Loading...
dk

Korrigerende styring alarm | Tesla Forum

cth
cth Oct 7 '22

Tænker ikke jeg er den eneste der har opdaget der er sket en ændring med en af de sidste opdateringer.

Når man rammer de stiplede linjer forskellige steder under kørsel.

Jeg har svært ved at se et system i hvornår og hvornåpr ikke.

Bilen kommer med høj alarm og skriver den korrigerer min styring.

Hvordan slår man det permanent fra, da det for mig er mere irreterende end en hjælp.

Problemet i forhold til tidligere, hvor der rent faktisk var noget at korrigere for, så er der i øjeblikket intet ud over nogle stiplede linjer :-)

Er det fordi jeg ikke blinker når jeg overskrider de stiplede linjer?

I det her tilfælde var det den store "fletning" ved Lyngby C, hvor man krydser mange baner for at komme til frakørsel.

Jeg var helt alene.....

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 8 '22

Ja. Blinker du så undgår du det. Har pointeret det overfor tesla i snart et år. Lader ikke til at de gider at løse det.

cth
cth Oct 8 '22

Meget irreterende... 

Men så må jeg jo blinke noget mere :-)

Hvis man slår vognbane assist fra så holder den vel op?

Men den funktion slår selv til igen så vidt jeg ved.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 8 '22

Nej desværre ikke 

PeterE
PeterE Oct 8 '22
Et det kun - eller primært - på motorvej? For så hjælper det jo altså at overholde færdselsloven :))) og ja, blink ved vognbaneskift har været en god ide længe. Selvom det virker fjollet når man er alene på vejen…
Seppe
Seppe Oct 8 '22

Jeg synes det er et markt støre problem på snoede hovedveje...

Ice2EV
Ice2EV Oct 8 '22

Min kone får aldrig alarmen. 

Jeg får den ofte. Nok fordi jeg ikke er helt så rigid med om hvor bilen ligger på vejen når man ingen andre trafikanter har i syne. Altså dribler den lidt over midten fordi vejen slynger sig, så er jeg egentlig ligeglad. Men der er Raketten noget mere hys.

Man skal måske tænke på, at Lord Elon forventer, at du kører FSD, og altså slet ikke deltager. Så når du gør noget, så forstår bilen det ikke, hvis du undlader at fortælle den det i forvejen, ved eks at blinke.

cth
cth Oct 9 '22

Har testet lidt i dag.

Fik den slet ikke på de samme lokationer?

Meget Tesla typisk...

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 9 '22

Får dem hver dagpå dette stykke vej på vej på arbejde.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 9 '22
cth
cth Oct 9 '22

Komisk...men møj irreterende de ikke har bedre styr på hvad de sender ud af opdateringer.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 9 '22
MOS
MOS Oct 10 '22

@Gustavsfar

Det ligner et kort stykke 1-sporet vej med vigepligt (også kaldet 2 minus 1 vej). Det er en forholdsvis ny, lidt usædvanlig type vej og jeg tror ikke, at Tesla har helt styr på den slags endnu.

Eller er det evt. dig, der ikke har styr på det? Du skal som udgangspunkt køre midt på vejen, medmindre der kommer modkørende biler. De brede kanter er til fodgængere og cyklister og må kun benyttes af biler, hvis man skal passere en modkørende bil.