Loading...
dk

Polestar 3 specs | Tesla Forum

cth
cth Oct 12 '22

Udemærket men ikke noget vildt nyt eller noget der matcher Tesla.

Polestar 3

Pris: 800.000 kr.

Batteri: 111 kWh, brutto, 107 kW, netto

Rækkevidde: ca. 610 km

Opladning: 11 kW (AC), 250 kW (DC)

Ladetid: 10-80 pct.: 30 min (DC)

Motor: To elmotorer

Samlet ydelse: 489 hk, Performancepakke giver 517 hk

0-100 km/t. 5,0 sek. 4,7 sek. (Performancepakke)

Topfart: 210 km/t.

Trækvægt: 2.200 kg

Mål, L/B:H: 4,90/2,12/1,61 meter

Arpe
Arpe Oct 12 '22

Undrer mig den bliver så stor og med en pris på 800k så er det ikke en bil de skal ud og sælge i massevis. Den ser godt ud. Bliver spændende at høre nogle anmeldelser på den, kan ikke rigtigt se hvem de gerne vil sælge til. 

Ice2EV
Ice2EV Oct 13 '22

600 km på 111 kWh, det lyder da ikke reolutionerende.

Er det mine gamle øjne eller ligner den en EV6 fra KIA

jramskov
jramskov Oct 13 '22

Synes den ser meget godt ud. Prisen er dog høj, men er den sat til at skulle konkurrere med TMY?

cth
cth Oct 13 '22
Citat fra Ice2EV

Er det mine gamle øjne eller ligner den en EV6 fra KIA

Nej det er ikke meget rækkevidde de kan hive ud af det batteri.

Den er umiddlbart pænere end EV6 synes jeg. 

jramskov
jramskov Oct 13 '22

300.000 kroner pænere? :)

MOS
MOS Oct 13 '22
Citat fra Ice2EV

Næh, ikke revolutionerende. Men det er da OK bilens størrelse taget i betragtning. Rækkevidden er fuldt sammenlignelig med den nye Model S eller Model 3 og væsentligt længere end en Model X eller Model Y. Performance (acceleration og topfart) er naturligvis en anden sag, men det er jo ikke alle, der har brug for det.

Min største bekymring er, hvordan man får mokket en 2,12 m bred bil ind i en 2,25 m bred P-bås ved Føtex og derefter slipper helskindet ind og ud af bilen. Men godt at den har en stor bagsmæk - det er jo altid dejligt med en praktisk bil. Jeg begynder efterhånden at forstå, hvorfor folk vil have hatchback :)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 13 '22
cth
cth Oct 13 '22

Mener nu min 2 år gamle model S 2021 har 652 WLTP med mindre batteri..

Men den har nok også bedre cw værdi. Måske derfor.

Desuden 16,5 kw ladning.

Så ikke det vilde der er sket de 2 år og heller ikke til den nye model S.

ankjaers
ankjaers Oct 14 '22

Citat fra MOS
Citat fra Ice2EV

Næh, ikke revolutionerende. Men det er da OK bilens størrelse taget i betragtning. Rækkevidden er fuldt sammenlignelig med den nye Model S eller Model 3 og væsentligt længere end en Model X eller Model Y. Performance (acceleration og topfart) er naturligvis en anden sag, men det er jo ikke alle, der har brug for det.

Min største bekymring er, hvordan man får mokket en 2,12 m bred bil ind i en 2,25 m bred P-bås ved Føtex og derefter slipper helskindet ind og ud af bilen. Men godt at den har en stor bagsmæk - det er jo altid dejligt med en praktisk bil. Jeg begynder efterhånden at forstå, hvorfor folk vil have hatchback :)

Du parkerer bilen udenfor bygrænsen på en pendlerplads, og cykler ind til føtex for at handle. Eller tager letbanen.  

