Loading...
dk

Den der alarm ved vejstribe overskridelse | Tesla Forum

cth
cth Dec 27 '22

Det har jo været oppe at vende før.

At hvis du ikke får blinket af og krydser ind over hvid vejstribe eller rammer vejstribe fordi man lige sejler lidt :-)

Så får man masser af højlydt alarm og besked om at styringen overtages.

Om man synes den er ok eller ej, er der forskellige meninger om.

Min lydniveau er meget højt og står slet ikke mål med "forseelsen" og er i sig selv farlig, da man jo kan blive meget forskrækket de første gange.

1.

Den kan vist kun slås fra pr. tur og ikke permanent?

2.

Jeg begriber ikke hvordan den virker. Nogen gange kommer den andre gange kan jeg lægge mig over i modkørendes vejbane uden at den kommer.

3. Er der andre der synes Tesla måske godt bare kunne skrue en anelse ned for lyden? :-)

Ice2EV
Ice2EV Dec 27 '22

@cth

Har du ikke funktionen "JOE MODE" i din S'er?

I en 3'er slår man "JM" til og så larmer den ikke så højt.

Den er vistnok opkaldt efter en ansat hos TESLA der hed JOE, som gerne ville køre uden at vække børnene på bagsædet.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 27 '22
Min S brummer da kun i rattet?
cth
cth Dec 27 '22

Joe Mode er til..

Autopilot off

Den der brummen i rattet havde jeg også i den gamle S og mener jeg kunne slå det fra.

Det her er noget andet og måske kun i nyere biler.

Mike her har samme problem.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/lane-departure-warning-off-still-warns.260984/

Det underlige er at det ikke er permanent.

Her er vist hvad der sker. Eneste forskel er at jeg kommer ikke fra brug af autopilot. den bruger jeg stort set aldrig.

https://www.youtube.com/watch?v=dJJbEOEGODQ&t=1s

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 28 '22
Ice2EV
Ice2EV Dec 27 '22

Så er det derfor jeg oftere end fruen får de alarmer. Hvis bilen alligevel er på vej i en retning, så lader jeg den selv køre, og blander mig mindst muligt. Jeg er af den holdning at hvis bilen selv kan finde vejen, så er det ikke partout nødvendigt at jeg bruger kapacitet og nurser den rundt i nabolaget! 

Hvorimod fruen "kører" bilen hele tiden.

fmm1000
fmm1000 Dec 28 '22

I S kan man da slå det fra. AP virker stadig. Tror det er under autopilot.

cth
cth Dec 29 '22

Ja kan slås fra indtil næste gang man kører. Så er det på igen.

fmm1000
fmm1000 Dec 29 '22

Ikke på en gammel S. Her husker den indstillingen.