Loading...
dk

Udskiftning af batterisikring BMS u031 | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Jan 13 '23

Har lige fået denne fejlmeddelse på min Model S fra 2015. Nogen der kender til den?

Min 12v batteri er udskiftet for et halvt års tid siden.

P85DK
P85DK Jan 13 '23

Kender ikke den fejlkode, men lugter af HV udskiftning. Det er BMS'en og hvis den fejler så den skal udskiftes, så skifter Tesla hele batteriet

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 13 '23
Ledsager
Ledsager Jan 13 '23

Er der nogen der har fået udskiftet sit batteri på en Model S og set fejlkode bms_031 inden batteriet døde helt?

P85DK
P85DK Jan 13 '23

Hvad siger Tesla når ringer til dem? De kan jo hurtigt lave en remote diagnosis. Bare sig du skal på langtur i weekenden og du er bange for at den går død

Ledsager
Ledsager Jan 13 '23

Fik først fejlmeddelelsen i dag. Tager forbi Greve på mandag.

P85DK
P85DK Jan 13 '23

Jeg tror du får bedre og hurtigere svar ved at ringe til roadservice her i weekenden ...

MOS
MOS Jan 13 '23

Nu ved vi jo ikke, om det betyder udskiftning af HV-batteriet. Men noget kunne tyde på det.

Hvis HV-batteriet skal skiftes, opstår der et nyt spørgsmål. Giver det så overhovedet mening at lave syn og skøn på bilen ifm den verserende sag om nedsat ladehastighed? Tesla kan jo bare putte et nyt, velfungerende batteri (f.eks. et 90 kWh 350 V batteri) i Steens bil og sige: "Se den lader da fint nok!" :-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 13 '23
P85DK
P85DK Jan 13 '23

Der er nok en vis sandsynlighed for at det bliver et refurb, det er der stadig mange 85'ere og 85D'ere der får. Men hvis det bliver et 350V 90kWh, så må en af de andre i søgsmålet stille bil til rådighed.

Systemet for garanti udbytning er vist fuldautomatisk, så der kan ikke vælges andet batteri end systemet siger der kommer, uanset årsag :-)

Ledsager
Ledsager Jan 14 '23

Jeg efterlyser nogen med en Model S 85 der har fået ombyttet deres batteri på garantien og fået eller tilkøbs sig et 90 kW/350v batteri i stedet

P85DK
P85DK Jan 14 '23

Øhhh fx mig og Johannelund. Hookmaker har også fået, men er ikke mere på Teslaforum.dk
 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 14 '23
Ledsager
Ledsager Jan 14 '23

Hvad har det så kostet @P85DK?

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 14 '23
Det koster jo ikke noget når det er en garantisag. Tror du bør omformulere dit spørgsmål.
P85DK
P85DK Jan 14 '23

Som HemligNemlig skriver, det er jo garantisager, så intet. Din er vel også stadig indenfor de 8 år?

Ledsager
Ledsager Jan 15 '23

Ja, men jeg tænkte at vi skulle betale lidt til for at få det bedre batteri

 

P85DK
P85DK Jan 15 '23

Nope - det er rent lotteri

Johannelund
Johannelund Jan 16 '23
@P885DK
på mit nye 90 kw neddroslet 350vdc batteri, får jeg ny fejl på batteriopvarmningen
Kan det skyldes at den ikke får strøm nok når det er rigtig koldt, -13c så vil den slet ikke hjemmelader, men når det nu er blevet varmere lader den fint
400vdc til 350vdc er jo 12,5 % lavere
P85DK
P85DK Jan 16 '23

Det er i hvertfald et interessant spørgsmål. Jeg har ikke selv oplevet problemer med at lade, men jeg tror den stod stille de dage hvor vi havde det rigtig koldt.

Batterivarmens label siger 450V / 5556W / 12.3A, men det er jo en max rating og umiddelbart ser det ud til at det er samme partnummer for en P90D og en 70D.

Jeg tænker i værste fald, så varmer den bare med lavere effekt med et 350V batteri, så 4,3 kW i stedet for 5 kW og så tager det lidt længere tid.

Din batterivarmer er nok bare defekt, det er vist en kendt fejl

Ledsager
Ledsager Jan 18 '23

Status på fejlmeddelelse BMS u-031: “Batterisikring skal snart udskiftes du kan godt køre men skal bestille service” er, at nu bestiller Tesla en ny batterisikring og installerer den. Først derefter kan de fejllæse bilen. Hvor lang tid der går inden reservedelen kommer ved de ikke. Det bliver spændende om bilen klarer en tur til Sverige i weekenden. En evt. lånebil må ikke køres til udlandet.

P85DK
P85DK Jan 18 '23
Citat fra Ledsager

Status på fejlmeddelelse BMS u-031: “Batterisikring skal snart udskiftes du kan godt køre men skal bestille service” er, at nu bestiller Tesla en ny batterisikring og installerer den. Først derefter kan de fejllæse bilen. Hvor lang tid der går inden reservedelen kommer ved de ikke. Det bliver spændende om bilen klarer en tur til Sverige i weekenden. En evt. lånebil må ikke køres til udlandet.

Interessant at batterisikringen skal skiftes ... Jeg troede det var en 0 eller 1 ting.

Med hensyn til lånebil, du skal bede dem leje en bil til dig der må køre i udlandet hvis du har behov for det, du skal selvfølgelig ikke være begrænset af en lånebil ikke må køre ud af landet.

Ledsager
Ledsager Jan 18 '23

Det kan jeg vel ikke gøre før jeg ved om det er en garantisag

Sider: 1 2 »