Jeg fik mig en ny LR (produceret i Kina) i december måned sidste år og runder snart de 40.000 km i den. Den fik monteret stænklapper da jeg fik den. Omkring sommerferien bed jeg mærke i at nederst ved bagdørene, at lakken så meget medtaget. Efter en bilvask kunne jeg se at den så helt sandblæst ud. Da jeg senere havde en ranger forbi, sagde han at jeg skulle prøve at polere det og hvis det ikke forsvandt, skulle jeg lave en sag. En polering hjalp ikke noget. Så nu er mit spørgsmål om det kan passe at det skal se sådan her ud på en nu 11 måneder gammel bil, med 40.000 på tælleren? Bilen kører aldrig på grusvej, men 60% på motorvej og resten på almindelige veje og i by. Der er heller ikke noget at se på fronten, udover nogle enkelte små stenslag. Tesla mener nemlig ikke at der er noget at komme efter, men anbefaler derimod at putter film på.
Bonusinfo: Jeg havde i forrige arbejde en Model 3 LR ‘19 (Fremont) som firmabil, som jeg rundede knap 50.000 km i. Den var der intet at se på, udover et par ridser fra ungernes flyverdragter. Min endnu ældre Passat med 350.000 km på samme kørselsstrækning var der heller intet at se på.
Billeder: