Loading...
dk

ELOVERBLIK følg dit forbrug pr. time, dag,uge,måned eller år | Tesla Forum

cth
cth Sep 30 '22

Mange kender den sikkert.

Hvis ikke så er der en lille guide her.

https://eloverblik.dk/welcome

Log ind

Du får nu overblik over dine målepunkter.

Et punkt pr. hus du måstte eje.

Sæt flueben ude til højre for den du vil tjekke.

Klik hent data lidt højre op.

Vælg nu 4 ting:

måledata=forbrug

Vælg dato fra/til

Vælg fil format

Vælg visning af enten år,mdr.dag eller time

Vælger du f.eks. en dato 28 til 29/9 og time, så får du vist 24 rækker med hvad du har brugt pr. time.

Du kan jo så prøve at kigge på timerne mellem 01 og 05 hvor de fleste sover.

Det siger lidt om husets "standby" forbrug.

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 30 '22
KimT
KimT Sep 30 '22

Og de data kan så kombineres med Elspot prisen : https://www.energidataservice.dk/...tricity/elspotprices

Udfyld Start Date/End Date

Tryk på "Add rule" og skriv enten DK1 eller DK2 (Vest/Øst)

Tryk på Enter eller Submit knappen

Tryk på Download knappen

jth
jth Sep 30 '22
Både eloverblik og ebergidataservice har REST APIer som gør det nemt at lave beregninger maskinelt. Prisen for selve strømmen udregnet af mit program er identisk på kroner og øre med regningen fra vindstød. Det har vist sig at være noget sværere at udregne tariffer, tariftrabat, afgift, mm !
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 30 '22

Eloverblik har da ikke virket i min browser de seneste par uger eller gør jeg noget galt…?

KimT
KimT Sep 30 '22

https://eloverblik.dk/Customer/overview/ virker fint hos mig

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 30 '22
linnet
linnet Oct 1 '22

Virker også fint her, men Eloverblik har stabilitetsproblemer fra tid til anden, specielt omkring kl. 19, når gårsdagens forbrug gøres tilgængeligt.

cth
cth Oct 1 '22

Findes der i øvrigt en app der kan vise strømpriser lige så godt som WEN kan?

Han har vist ikke lavet en app vel?

https://elpris.wen.dk/

cth
cth Oct 1 '22
Quote from linnet

Virker også fint her, men Eloverblik har stabilitetsproblemer fra tid til anden, specielt omkring kl. 19, når gårsdagens forbrug gøres tilgængeligt.

Ja den er overbelastet pt.

Vil det sige man kan se gårsdagens 30. sep. kl. 00:00 til 23:59 fra kl. 19 i dag?

linnet
linnet Oct 2 '22

@cth

Strømpriser: Det kommer nok an på, hvad du synes om ved wen.dk. På iOS synes jeg vældig godt om Min Strøm-appen, specielt efter at han har integreret Grønnere Elforbrugs prisprognose.

Tidspunkt for gårsdagens forbrug på Eloverblik: Korrekt (baseret på empiri, jeg tror ikke at de skriver det nogetsteds)

ankjaers
ankjaers Oct 3 '22

Citat fra linnet

@cth

Strømpriser: Det kommer nok an på, hvad du synes om ved wen.dk. På iOS synes jeg vældig godt om Min Strøm-appen, specielt efter at han har integreret Grønnere Elforbrugs prisprognose.

Tidspunkt for gårsdagens forbrug på Eloverblik: Korrekt (baseret på empiri, jeg tror ikke at de skriver det nogetsteds)

Har du kunne få Min Strøm app'en til at virke med ens eget forbrug?  

cth
cth Oct 3 '22

Jeg søger egentlig bare en app hvor jeg kan se den aktuelle timepris.

Helst uden at skal til at taste div. oplysninger ind.

Det er her jeg synes WEN har gjort det simpelt i forhold til alt andet jeg har set.

jeg ved godt den ikke tager højde for om du betaler et abonnement eller et tillæg.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 3 '22
cth
cth Oct 3 '22

Min strøm er vist kun til IOS

Tariffer er de ikke ens bortset fra okt til april 17-20.

