ladninger over 20 pct. 

cth
cth Sep 12 '22
Quote from fmm1000

Har en 85pakke. Har ladet på V2 og V3 med varme batterier. Ingen forskel. Startede dog alle ladninger over 20 pct. 

Hvilken softwareversion har du pt. ?  

fmm1000
fmm1000 Sep 12 '22

2022.24.6

cth
cth Sep 14 '22

En bekendt har testet 90D late 2015 :-)

Med 2022.24 opdatering og på en V3 lader.

118kw max... så nej til 90D.

cth
cth Sep 23 '22

Kolding... alene på tesla ladestation.

Kom ind med 10%

185 KW max peak og omkring 180kw de første 7 min.... ved 50% opladet lå den på 118kw.

Så skulle jeg videre...

TMS 2021

 

Dejligt med 40 kw ekstra til start i forhold til tidligere. 

Men for første gang hørte jeg blæseren gå i gang som på min gamle TMS, som jo blæste helt vildt hver gang jeg ladede.

Er der en grænse for hvor meget tesla kan skrue den op på TMS. Eller har vi nået max.?

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 23 '22
Ledsager
Ledsager Sep 23 '22

Tror kun de mange ekstra kW gælder for nyere TMS. 

cth
cth Sep 25 '22
Quote from Ledsager

Tror kun de mange ekstra kW gælder for nyere TMS. 

Ja ...som nævnt længere oppe nok ikke for de gamle 85 og 90 modeller.

Hvor det så skiller henne ved jeg ikke.

 

MOS
MOS Sep 26 '22

Mon ikke det skiller mellem 90 og 100 modellerne?

Ice2EV
Ice2EV Sep 26 '22

Sikkert også 75 modellerne, som vel nærmest er samme batteripakke som model 3 LR

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 26 '22
P85DK
P85DK Sep 26 '22

Jeg tester i morgen med den nye 350V 90 kWh pakke på Køge og Slagelse, kommer desværre ikke lige forbi en V3.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 26 '22
Kiefer
Kiefer Sep 27 '22

Ingen ændring i vores X90D fra '16.

/Martin

cth
cth Sep 27 '22

nej det skal åbenbart være med nyere modeller...

Men nu har jeg været gennem Europa nogle gange og de 120 til 140 jeg har haft der, har været helt fint (90D og 110D).

At jeg så har 185 i peak nu er fint, men ikke noget der betyder alverden.

 

Vil heller have de 16,5 kw hjemme op på 22 kw eller mere :-)

P85DK
P85DK Sep 30 '22

Fik ikke rigtig mulighed for at teste, da Køge var helt fyldt og Slagelse ligeledes var næsten helt fyldt.

cth
cth Sep 30 '22

der er vel heller ikke nogen af de to steder der giver mere end 150kw?

Køge fyldt? Aldrig oplevet...

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 30 '22
cth
cth Oct 28 '22

har nu testet et par gange.

Over 180 kun sket en gang med under 5% på batteri.

Så snart man har 10-20% så er max stadig de der 143 kw selv med 30 min forvarmet batteri på en dag som i dag med sommer temp. på 17 grader.

fmm1000
fmm1000 Oct 28 '22

Os med 85pakker drømmer hede drømme om 20%+143kw=163 i opladning. Vi kigger på x%+xkw=ca 105.

Johannelund
Johannelund Oct 28 '22
Er der nogen der ved hvilken forskel der er på et 350 /400 vdc batteri, har nu fået et neddroslet 90kw 350vdc batteri i stedet for mit gamle 85kw 400vdc batteri,
Når jeg oplader til 100% har den 424 km typical, hvilket er det som jeg husker det, det den havde som ny for godt 7 år siden, tms85d fra 15
Sider: 1 2 »