Har lige fået denne fejlmeddelse på min Model S fra 2015. Nogen der kender til den?
Min 12v batteri er udskiftet for et halvt års tid siden.
Har lige fået denne fejlmeddelse på min Model S fra 2015. Nogen der kender til den?
Min 12v batteri er udskiftet for et halvt års tid siden.
Kender ikke den fejlkode, men lugter af HV udskiftning. Det er BMS'en og hvis den fejler så den skal udskiftes, så skifter Tesla hele batteriet
Er der nogen der har fået udskiftet sit batteri på en Model S og set fejlkode bms_031 inden batteriet døde helt?
Hvad siger Tesla når ringer til dem? De kan jo hurtigt lave en remote diagnosis. Bare sig du skal på langtur i weekenden og du er bange for at den går død
Jeg tror du får bedre og hurtigere svar ved at ringe til roadservice her i weekenden ...
Nu ved vi jo ikke, om det betyder udskiftning af HV-batteriet. Men noget kunne tyde på det.
Hvis HV-batteriet skal skiftes, opstår der et nyt spørgsmål. Giver det så overhovedet mening at lave syn og skøn på bilen ifm den verserende sag om nedsat ladehastighed? Tesla kan jo bare putte et nyt, velfungerende batteri (f.eks. et 90 kWh 350 V batteri) i Steens bil og sige: "Se den lader da fint nok!" :-)
Der er nok en vis sandsynlighed for at det bliver et refurb, det er der stadig mange 85'ere og 85D'ere der får. Men hvis det bliver et 350V 90kWh, så må en af de andre i søgsmålet stille bil til rådighed.
Systemet for garanti udbytning er vist fuldautomatisk, så der kan ikke vælges andet batteri end systemet siger der kommer, uanset årsag :-)
Jeg efterlyser nogen med en Model S 85 der har fået ombyttet deres batteri på garantien og fået eller tilkøbs sig et 90 kW/350v batteri i stedet
Som HemligNemlig skriver, det er jo garantisager, så intet. Din er vel også stadig indenfor de 8 år?
Det er i hvertfald et interessant spørgsmål. Jeg har ikke selv oplevet problemer med at lade, men jeg tror den stod stille de dage hvor vi havde det rigtig koldt.
Batterivarmens label siger 450V / 5556W / 12.3A, men det er jo en max rating og umiddelbart ser det ud til at det er samme partnummer for en P90D og en 70D.
Jeg tænker i værste fald, så varmer den bare med lavere effekt med et 350V batteri, så 4,3 kW i stedet for 5 kW og så tager det lidt længere tid.
Din batterivarmer er nok bare defekt, det er vist en kendt fejl
Status på fejlmeddelelse BMS u-031: “Batterisikring skal snart udskiftes du kan godt køre men skal bestille service” er, at nu bestiller Tesla en ny batterisikring og installerer den. Først derefter kan de fejllæse bilen. Hvor lang tid der går inden reservedelen kommer ved de ikke. Det bliver spændende om bilen klarer en tur til Sverige i weekenden. En evt. lånebil må ikke køres til udlandet.
Status på fejlmeddelelse BMS u-031: “Batterisikring skal snart udskiftes du kan godt køre men skal bestille service” er, at nu bestiller Tesla en ny batterisikring og installerer den. Først derefter kan de fejllæse bilen. Hvor lang tid der går inden reservedelen kommer ved de ikke. Det bliver spændende om bilen klarer en tur til Sverige i weekenden. En evt. lånebil må ikke køres til udlandet.
Interessant at batterisikringen skal skiftes ... Jeg troede det var en 0 eller 1 ting.
Med hensyn til lånebil, du skal bede dem leje en bil til dig der må køre i udlandet hvis du har behov for det, du skal selvfølgelig ikke være begrænset af en lånebil ikke må køre ud af landet.