Hos WEN kan man også vælge med eller uden o.s.v.

Men WEN findes vist heller ikke som app.

Så den dur ikke :-)

cth
cth Oct 3 '22

lidt sjovt med eloverblik at se sit forbrug.

Slukker jeg alt vores standby udstyr 1 nat (4tv,1ps5,4 sonos,4 pcere og div. skærme, lamper,soundbokse, router,swith,fiber boks), så falder forbrug fra 0,24 kwh til 0,17 kwh pr. time. 0,07kwh

613 KwH om året.... egentlig ikke meget. Troede det var højere.

Genvex anlæg bruger faktisk alene 0,07kwh fra trin 1 til 2. Det var ikke en del af øvelsen denne nat.

Testet forrige nat.

Ikke de store beløb for mig, men hvis alle i EU gør det... hold da op en besparelse på strøm og dermed gas.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 3 '22
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 3 '22

@cth. 170 wh virker umiddelbart stadig som et relativt højt stand-byforbrug. Mit forbrug ligger på 70-80 wh om natten.

Ice2EV
Ice2EV Oct 3 '22

Hej

Vores nat forbrug uden at gøre noget, og uden at lade ligger på 0,12 kW/h

Men har 15/9 endelig fået skiftet elmåler til Summationsmåler, på den nye måler aflæser jeg 702 kWh fra 15/9 til 1/10.

MEN går jeg på eloverblik, så får jeg en udlæsning der siger 659 kWh på hele september måned!

Det hænger da ikke spor sammen?!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 3 '22
MOS
MOS Oct 3 '22

Det er nok meget forskelligt, hvad folks normalforbrug er om natten, hvor det kun er standby strøm m.m., der bruges. Der fleste har jo nok et køleskab/fryser, man ikke slukker for om natten. Så er der evt. cirkulationspumpe, fyr m.m. Og endelig er der diverse elektronik som TV, anlæg, computere, spillekonsoller, router osv. samt lys, hvis det er tændt om natten.

Nogle fok har ikke engang et TV. Andre har måske 20+ apparater, der står tændt eller bare på standby.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 3 '22
cth
cth Oct 4 '22
Citat fra Gustavsfar

@cth. 170 wh virker umiddelbart stadig som et relativt højt stand-byforbrug. Mit forbrug ligger på 70-80 wh om natten.

Standby forbrug var 70 wh som består af det jeg vil kalde standby produkter.

Fjerner jeg dem så bruger jeg 170wh til gasfyr (som kører varme nu), genvex, 2 x køl/frys og et afkalkningsanlæg. 

Forbrug generelt om natten 240wh incl. standby produkter.

Har du kun et forbrug på 80wh om natten helt generelt?

Hvad har du kørende om natten?

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 4 '22
Ice2EV
Ice2EV Oct 4 '22

Har en kammerat der er alene, dog 2 knægte på halv tid.

Han ryster på hovedet af os. I hans hus på 160 kvm har han et gennemsnitlig forbrug på 136 kWh om måneden, svarende til 0,188 kWh i snit i timen alle månedens timer.

MEN så regner han jo ikke fjernvarmen til varmt vand og vel begyndende varme med i forbruget, for den opgøres jo ikke på kWh, men i Kubik.

jramskov
jramskov Oct 4 '22

Det er lavere end vores standby forbrug. Tjekkede i sommers hvad vi brugte i døgnet en uge mens vi var på ferie og den lå lige omkring 5kWh.

Vi har ventilationsanlæg, en mindre NAS der kører 24/7, diverse netværksudstyr, nogle Sonos højtalere og har sikkert glemt noget.

Jens_N_B
Jens_N_B Oct 4 '22

Vores forbrug når vi ikke er hjemme er på ca. 2,5 kWh i døgnet. Jeg har ingen NAS eller server til at køre, så det er køle/fryseskab og internet router der bruger den strøm. Kølefryseskab er 10+ år gammelt. Måske det kan betale sig at udskifte det?

Sider: 1 2 »