Loading...
dk

Pas på med forkorte hjulmøtrikker | Tesla Forum

Tarrild
Tarrild Nov 25 '22

Da jeg skulle skifte til vinterdæk i sidste uge passede min 21 mm top ikke længere til møtrikkerne (på ingen af mine hjul). De var beskadigede i forvejen, men tror Tesla har taget livet af dem ved sidste service. Jeg har så købt en 22 mm top så jeg kunne få de gamle møtrikker af og har købt nogle nye standard møtrikker (M14x1,5) hos THansen som anbefalet i en anden tråd her på forum. 

Det gik også fint, men da jeg var ude og køre kunne jeg høre at det ene forhjul ikke sad helt fast. Så jeg strammede møtrikkerne med min momentnøgle, men det sad stadig løst. Det viser sig så at standard møtrikken ikke er dyb (30 mm mod Teslas 40mm) nok og jeg har skruet dem helt i bund og lidt til. Det har så resulteret i at jeg har ødelagt gevindet på skruen (eller hedder det bolten eller noget andet?), så jeg kan kun få 4 møtrikker på for hver forhjul og dem jeg kan få på går meget stramt hele vejen.

Jeg tror det skyldes at mine vinterfælge er lidt tyndere end mine standard fælge (på baghjulene er det mystisk nok ikke noget problem) i kombination med kortere møtrikker.

Bare til info hvis andre skal lave det samme skifte!

 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Tarrild Nov 25 '22
P85DK
P85DK Nov 25 '22

Husk du kan få gevindet reparareret før Tesla siger at hele bilen skal skiftes