Loading...
dk

Bremseklodser, erfaringer | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Feb 5 '16
Jeg har brugt mine bremser jævnligt - især efter vådt vejr, da jeg allerede i "den lange ventetid" var blevet opmærksom på problemet med ikke at bruge bremserne. Den sidste måned har jeg bemærket at den er begyndt at stødbremse lidt. Det mærkes let når regen er begrænset og man langsomt bremser ned mod lyskryds eller lign. Jeg har forsøgt at "slibe" godt ud grundigt ved at lave en lang række hårde lange opbremsninger, men jeg kan ikke få den til at holde op med at "hakke" lidt. 

Er der nogen der har lignende problemer? Skyldes det skiverne eller er noget ude af vinkel? Jeg kører på Tesla standard 19 tommer fælge.

laslun
laslun Feb 5 '16
@Michael84

Jeg kan kun understøtte dit problem, desværre kan jeg ikke komme med en løsning. Min gør nøjagtigt det samme. I en anden tråd beskrev jeg, hvordan jeg slet ikke kunne bremse (regen virkede) til at starte med.

Teslas svar var at jeg skulle motionere bremsen noget mere - hvilket jeg allerede gør. Der går ikke én dag uden de bliver brugt. 

Jeg sidder tilbage med bekymringen om, at jeg ikke ved om bremserne virker en eller anden tilfældig morgen... Højest utilfredsstillende.

Jeg har en aftale med Tesla den 3. marts, hvor de skal skifte driveunit, håber jeg kan få dem til at tjekke noget der, som minimum visuelt, men gerne mere. Så håber jeg at være klogere på det.

Michael84
Michael84 Feb 5 '16
Det lyder da ret alvorligt. Efter vask af bil med højtryksrenser kommer der så meget vand ind i bremserne at den bremser usansynligt lidt, men 3-4 nedbremsninger fra ca 40-10 kmt op af gaden gør bremserne effektive igen. Men udover når bremserne har været våde, vil jeg mene at det er stærkt bekymrende hvis du oplever bremsesvigt.

Du må meget gerne sende et indlæg her, når du har haft den forbi servicenteret.
laslun
laslun Feb 5 '16
Det vil jeg prøve at huske på.

Selvom det "bare" er ud af indkørslen, så kan det jo fortsat være alvorligt nok, hvis bilen triller ud på vejen, mens man står på bremsen.

Michael84
Michael84 Feb 5 '16
Bevares! Det kan hurtigt blive farligt, men jeg har ikke fundet andre løsninger end at lave opbremsninger og dertil skal vi desværre ud at rulle lidt. Jeg har vasket alle mine tidligere biler på samme måde og aldrig oplevet at der skal bremses så meget før der er bid, men de har så os kun vejet ca 2/3 af ellerten - så det kan være en del af forklaringen.
Michael84
Michael84 Feb 5 '16
Jeg ved foresten ikke om p-knappen kan bruges som nødbremse? Den skal blot holdes stædigt i bund, men hvis det er samme klodser den "trækker", så kan det jo være hamrende ligegyldigt.
nicom
nicom Feb 6 '16
Parkeringsbremsen kan bruges som nødbremse. Det er et uafhængigt system da ekstra kaliber og klodser er installeret ved bremseskiven på bag hjulet
runeh
runeh Feb 6 '16
Efter manuel bilvask blot med almindelig vandslange påsprøjtning på hjulene, oplevede jeg for første gang bremsesvigt et par timer senere, da jeg bakkede ud af indkørslen. Den bremsede dog ved fuldt tryk på pedalen. Efter 3-4 nedbremsninger fra 20-30 km/t virkede de igen helt normalt. 

Har ingen problemer haft i forbindelse med regn osv. Det samme ville sikkert være sket i en hvilken som helst anden bil. Har bare aldrig vasket en bil manuelt før ;)

Sider: « 1 2 3