Jeg har talt med Storebælt Bizz, og de siger det ikke kan lade sig gøre at få afgiftsfritagelse i Norge med dem.
Det kalder jeg forskelsbehandling.
Det er jo så næsten grund nok til, at man ikke gider bruge dem, når de ikke har styr på det.
Jeg har talt med Storebælt Bizz, og de siger det ikke kan lade sig gøre at få afgiftsfritagelse i Norge med dem.
Det kalder jeg forskelsbehandling.
Det er jo så næsten grund nok til, at man ikke gider bruge dem, når de ikke har styr på det.
Det er også lykkedes mig at blive oprettet med Storebælts Brobizz, men med ny aftale med Fjelllinjen (gratis oprettelse). Så ja, det er bare ind på www.fjelllinjen.no
Så må jeg have en gammel Bizz eller noget, for jeg kan heller ikke få lov til at tilmelde min Bizz på Fjelliniens Autopass hjemmeside :-(
Har lige været inde og kigge.
www.fjellinjen.no
Min side. Registrer ny bruger. Opret ny kunde.
Har Autopass-brik fra anden bomselskab.
Aftale hvor brugerdata hentes fra eksisterende aftale.
Sæt brobizz-nr. på.
Og så vil den heller ikke godtage hverken Storebælt eller Øresundsbrik.
Undrer mig over at både tjwestergaard og jeg fik.
Du må bestille norsk og have liggende til Norgesturene.
Husk at lægge den i folie-etui så den ikke trækker dobbelt når du passerer danske broer/færger
mvh
Hans Jørgen
Min fremgangsmåde og resultat var det samme som HJJ. Jeg har en af de mindre Storebælt Brobizz (nyere, men efterhånden en del år gammel).
Ok. Seneste information omkring mit forløb. Jeg kunne som sagt ikke en Norsk fritagelses aftale på min Storebælt Brobizz. Så jeg prøvede at få en Norsk "brik", som jeg så også kunne bruge i Danmark. Men ak. Jeg fik min brik tilsendt, men så skal jeg fremover betale med IBAN (ekstra dyrt). Så efter lidt frem og tilbage skriver jeg en mail til Fjellinien support. Jo, de er kan da godt manuelt lave en fritaks aftale på min elbil, på min eksisterende Storebælt Brobizz. Så jeg mailer min nummerplade samt en kopi af min registrerings attest, og nu har jeg lige fået en mail fra dem, at det nu er registreret, og jeg nu gratis kan passere i Norge.
Det tog lidt tid, men nu er det klaret, og jeg kan nøjes med en Brobizz. Så er informationen givet videre.
Super info i denne tråd! Mange tak til alle. Er ved at skrive og få aktiveret vores brobizz. Et opklarende spørgsmål. Hvor meget giver denne adgang til? Er det kun betalings veje eller er det også de mange små færger i Norge?
Vh. Peter
Er lidt forvirret efter at have læst om vej afgifter, Norge, Storebælt og Øresundsbroen.
Jeg har en fritagelse fra Fjellinien i Norge, kan jeg bruge den på Øresundsbroen?
KXR; :-))
Hvis du har en fjelllinie pass, så duer den over det hele: http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/AutoPASS--Easygo/
Pas på - det lader ikke til Fjellinjen/Autopass har særlig meget styr på tingene. Jeg meldte min Brobiz til Fjellinjen for ca. ½ år siden - uden problemer - og har ikke benyttet den, men fik i aftes et incassobrev fra deres incassofirma, tilsyneladende på en angivelig passage, for en bil over 3500kg i starten af september, som jeg aldrig har hørt om. Her er hvad jeg skrev til incassofirmaet:
"Hej Sergel,
Jeg har modtaget vedlagte krav fra jer.
Jeg aner ikke hvad det drejer sig om, jeg har aldrig modtaget nogen faktura på det, og har i øvrigt ikke været i Norge i snart mange år, og aldrig i bil. Jeg har heller aldrig brugt Fjellinjen nogensinde. Og så vejer min bil betydeligt mindre end 3500 kg, og har aldrig været i Norge. Den er for resten en elbil, der så vidt jeg ved ikke skal betale for bompassage i Norge, hvis den og jeg en dag skulle komme forbi :-)
Så betragt dette som en indsigelse ...
Er det her noget underlig norsk humor?"
/Klaus
Det lyder til at være svindel.
men du kan vel bare logge på fjellinien.no/autopass.no og se fakturaen .......såfremt der er en :-)
Og hvis der er en faktura fremgår reg.nr, passering af bom med tidspunkt og navn.
P.S. Dette får du naturligvis ikke for en Tesla da den er fritaget.