Loading...
dk

refusions abonnement efter nytår? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Oct 25 '22

Hvad tænker I andre om refusionsabonnementer efter 1. Januar, hvor regeringen har valgt at fjerne(næsten) afgiften. 

Så er der jo ikke rigtigt noget at refundere.....

Det eneste jeg tænker er hvis man afleverer sin chip til eks. EON, eller Sperto, Clever, så fravælger man også mulighederne for at bruge deres netværk, eller?

 

Måske det ikke betyder en dart, nu Tesla udbygger for vildt.

PL
PL Oct 25 '22

Jeg tænker at jeg på et tidspunkt gerne vil høre fra EON hvordan de griber det an, men endnu har jeg ikke hørt noget. Jeg kontakter dem nok i næste uge, hvis ikke de giver lyd inden da.

Nikola
Nikola Oct 25 '22

Så at et af firmaerne (kan ikke huske hvilket) havde nedsat deres abo. til 19,-
Så vidt jeg husker ledsaget af noget salgstale om ikke at opsige abo./bevare sin tilknytning til dem/støtte i den svære tid....

KimT
KimT Oct 25 '22

På regningen fra E.on står der jo at pt. får du 75,90 øre "Tilbagebetaling af elafgift". Dette beløb bliver jo løbende justeret, og bortfalder vel i første halvår af '23.

E.on har jo ikke indført tillæg på deres all-inclusive aftaler, og da jeg er begyndt at suge en hel del strøm på en lader i nærheden af arbejde, så er jeg stadig godt tilfreds med aftalen (929,- for 2 biler)

jpx
jpx Oct 26 '22

Jeg har boks og abonnement hos evse.dk, og de har skrevet at de fra 1 januar ikke længere tilbyder refusion, og at de senere vil sende info ud om hvilke muligheder man har for at beholde ladeboksen.

Vildgut
Vildgut Oct 26 '22
Citat fra KimT

På regningen fra E.on står der jo at pt. får du 75,90 øre "Tilbagebetaling af elafgift". Dette beløb bliver jo løbende justeret, og bortfalder vel i første halvår af '23.

E.on har jo ikke indført tillæg på deres all-inclusive aftaler, og da jeg er begyndt at suge en hel del strøm på en lader i nærheden af arbejde, så er jeg stadig godt tilfreds med aftalen (929,- for 2 biler)

Enig her. Er også fint tilfreds med nuværende eon abonnement. Lader dog hjemme, men det er også ok.

Men som OP skriver, tænker jeg også over hvad vi gør efter nytår. Eon måtte godt melde noget ud snart, så man kan finde ud af om man skal frikøbe den boks for de 1750 kr, vi må efter 2 års ejerskab :) 
bskaarup
bskaarup Oct 27 '22
Citat fra jpx

Jeg har boks og abonnement hos evse.dk, og de har skrevet at de fra 1 januar ikke længere tilbyder refusion, og at de senere vil sende info ud om hvilke muligheder man har for at beholde ladeboksen.

Jeg er som @jpx kunde ved evse. Jeg har spurgt om "pause-ordning" hvortil de svarer: 

Ingen abonnement eller refusion efter d.31.12.2022.  Vi tror ikke på at el-afgiften/refusionen vender tilbage i dens nuværende form. Derfor tilbyder vi ikke at holde kunder hen med pauseordninger eller lignende på så usikkert et grundlag.

 

cth
cth Oct 28 '22

Jeg mistede jo refusion, da det i sommers blev understreget af skat, at måler skulle sidde ved lader.

Gad ikke lige skifte lader og bruge X antal 1000 kr.

Da jeg samtidig har haft en del gratis lademulighed siden, så var det en god beslutning.

For nu forsvinder afgift jo snart og så er der intet at refundere.

Ice2EV
Ice2EV Oct 28 '22

Jeg tænker vi træder ud af EON 1/1..... Mon så ikke vores solceller også endelig er blevet registreret!

 

Men kunne godt tænke mig imod et mindre gebyr at beholde chip. Grunden til jeg gerne vil det, er at 2 gange indefor det sidste år, har jeg været på sjælland!. Skulle lade på hotel eller andet sted, med clever lader, og deres APP vil partout ikke starte ladning. Men det ville EON chippen. 

Ja jeg ved godt det koster kassen. Men for 30-40 kWh et par gange om året, så er jeg mere ligeglad, bare jeg får noget saft, uden at skulle bruge uanet energi på at cykle rundt efter en lader der virker med APP.

Eks vis Lyngby storcenter i kælderen, Clever. Bor på hotellet i centeret, så skal jeg altså ikke 2 km ned af vejen for at finde en EON lader nede omkring FDM.

 

På den anden side, så stiller Tesla så mange nye ladere op, det nok ikke får nogen betydning fremover.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 28 '22
jramskov
jramskov Oct 28 '22

Har netop fået mail fra Clever om at de sænker priserne til noget lidt mere spiseligt:

Priser for Clever Link fra 1. november 

  • 5,09 kr./kWh for normal- og hurtigopladning (op til 99 kW) 
  • 6,09 kr./kWh for lynopladning (fra 100 kW) 

I dag koster normal- og hurtigopladning (op til 99 kW) 8,50 kr./kWh, mens lynopladning (fra 100 kW) koster 9,25 kr./kWh.

