Loading...
dk

Fritagelse vejafgifter | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Jan 29 '16

Jeg har talt med Storebælt Bizz, og de siger det ikke kan lade sig gøre at få afgiftsfritagelse i Norge med dem.

Det kalder jeg forskelsbehandling.

Det er jo så næsten grund nok til, at man ikke gider bruge dem, når de ikke har styr på det.

HJJ
HJJ Jan 29 '16

Kontakt www.fjellinjen.no  og her opgiver du brikkenummeret på din storebæltsbizz.

thvestergaard
thvestergaard Jan 29 '16

Det er også lykkedes mig at blive oprettet med Storebælts Brobizz, men med ny aftale med Fjelllinjen (gratis oprettelse). Så ja, det er bare ind på www.fjelllinjen.no

Gronhund
Gronhund Jan 29 '16

Så må jeg have en gammel Bizz eller noget, for jeg kan heller ikke få lov til at tilmelde min Bizz på Fjelliniens Autopass hjemmeside :-(

HJJ
HJJ Jan 29 '16

Har lige været inde og kigge.

www.fjellinjen.no

Min side.  Registrer ny bruger.  Opret ny kunde. 

Har Autopass-brik fra anden bomselskab.

Aftale hvor brugerdata hentes fra eksisterende aftale.

Sæt brobizz-nr. på.

Og så vil den heller ikke godtage hverken Storebælt eller Øresundsbrik.

Undrer mig over at både tjwestergaard og jeg fik.

Du må bestille norsk og have liggende til Norgesturene.

Husk at lægge den i folie-etui så den ikke trækker dobbelt når du passerer danske broer/færger

mvh

Hans Jørgen

thvestergaard
thvestergaard Jan 30 '16
Jeg husker ikke om jeg lavede en fritstående aftale, men tror det. Men jeg kunne i så fald bruge nummeret fra min Storebælts Bizz senere i registreringen. Jeg har en af de ældste bizzer iøvrigt
Forummets indlæg er redigeret af thvestergaard Jan 30 '16
Gronhund
Gronhund Jan 30 '16

Min fremgangsmåde og resultat var det samme som HJJ. Jeg har en af de mindre Storebælt Brobizz (nyere, men efterhånden en del år gammel).

Gronhund
Gronhund Feb 25 '16

Ok. Seneste information omkring mit forløb. Jeg kunne som sagt ikke en Norsk fritagelses aftale på min Storebælt Brobizz. Så jeg prøvede at få en Norsk "brik", som jeg så også kunne bruge i Danmark. Men ak. Jeg fik min brik tilsendt, men så skal jeg fremover betale med IBAN (ekstra dyrt). Så efter lidt frem og tilbage skriver jeg en mail til Fjellinien support. Jo, de er kan da godt manuelt lave en fritaks aftale på min elbil, på min eksisterende Storebælt Brobizz. Så jeg mailer min nummerplade samt en kopi af min registrerings attest, og nu har jeg lige fået en mail fra dem, at det nu er registreret, og jeg nu gratis kan passere i Norge. 

Det tog lidt tid, men nu er det klaret, og jeg kan nøjes med en Brobizz. Så er informationen givet videre. 

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Apr 10 '17
Mikael
Mikael Feb 26 '16
Samme historie som Gronhund (omend 5 mdr. tidligere). Kunne ikke benytte hjemmesiden til at tilmelde min øresundsbizz, men det gik via kontakt pr. mail til deres support. Også da jeg skiftede bizz (til storebælt) var det bare at maile det nye bizz-id til dem og bede dem om at ændre det i aftalen. Så også kun én bizz til det hele her.
webercarbmann
webercarbmann Feb 29 '16
Hej alle. 

Super info i denne tråd! Mange tak til alle. Er ved at skrive og få aktiveret vores brobizz. Et opklarende spørgsmål. Hvor meget giver denne adgang til? Er det kun betalings veje eller er det også de mange små færger i Norge? 

Vh. Peter

Gronhund
Gronhund Mar 1 '16
Alle veje, broer og tunneler er vist gratis i Norge (på nær svinesund tunnelen, tror jeg den hedder). Der burde være en komplet oversigt her:

Autopass.no

KXR
KXR Apr 4 '16

Er lidt forvirret efter at have læst om vej afgifter, Norge, Storebælt og Øresundsbroen.

Jeg har en fritagelse fra Fjellinien i Norge, kan jeg bruge den på Øresundsbroen?

Raymond
Raymond Apr 4 '16
KXR: Hvad vil du bruge den til? du kommer ikke gratis over Øresundsbroen uanset hvilken brobizz du bruger.
KXR
KXR Apr 4 '16
Ha ha Raymond, den bagtanke havde jeg jo nok.
Ideen er at bruge Fjelliniens "bizz" der allerede sidder i forruden af min bil, derved undgår jeg en ekstra "BroBizz" og får muligvis BroBizz rabat......
Derfor spørgsmålet.
KXR
KXR Apr 4 '16
Raymond, jeg ser mit spørgsmål ovenfor ikke er entydigt. Det var ikke for at komme gratis over, men det ville jo være smart, hvis samme BroBizz & Fjellnien kunne bruges alle steder.
Raymond
Raymond Apr 4 '16

KXR; :-))

Hvis du har en fjelllinie pass, så duer den over det hele: http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/AutoPASS--Easygo/

KXR
KXR Apr 4 '16
Raymond, du er så god :-)
Sørgeligt at jeg ikke selv lige undersøgte det. Takker.
DeaconWP
DeaconWP Apr 4 '16
Vær opmærksom på, at med Easygo systemet, vil du på Molslinien automatisk rejse på VIP class, altså det der blue class og derved til en høj pris.

Så der kan man måske med fordel lige bestille og betale en billet i stedet for, med mindre man godt vil betale dobbelt pris for turen.
kka
kka Oct 27 '16

Pas på - det lader ikke til Fjellinjen/Autopass har særlig meget styr på tingene. Jeg meldte min Brobiz til Fjellinjen for ca. ½ år siden - uden problemer - og har ikke benyttet den, men fik i aftes et incassobrev fra deres incassofirma, tilsyneladende på en angivelig passage, for en bil over 3500kg i starten af september, som jeg aldrig har hørt om. Her er hvad jeg skrev til incassofirmaet:

"Hej Sergel,

Jeg har modtaget vedlagte krav fra jer.

Jeg aner ikke hvad det drejer sig om, jeg har aldrig modtaget nogen faktura på det, og har i øvrigt ikke været i Norge i snart mange år, og aldrig i bil. Jeg har heller aldrig brugt Fjellinjen nogensinde. Og så vejer min bil betydeligt mindre end 3500 kg, og har aldrig været i Norge. Den er for resten en elbil, der så vidt jeg ved ikke skal betale for bompassage i Norge, hvis den og jeg en dag skulle komme forbi :-)

Så betragt dette som en indsigelse ...

Er det her noget underlig norsk humor?"

/Klaus

KXR
KXR Oct 27 '16

Det lyder til at være svindel.

men du kan vel bare logge på fjellinien.no/autopass.no og se fakturaen .......såfremt der er en :-)

Og hvis der er en faktura fremgår reg.nr, passering af bom med tidspunkt og navn.

P.S. Dette får du naturligvis ikke for en Tesla da den er fritaget.

Sider: « 1 2 3 4 »