Loading...
dk

De forskellige SuC'er | Tesla Forum

P85DK
P85DK Nov 27 '22

Vi var lige i Hamburg i weekenden og havde fornøjelsen af at 'teste' lidt forskellige SuC'er. Der var et par sjove oplevelser, der var pæn plads. Busdorf og Fredericia var klart hurtigst, hvor vi fik SoC+kW på 160, men Køge var topscore midt på kurven, hvor den præsterede at lade med 108 ved en SoC på 54%. Fredericia er stadig ikke på kortet i bilen og den advarede mig om at jeg skulle bruge CCS adapter i Køge. Det var så relativt sjovt at se flere '13-'15 Model S med nyere nummerplader som netop brugte CCS adapteren i Køge.

Der kom også et andet spørgsmål op. Er der mange tidligere BMW ejere som har købt Model 3? Hold kæft hvor var der mange Model 3'er der kørte som en 15 årig der deltager i mark race, når de skulle ind på SUC :-) Primært mænd alene i bilen, omkring 1,72 og med meget lidt hår og specielt på Fredericia SuC.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 27 '22
MOS
MOS Nov 28 '22

Jeg har også gode erfaringer med ladehastigheden på Busdorf SuC. Jeg tror nu ikke, det skyldes noget specielt ved SuC'en, men snarere ens kørestil. Busdorf er jo den første SuC, man kommer til, efter bilen har fået lov at strække ben ned ad Autobahnen. Og et varmt batteri kan som bekendt modtage mere strøm end et koldt eller halvlunkent.

Jeg mener dog, at Middelfart SuC (og måske andre) er capped til omkring 122 kW, men det burde ikke betyde noget for ladekurven ved højere SoC, hvor det er bilens BMS, der sætter begrænsningen.

P85DK
P85DK Nov 28 '22
Citat fra MOS

Jeg har også gode erfaringer med ladehastigheden på Busdorf SuC. Jeg tror nu ikke, det skyldes noget specielt ved SuC'en, men snarere ens kørestil. Busdorf er jo den første SuC, man kommer til, efter bilen har fået lov at strække ben ned ad Autobahnen. Og et varmt batteri kan som bekendt modtage mere strøm end et koldt eller halvlunkent.

Nu er jeg jo voldsomt i mod at man kører mere end 90 km/t på noget tidspunkt, så lige det kan ikke være årsagen i mit tilfælde

MOS
MOS Nov 28 '22
Citat fra P85DK

Nu er jeg jo voldsomt i mod at man kører mere end 90 km/t på noget tidspunkt, så lige det kan ikke være årsagen i mit tilfælde

Aaaaarrrh?!? Mon ikke du har haft den oppe over de 100 på et eller andet tidspunkt? Eller kan du mon have fortrængt det i farten ;-)

Uanset hvad, så tror jeg de fleste nok kører lidt hurtigere, når de når syd for grænsen.