Loading...
dk

Hvad dækker garantien på en Model S 2015 | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Feb 3 '23

Efterlysning af garantiteksten på en Model S fra 2015. Hvis en af jer ligger inde med det oprindelige dokument eller den tekst det indeholdt vil jeg blive glad for en kopi. Årsagen er det skal afgøres om batterisikringen kan siges at være omfattet af garantien på de 8 år.

P85DK
P85DK Feb 3 '23

Batteriet er en forseglet boks og inde i den sidder sikringen, så det er at betragte som én enhed. Hvis sikringen sad i frunken eller andet sted udenfor batteriet, så var det en anden sag. Jeg tror ikke du skal gøre det til et større problem før det er et problem. De har jo ikke afvist at det er en garantisag endnu, de har bare taget et forbehold som standard fremgangsmåde.

KimT
KimT Feb 3 '23

Det skulle gerne stå i quick-guiden som vel er udleveret med bilen.

Her en 8 år gammel version - dog engelsk https://www.dropbox.com/s/ccv0gwc543ew9xs/1033082-00-d_model_s_quick_guide_eu_r20140925_en_uk_3.pdf?dl=0

Ledsager
Ledsager Feb 4 '23

Tak for den@Kim.T. Er der nogen der har en dansk version af garantien fra 2015?

KimT
KimT Feb 4 '23

Fra 2016 på dansk er den ældste jeg kan finde på nettet : https://www.tesla.com/...nty_201602_da_EU.pdf

Hilbert
Hilbert Feb 5 '23
@Ledsager Den 16/8 2014 udsendte Tesla et nyhedsbrev som skriver at nu er både drive unit og battery pack omfattet af 8 års ubegrænset km-garanti (iøvrigt gældende med tilbagevirkende kraft). Kan du bruge det til noget? Samme fremgår af garantivilkår 24/10 2014. Mvh Hilbert
Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 5 '23
Ledsager
Ledsager Feb 5 '23

@Hilbert. Godt at høre fra dig. Ja det tænker jeg vil være fint at få.

YESTES
YESTES Feb 6 '23
Tror nok jeg har den udskrevet på papir. Min er 85D fra 6/2015. Prøver lige at kigge i aften.
Vh Yestes
PeterE
PeterE Feb 6 '23

Jeg har den måske også på papir, eller gemt en pdf et sted.

Den er nu ret nem at huske, 8 års garantien dækker udelukkende a) motor(er) og b) batterier. Og erfaringsmæssigt, så dækker de kun a) hvis en drive unit står helt af, ikke leverer den aftalte performance eller hvis den larmer for meget. Og b) kun hvis batteriernes degradering overgås med 30% i perioden eller får egentlige funktionsfejl. Jeg er 100% sikker på at din batterisikring ikke er nævnt direkte, men alle vil nok mene at den del er en del af batteripakken.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 6 '23
P85DK
P85DK Feb 6 '23
Citat fra PeterE

Og b) kun hvis batteriernes degradering overgås med 30% i perioden

På pre-face modellerne dækker garantien ingen form for degradering. Dit batteri kan have en tilbageværende kapacitet på 45%, men ellers være velfungerende, og det vil ikke være dækket af nogen garanti.

Garantien dækker udelukkende om det er funktionsdygtigt eller ej.

PeterE
PeterE Feb 6 '23
Citat fra P85DK
Citat fra PeterE

Og b) kun hvis batteriernes degradering overgås med 30% i perioden

På pre-face modellerne dækker garantien ingen form for degradering. Dit batteri kan have en tilbageværende kapacitet på 45%, men ellers være velfungerende, og det vil ikke være dækket af nogen garanti.

Garantien dækker udelukkende om det er funktionsdygtigt eller ej.

Er pre-face dem fra før alle vores 2015-modeller? Jeg gætter på at du mener at dem fra før facelift i 2019-20 ikke har degenerationsbestemmelserne (fedt ord…) og det tror jeg ikke er korrekt. Blev de 70% ikke indført retrospektivt? 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 6 '23
P85DK
P85DK Feb 6 '23

Undskyld - pre-face, mener selvføglelig pre-facelift 2016, kan ikke huske hvornår der kom noget med degradering, men mener først det var i 2018/2019 stykker

2012-2015 har i hvertfald ikke nogen garanti mod degradering

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 6 '23
YESTES
YESTES Feb 6 '23

Har lagt to foto op af side 39 og 40  fra den oprindelige garanti fra 2015. Den lå oprindelig i min elektroniske mappe på “min Tesla” ….
vh Yestes

Ledsager
Ledsager Feb 7 '23

@YESTES: Mange tak

Ledsager
Ledsager Feb 20 '23

Så blev batterisikringen skiftet. Heldigvis på garantien. På min Model S fra 2015 sidder batterisikringen inde i selve batteriet, hvilket betød at batteriet måtte afmonteres for at skifte den og lidt tætningsreservedele fornyes i forbindelse med af og påmonteringen af batteriet.

fmm1000
fmm1000 Feb 20 '23

Hvornår fra 15 er din bil. Og er alle biler efter din lavet på samme måde. 

Ledsager
Ledsager Feb 21 '23

Min er fra august 15. Så vidt jeg ved er det først i 16 og 90 batteriet, at det blev ændret. Du kan let tjekke om du har en “luge” til batterisikringen (og altså en nyere udgave) ved at kigge under bilen ved venstre forhjul. Efter sigende skulle lugen være orange eller forkromet.