P85DK
P85DK Oct 14 '22

Vil stadig sige at det der virkelig mangler er en high end eksklusiv 4 personers cabriolet

Antallet af nye SUV viser jo at det er det der sælger, det gør stationscars åbenbart ikke, men der er jo altid Taycan Cross Turismo, den står meget godt

Ice2EV
Ice2EV Oct 14 '22

Taycan Cross Turismo står mega fint.

Men den er kun beregnet til en familie med en carryon eller 2. Bagagerummet er meget begrænset. Ca på størrelse med en UP, bare lagt ned i stedet for i højden.

Seppe
Seppe Oct 14 '22

SUV er vel også bare et godt design når man skal have plads til en stor batteribund?

MOS
MOS Oct 14 '22
Citat fra P85DK

Vil stadig sige at det der virkelig mangler er en high end eksklusiv 4 personers cabriolet

Hvis der ikke er salg i stationcars, hvor meget salg vil der så være i en high end eksklusiv 4 personers cabriolet? Jeg kender i hvert fald kun én person i dette købersegment ;) 

MOS
MOS Oct 14 '22
Citat fra ankjaers
Citat fra MOS

Du parkerer bilen udenfor bygrænsen på en pendlerplads, og cykler ind til føtex for at handle. Eller tager letbanen.

LOL! Virkelig godt argument for at købe en Polestar 3... Så mangler der bare lige plads til en cykel i bagagerummet. Eller kræver det tagbagagebærer?

jramskov
jramskov Oct 14 '22
Citat fra selsoe
Citat fra P85DK

Antallet af nye SUV viser jo at det er det der sælger, det gør stationscars åbenbart ikke, men der er jo altid Taycan Cross Turismo, den står meget godt

Og paradoksalt nok var den bedste sælgende EV meget længe en sedan (!) på trods af et kæmpe udvalg af SUV'er. SUV segmentet er virkelig tætpakket med mange om buddet. Sender man fx en stationcar på markedet har man det jo stort set for sig selv.

Tesla Model 3? Der var vel ikke rigtigt noget der for alvor kunne konkurrere med den da den kom på markedet? Hvis TMY var kommet samtidigt tror jeg den havde solgt bedre allerede dengang.

jramskov
jramskov Oct 14 '22
Citat fra selsoe

Hvorfor det? Det passer jo en sedan lige så fint tydeligvis. Omvendt kan man jo sige at der er mere vindmodstand, tungere biler, dårligere energieffektivitet og dårligere køreegenskaber - alt sammen bare så man kommer til at sidde lidt højere.

Sidder man ikke langt bedre i en TMY vs en TM3? I en TM3 sidder man lidt med "knæene oppe om ørerne" fordi der ikke er langt fra bund til sædet, det gør man ikke i en TMY.

Johannelund
Johannelund Oct 14 '22
@mos
Tjaa en polstar 3 er vel ikke bredere end en TMS, den kan i modsætning til TMS fås med træk, og er væsentlig billige, Ja Tesla har direkte fravalgt premium segmentet og overladt premium segmentet til de andre EV biler. Har pt en model 3 som lånebil, men gud hvor jeg savner min TMS,
MOS
MOS Oct 14 '22
Citat fra Johannelund @mos
Tjaa en polstar 3 er vel ikke bredere end en TMS (...)

Min Model S er ca. 1,96 m i bredden. Polestar 3 er oplyst til at være 2,12 m. Så jo, den er et godt stykke bredere. Den er endda også væsentligt bredere end en Model X, som er lige omkring 2 m.

Bilen
Bilen Oct 15 '22

De 2.12 er inklusiv sidespejlene slået ud. Der er en Model X 2.27 og en Model S er 2.18

Polestar 3 dimensions in details: https://www.polestar.com/uk/polestar-3/specifications/

MOS
MOS Oct 15 '22

My bad. Jeg antog bare, at man normalt opgav bilens bredde uden sidespejle.

Så er Polestar 3 "kun" 4 mm bredere end en Model S (når sidespejlene er klappet ind).

Sider: 1 2 »