Loading...
dk

Ny musikafspiller 2022.44.25 | Tesla Forum

Seppe
Seppe Dec 19 '22

Halløj

Hvad er folks holdning til den nye musikafspiller som sidder helt til venstre som et lille kort? Er det kun mig der synes det er fjollet? Så langt væk fra co-piloten som den kan og i det hjørne af skærmen der er mest bøvlet at se?

En både og løsning kunne jeg bedre være gået med til, men jeg synes godt nok den der er et skridt i den forkerte retning.

jonsiii
jonsiii Dec 22 '22

Jeg syntes den er fin nok. Det er som om der er lidt bedre plads til at se "længden på nummeret, der spilles". Og så er det dejligt man kan swipe'e over til forbrugs-statistikken og dæktrykket, uden man skal i "Menu - Trips/Service". Det har jeg savnet.

Vildgut
Vildgut Dec 22 '22
Jeg synes det er ganske godt. Klart bedre end før. Men kører også næsten altid uden Co pilot ;) 
jramskov
jramskov Dec 22 '22

Synes umiddelbart også det er en forbedring.

Seppe
Seppe Dec 22 '22

Ja den står jeg lidt alene med kan jeg se :-) jeg er synes bare det er det hjørne jeg dårligst kan se på skærmen. Jeg er glad for triptælleren, dog savner jeg at kørselstid er på, men man kan klikke på den og komme til den store triptæller, så det er blevet nemmere. Så kortene i venstre sider er jeg glad for, jeg ville bare gerne have haft mulighed for at have en minimeret men synlig musikafspiller som før, jeg har jo ikke brug for controls tæt på mig, jeg har jo rattet, til gengæld vil jeg gerne kunne se afspilleren mens jeg skipper frem, det er lidt svært nu, lidt afhængig af hvordang jeg lige har fat på rattet.

Og så kan det være nogen kan opklare behovet for at have så nem adgang til dæktryk? Kigger folk virkelig så meget på det? Altså jeg tjekker det ind imellem og inden feriekøretur og den slags, men ellers går jeg ret meget ud fra at der kommer en alarm hvis den er gal - det har virket so far :-) 

Jeg er stor fan af den noget større font i navigationen dog, det er lækkert. Dog er vejnavne blevet MEGET små og flyttet langt væk, altså det der før var i bunden i midten, der skal man se godt efter nu - det kan blive afgørende for at jeg snart for købt nogen nye (og stærkere) briller :-D

PeterE
PeterE Dec 22 '22

Jeg er på 22.44.25.3 - Model S med ny MCU. Men jeg går ud fra at I har Model 3/Y eller helt ny S - og derved en skærm som ligger ned? (nogle vil kalde det 'landscape')? For min musikafspiller er uændret og info om dæktryk vælger jeg selv til og fra i min clusterskærm bagved rattet.

cth
cth Dec 23 '22

Har heller ikke bemærket noget ikon på min 2021 TMS.

Tænker ikke der sker lige så meget nyt i vores oprindelige 2012 modeller :-)

Virker som om vi får det der er muligt og model 3 og Y har noget mere opdateret udstyr der kan mere.

jramskov
jramskov Dec 23 '22

Der er også ting TM3'ere med HW2.5 ikke får da det kræver HW3.