Loading...
dk

Model 3 forhindrede mordforsøg | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
HrMogensen
HrMogensen Jan 4 '23
Clickbait overskrift :) 

I USA røg en Model 3 røg 76 meter nedad en klippeskrænt. Alle i bilen, inkl. 2 børn, klarede den med småskader. 
Hvor Tesla har ladet EU AP/FSD sejle så har de ikke sovet i timen når det gælder sikkerhed. 

Her en dag senere er chaufføren blevet tiltalt for forsøg på at tage livet af hele familien… :( 

HrMogensen
HrMogensen Jan 4 '23
Et foto mere 

webercarbmann
webercarbmann Jan 4 '23

Jeg så det godt i går - det med mordforsøg er en kedelig drejning. Kan nogen se om det er en 3 eller Y?

HrMogensen
HrMogensen Jan 4 '23
Medierne skriver Model 3.
Når den er trykket flad i begge ender ligner det måske mere en Y… 
P85DK
P85DK Jan 4 '23

Det ligner en stor bagklap, så det taler i mod Model 3, så det ligner en Model Y

Zyp
Zyp Jan 4 '23

Jeg læste at de ret tit samlede smadrede biler op dernede og at passagerne altid var døde. Så de var blevet overrasket over at denne familie var levende.
Forende og bagende er helt smadret, men hele kabine strukturen inklusiv taget er fuldstændig intakt.

MOS
MOS Jan 4 '23

Det er (eller var!) helt sikkert en Model Y. En Model 3 er ikke så høj. Og som P85DK skriver, har den stor bagklap. Hjulene ligner også noget fra en Y.

HrMogensen
HrMogensen Jan 5 '23
Endnu et foto hvor det ses hvor godt kabinen holdt sig ret intakt. 

AgentP
AgentP Jan 6 '23

Det er model Y, ellers ville der ikke være en skrå-stiver mellem bagrude og bagerste panorama-tag, som ses på forstørrelsen med de to redningsmænd i gult.

Og som P85DK skriver kan man (På samme billede) se den store bagklap, der er krøllet op omkring bilen imens den stadig hænger i beslagene.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Jan 6 '23
Gyzz
Gyzz Jan 6 '23

også tankevækkende at batteriet stadig er intakt og ikke selvantændte osv. som folk er bange for i elbilerne.

Arpe
Arpe Jan 6 '23

Det er faktisk ikke så utroligt som det lyder nu det er en Model Y. Jeg brugt mange timer på at opsnappe data omkring batteribrande på Model 3/Y siden 2018. Jeg har endnu ikke fundet en der er blevet bekræftet, nogle få kandidater men ingen er blevet bekræftet af brandmyndigheder.

Det er på trods af at jeg på twitter spurgte TSLAQ der kunne fremvise +100 ulykker med Model 3/Y (de holder virkelig mange noter!), ingen havde brandskader på batteriet.

Hvis I skulle kende til en batteribrand så sig endelig til!

cth
cth Jan 6 '23

Det er jo rigtig god reklame og helt utroligt.

Men lidt held er der nok med her.

Mon ikke det havde set anderledes ud hvis den var landet på hovedet?

MOS
MOS Jan 7 '23
Citat fra cth

Mon ikke det havde set anderledes ud hvis den var landet på hovedet?

Tja, så havde den vel bare vendt med hjulene opad. Men det havde formentlig ikke gjort den store forskel, hvordan den lå, da den endelig lå stille for foden af skrænten. Efter billederne at dømme har den formentlig været rundt på taget adskillige gange på vejen ned. Og kan den holde til at rulle rundt på taget ned ad en 75 m høj skrænt, kan den vel også holde til at ligge stille på hovedet.

HrMogensen
HrMogensen Jan 8 '23
Ja den er trods alt ikke landet på hovedet i frit fald! 

Husker nogle gamle (måske Top Gear) test hvor de droppede nogle ældre cabrio fra frit fald - måske 5 meter?
Forruden på BMW’en klappede fladt men SAAB’en ramme holdt faconen og ville have reddet chaufføren