Loading...
dk

Lakskader i dørkarm bagerst | Tesla Forum

Ho
Ho Nov 29 '22
Hej,

Jeg fik mig en ny LR (produceret i Kina) i december måned sidste år og runder snart de 40.000 km i den. Den fik monteret stænklapper da jeg fik den. Omkring sommerferien bed jeg mærke i at nederst ved bagdørene, at lakken så meget medtaget. Efter en bilvask kunne jeg se at den så helt sandblæst ud. Da jeg senere havde en ranger forbi, sagde han at jeg skulle prøve at polere det og hvis det ikke forsvandt, skulle jeg lave en sag. En polering hjalp ikke noget. Så nu er mit spørgsmål om det kan passe at det skal se sådan her ud på en nu 11 måneder gammel bil, med 40.000 på tælleren? Bilen kører aldrig på grusvej, men 60% på motorvej og resten på almindelige veje og i by. Der er heller ikke noget at se på fronten, udover nogle enkelte små stenslag. Tesla mener nemlig ikke at der er noget at komme efter, men anbefaler derimod at putter film på.

Bonusinfo: Jeg havde i forrige arbejde en Model 3 LR ‘19 (Fremont) som firmabil, som jeg rundede knap 50.000 km i. Den var der intet at se på, udover et par ridser fra ungernes flyverdragter. Min endnu ældre Passat med 350.000 km på samme kørselsstrækning var der heller intet at se på.

Billeder: 

Forummets indlæg er redigeret af Ho Nov 29 '22
MOS
MOS Nov 29 '22

Lidt svært at se på billederne... men kan det passe, at døren ikke flugter helt med panelet, således at sten/sand/partikler m.m. kan ramme kanten, hvis de kommer flyvende fra forhjulet og langs siden af bilen?

Ho
Ho Dec 1 '22
Jeg har forsøgt at få et billede af, hvordan døren flugter i forhold til karmen. 

Ice2EV
Ice2EV Dec 1 '22

Sådan ser vores 2019'er ikke ud. Den flugter meget fint. Måske er døren 1 mm inde et enkelt sted i bunden. 

Den er ellers fra Freemont, og vi ved jo alle at US byggede biler ikke plejer at være spitzenklasse på samlinger.

MOS
MOS Dec 1 '22

Jeg tror, det er lige netop årsagen. Døren flugter ikke med panelet. Og så kan sand/sten/partikler m.m. hvirvlet op af forhjulet ramme lige ind på kanten.

Er det i øvrigt samme problem i begge sider?

Prøv evt. at kigge på en anden Model 3 og sammenlign, hvordan den flugter

Ho
Ho Dec 1 '22
Det er det samme i den anden side og begge ser lige sandblæst ud. Jeg tjekker lige en andens M3 på arbejde i morgen og tager snakke med SC.

Tusinde for jeres svar