Vildgut
Vildgut Oct 29 '22
Citat fra jramskov

Har netop fået mail fra Clever om at de sænker priserne til noget lidt mere spiseligt:

Priser for Clever Link fra 1. november 

  • 5,09 kr./kWh for normal- og hurtigopladning (op til 99 kW) 
  • 6,09 kr./kWh for lynopladning (fra 100 kW) 

I dag koster normal- og hurtigopladning (op til 99 kW) 8,50 kr./kWh, mens lynopladning (fra 100 kW) koster 9,25 kr./kWh.

"spiseligt", kommer godt nok an på hvor sulten man er :D!!! 
cth
cth Oct 30 '22

Det spiselige er også lidt svært at se fra min side :-)

Men de har en forretning og kan gøre hvad de har lyst til og ligger vel ok i markedet.

 

I "gamle" dage hvor strømmen kostede 2,5 kr. sådan ca.

Da tog Tesla vist lige under 3 kr. på SUC, eller husker jeg forkert?

 

Nu hvor strømprisen svinger meget, burde de måske justere med svingningerne?

Men pt. tager Tesla ca. 5,5kr i oktober og strømpris er gennemsnitlig 2.82kr. om dagen i oktober.

Kan man købe aktier i Tesla SuC :-) eller hører de under Tesla...

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 30 '22
selsoe
selsoe Oct 30 '22

Norlys bevarer fuld refusion efter 1/1: https://norlys.dk/opladning/

Det er sgu et godt tilbud.

cth
cth Oct 30 '22

Ja hvis man allerede er fast Norlys kunde med refusionsabo og lader.

Vil det sige at hvis man har deres variable strømprodukt og strømpris er 0 kr ved f.eks. blæsevejr, så får man 90 øre af Norlys som kan bruges til at dække de 50 øre transport m.m.

40 øre i overskud.... ja dete r vel ok :-)

 

de er flinke de der norlys :-)

 

https://finans.dk/erhverv/ECE14538546/750000-danskere-slipper-for-saerlig-tarif-paa-elregningen-i-december-se-om-du-er-en-af-dem/

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 30 '22
Kristian70k
Kristian70k Nov 29 '22

Jeg har Clever, og deres nye tiltag er sku lidt speget :) jeg lader 1800 kwh pr måned, det er opdelt så det er 1200 hjemme resten ude.. de 1200 skal jeg så efter nytår betale to steder.. først til min strøm leverandør.. derefter til clever.. de trækker det så fra igen.. så det ender med jeg skal betale deres abb. plus lidt.. det jeg så lader ude skal jeg betale for over en vis grænse.. så det udvander sku lidt clever ideen.. Prisen på SUC lige nu er jo forholdsvis lav.. så det er lige før man skal købe en tesla wall.. har i forvejen el hus.. så betaler ik afgift på alt over 4000 kwh.. 

Eller er der andre der kan vise bedre muligheder?

Ice2EV
Ice2EV Nov 29 '22

Er det ikke bare Clevers måde at fortælle dig de også vil levere al din strøm?

AgentP
AgentP Nov 29 '22
Citat fra Kristian70k

Jeg har Clever, og deres nye tiltag er sku lidt speget :) (...)  skal jeg så efter nytår betale to steder.. først til min strøm leverandør.. derefter til clever.. de trækker det så fra igen.. så det ender med jeg skal betale deres abb. plus lidt..

Kan du ikke lige prøve at fortælle mig, hvad det er du mener at skulle betale to gange? Jeg spørger af nysgerrighed, fordi jeg måske ikke har fået læst Clever-vilkårene godt nok.

I dag betaler jeg for strømmen til mit el-selskab. Desuden får Clever 799 (+tillægget), og så får jeg refusion tilbage fra Clever.

Hvad er ændret i den nye model?
Udover at Clever ikke refunderer over to-kroner-et-eller-andet

skyblue
skyblue Nov 30 '22

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad man skal gøre ved Clevers nye "tilbud". Skift til fast pris plus løbende eller betal 1895kr ekstra om måneden. Modsat koster EOns Stadig 700+700 fast. Sådan ca. gad ikke lgie slå det op. men betydeligt mindre (1000kr?) per måned. Hvordan tænker Clever at de skal få folk med på den galej?

AgentP
AgentP Nov 30 '22

Nu fik jeg afprøvet den her: https://clever.dk/energitillaeg/#beregner

Vi bruger 500 kwh om måneder, og lader mest hjemme (I eksemplet 95%). Hvis vi leger med en pris på 2,50 kr. er regnestykket:

Udgifter
til elselskabet 500kwh á 2,50 1.250
Clever abonnement 799
Clever Energitillæg 805
Samlede omkostninger: 2.854 kr. / mdr

Clevers tilbagebetaling: 1.180 kr. / mdr

Samlet udgift: 1.674 kr/mdr.

Hvad overser jeg?
For ovenstående udregning er jo helt i hegnet.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Nov 30 '22
MOS
MOS Nov 30 '22

@AgentP

I dit eksempel vil det være billigere slet ikke at have noget abonnement hos Clever, men bare afregne direkte med elselskabet.

Jeg kan heller ikke lige se noget scenarie, hvor det skulle være billigere med et Clever abonnement. Måske fordelen udelukkende er, at man kan benytte deres offentlige ladenetværk ude i byen til en eller anden god pris?

Clever skriver, at de forenkler produktuniverset og at det skal være nemt at gennemskue. Jeg kan dog ikke gennemskue det. Det er med tiden kun blevet mere kompliceret og uigennemskueligt, hvad man reelt kommer til at betale.

Sider: 1 2 3 »