Loading...
dk

Model S og X (nyere) kan nu lade med 180KW | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Oct 28 '22

Ja, du har vundet i lotteriet, hvis det er den nedskalerede 100-pakke.Det tyder din typical på.

Du kan se det på batteriets nummer under højre forhjul. Husker ikke lige partnummeret, men det kan Googles. 

Tror faktisk batteriet er softwarebegrænset og spørger du Tesla kan du mod betaling (tidligere gratis) få frikøbt de  sidste (vist 5 kwh). 
Din ladehastighed på superchargers bliver markant forbedre fra soc+kw=105 på 85-pakken til nu mellem 150 og 160.

P85DK
P85DK Oct 28 '22

@Johannelund - hvis det er 1014116-00-B eller 1014116-00-C, så er det et af de nye 350V 90 kWh batterier, hvilket faktisk har mere kapacitet end de oprindelige 90 kWh. Det har 87,5 kWh. Jeg har 434 km på min typical. Du kan for ca. 5.000 kr. frikøbe de kWh de må have software begrænset og samtidig få opgradet bilen til en 90'er i Teslas system og i displayet, men spørgsmålet er om det er det værd, da det jo vil degradere med tiden og det vil så være de kWh som du har frikøbt der ryger først :-)

Jeg kan bekræfte fmm1000's optimiske forventninger til ladehastighed. Du lader rigtig nok med det optimale antal ampere i henhold til dit oprindelige ledningsnet i bilen, men med 350V og ikke 400V, så din opladnings peak bliver mere omkring 120 kW, men du holder dig mellem samlet 150-160 kW+SoC helt op til 50% SoC, så den samlede ladekurve er markant bedre end du har oplevet de seneste år på et 85'er

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 28 '22
Johannelund
Johannelund Oct 29 '22
@P85DK tak ja det er et 1014116-00-c batteri jeg har fået, så efter din og @fmm1000 oplysning ser det ud til,at jeg har vundet i lotteriet, glemte hel at spørge Tesla om hvilket garanti de yder på det isatte garanti
Ledsager
Ledsager Oct 29 '22

@Johannelund: Hvad kostede det at få det nye batteri og hvad var årsagen til at det skulle skiftes?

Johannelund
Johannelund Oct 29 '22
@ledsager
Ja det kostede ikke mig noget, da det var under garanti, At jeg er blevet udstyret med et helt nyt neddroslet batteri, kan måske skyldes at det gamle batteri kun havde marginale fejl, Det er kun opladet på SUC måske 10 gange, da jeg ikke gider spilde min tid på sug, og hellere oplader hjemme imens jeg sover, hvad det eksakte fejlede, det ved jeg ikke, bilen havde bare indrapporteret nogle fejl.
Og måske betyder det også noget at jeg ikke er med i jeres famøse søgsmål. Vil tro at det betyder rigtig meget, <br />
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Oct 29 '22
P85DK
P85DK Oct 29 '22

@Johannelund - det er rent lotteri hvilket batteri du får, har intet at gøre med hvilken fejl eller hvordan du har behandlet det før, søgsmålet har heller intet med det at gøre, jeg var (er) med i søgsmålet og har fået det nye batteri to gange, så ingen grund til at tro der er nogen sammenhæng. Måske er dit begrænset fordi du ikke er med i søgsmålet ;-) Mit er nemlig ikke begrænset ...

Der er ikke garanti på garanti reparationer. Du har nu en forældelsesperiode på 3 år. Det er kringlet og du kan være sikker på at Tesla ikke giver mere end hvad de absolut skal, heller ikke hvis du ikke er med i noget søgsmål.

https://www.motormagasinet.dk/article/view/272473/er_der_garanti_pa_garantien_ved_et_vaerkstedsbesog

Ledsager
Ledsager Oct 29 '22

@P85D: God information om forældelsesloven. Jeg kan se nu, at Tesla så har snydt mig for nogle “garantireparationer” på “kødbenene” foran, rystelserne kom igen inden for kort tit efter jeg var ude af den oprindelige garantiperiode, men inden for forældelseslovens 3 år grænse. Og det ville have været let at dokumentere, at det er det sammeproblem, da Tesla jo gerne skriver specifikke 0 fakturaer.

P85DK
P85DK Oct 29 '22

Ja, det er jo så en af dem som er lidt svære, da de jo reelt er slid dele, så at bevise det er samme fejl og ikke bare almindelig slitage vil nok overstige udbyttet. Som udgangspunkt tror jeg ikke at Tesla bare vil sige 'velkommen, den klarer vi imens du venter.'

fmm1000
fmm1000 Oct 29 '22

P85DK. Læser jeg det korrekt, at du har fået det nye 90-batteri to gange i samme bil. Hvis ja, er det da ikke så godt for kvaliteten. 

P85DK
P85DK Oct 29 '22

Jep, men det var ikke noget med kvaliteten. Jeg fik første version lige da det var kommet frem (der var det 85 kWh), og så var der tvivl om hvorvidt det var Ludicrous kompatibelt. Der gik så lidt over et år før Tesla kom tilbage og sagde at det ikke var Ludicrous kompatibelt, så de ville sætte et andet i. Det var så revision B, som nu var 90 kWh. Jeg målte begge batterier og præstationerne var ens bortset fra kapacitet, hvor der er 2,5 kWh mere i revision B og C i forhold til A.

Sider: « 1 2