Loading...
dk

Nej, men tæt på! | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 2 '22

Hvorfor ind i h...vede er det, hvis man kører i en flyttebil fra Himmerland lille sort flyttebil, som har en max fart på 120 kmt, hvis det går ned af bakke, at man så fa..e ligger i overhallingsbanen 20 km i streg og holder alle andre tilbage!

80 kmt fordi lastbiler trækker ud foran, så tager det 2 km at komme op på 120, som kun nåes fordi det går lidt ned af bakke!

For så for pludselig 150 meter før Haverslev opdage at man skal af her, og så trækker ind klods foran ham han lige har brugt 2 km på at overhale langsommere end en elefant der er halt på det ene ben!

Det var på den ene vej.

Den anden, lå der en BMW I3X bag en lastbil. Vi kommer i motorvejsfart+ ;-).

Så trækker han ud, men holder 105 kmt, ikke noget med at træde på pedalen der kommer en flok bagfra..... Nej jeg må op og hoppe på bremsen så jeg er helt sikker på skiven er blank!

Hvor får folk de der kørekort, er de bare ombyttere fra Legoland?

Jeg var ved at få 2 nedsmeltninger på 1 time, vil tro jeg kunne have trukket en Supercharger V3 på blodtrykket!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 2 '22
Nikola
Nikola Dec 2 '22

Husk nu Julestemningen ;-)

MOS
MOS Dec 2 '22

1. Der er energikrise => folk kører langsomt.

2. Folk er generelt nogle idioter.

Måske lidt af begge dele...

P.S. Pas på blodtrykket. Hvis det ligger over 500 Ampere, så skal du nok lige et smut forbi lægen, når du når til næste afkørsel ;-)

Eller skift raketten ud med en ældre Model S med #ChargeGate. Så er du også tvunget til at tage den lidt med ro ;->

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 2 '22
Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '22

Går folk ikke lidt i panik over lidt pristigninger på energi?

Hvis energipriserne havde fulgt inflationen i alle årene, så ville det have været noget dyrere end det er idag. Specielt hvis man tager i betragtning at biler kører væsentlig længere på en liter end de gjorde for 40-50 år siden.

Så måske man bare skulle overveje hvor godt vi har haft det og hvor meget vi har sparet de sidste maaaaange år.

Eks Ham I3X'en. Altså nogengange(ikke tit) så gider jeg heller ikke køre motorvejsfart+. Så nøjes jeg måske med 110, men kommer jeg op i røven af en lastbil, så vurderer jeg da om jeg kan overhale med de 110, eller skal træde på sømmet og komme forbi uden at genere andres pace. Jeg kunne endda overveje om jeg skulle blive bag lastbil til der er plads til min snegle fart. 

Men jeg er måske også bare tosset! ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 3 '22
MOS
MOS Dec 3 '22

@Ice2EV

Nej, du har bare et (sjældent) syndrom, der medfører evnen til at reflektere :)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 3 '22
cth
cth Dec 3 '22

Køreprøve hvert 5 år vil hjælpe på dem der kører i midterbane af 3 baner og specielt dem i yderbanen.

Ikke alle...men tror faktisk en del af dem ikke helt har styr på, at de skal trække ind.

baldur
baldur Dec 4 '22
Har aldrig hørt om en køreprøve hvor de kører ned på motorvejen.
cth
cth Dec 4 '22

Var måske kombineret teori og køreprøve jeg tænkte på.

Jeg er ikke kørelærer.

Men der BØR vælre noget test mellem 18 år og 75 +

baldur
baldur Dec 4 '22

Ja noterer også bare at man kun får én lektion på motorvej og ingen bliver testet til køreprøven. Måske det ikke er så underligt at folk er dårlige til det.

Seppe
Seppe Dec 5 '22

Jeg kørte skam på motorvej til min køreprøve i 1998 :D 

cth
cth Dec 5 '22

Mener også jeg var på motorvej i 1985 !!!

Det var en anden tid og en anden trafik.

Var nok også mest teoridel jeg tænkte på, når jeg siger test hver 5 år.

Så man kan blive opdateret på nye regler og få genopfrisket de gamle.

Jeg synes det er helt utroligt der slet ikke er et krav om det mellem 18 og vist nok 75 år.

Sker jo kun hvis man får taget kortet :-)

Hvis man skal til en køreprøve og bevise man kan køre, så ville det nok koste for mange kørekort og samfund gå i stå :-)

Nikola
Nikola Dec 5 '22

Kan næsten allerede høre alt det brok, der ville blive over køreprøver hvert 5 år: Pengemaskine, unødigt bureaukrati etc.
Tænker i øvrigt at temmelig mange af os, der godt kan finde ud at holde til højre, også kunne risikere at dumpe en køreprøve, pga. diverse små uvaner, manglende (tydelig) orientering etc.
Men kørelærerne ville sikkert synes at det var en fest og ville også skaffe flere stillinger som prøvesagkyndig. 

Hvor meget ville det flytte mht. trafiksikkerhed? Tvivler lidt på at en prøve med års mellemrum ville flytte ret meget (uden at have viden på området)? 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Dec 5 '22
Ice2EV
Ice2EV Dec 5 '22

Altså man har så vidt jeg husker fjernet lægeerklæringskravet for bilister over 70 eller 75.

Samt med den kø der er til at få tildelt en prøvesagkyndig for de unge, så er det vist ikke lige vejen frem pt. 

Eller for den sags skyld dem der så har været i uføre, og skal generhverve, de står også i halve og hele år og venter på at blive betjent!

Men enig det er bere en yderligere skat, til et beskyttet erhverv.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 5 '22
cth
cth Dec 5 '22

Der er altid brok.. som da biler skulle synes hvert andet år o.s.v.

PeterE
PeterE Dec 5 '22

Take a chillpill plejer mine unger vist at sige :)

Men ja, de fleste kører udmærket - og alligevel så har jeg også tit opfattelsen af at jeg havner foran, ved siden af eller bagved den der ene procent som bare kører forfærdeligt...vi er nok bare uheldige :)))

cth
cth Dec 5 '22

Tror det ville gavne... med en form for test undervejs mellem de 18 og XX.

Men det er jo ikke noget jeg bestemmer :-)

P85DK
P85DK Dec 5 '22
Citat fra cth

Men det er jo ikke noget jeg bestemmer :-)

Måske, men du kan oprette et borgreforslag :-) 

PeterE
PeterE Dec 5 '22

Jeg boede i et land for nogle år siden, og der skulle man 'forny' sit kørekort hvert 3.år i starten og senere hvert 5.år. 

Det virkede faktisk ok, og kørekortet have en længere gyldighed hvis man ingen 'klip' fik - det havde vist en form for opdragende virkning. For nogle. Man ja, det kan virke som endnu en statslig pengemaskine hvis man ser verden med de briller på.