Loading...
dk

Klargøring til syn | Tesla Forum

baldur
baldur Feb 8

Min Tesla Model 3 AWD LR er blevet indkaldt til syn i starten af april. Hvem kan klargøre den for mig? Jeg tænker specielt at bremserne nok skal ordnes. Jeg kan se en smule rust og jeg kan mærke riller i bremseskiven. Bremser dog fint nok. Skal de drejes af?

P85DK
P85DK Feb 8

Det billigste er at køre en længere tur i byzone med flittige stop uden regen. Hvis de stadig ser ud på samme måde herefter, så kan du skifte klodser og skiver. Hvis du kan skifte dæk selv, så kan du også skifte skiver og klodser selv :-)

Kvalitets skiver og klodser for og bag fra Brembo koster samlet 3.500 - 4.000 kr. online. Du kan også vælge lidt billigere kvalitet og spare ca. 1.000 kr. Personligt ville jeg vælge Brembo.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 8
Ice2EV
Ice2EV Feb 8

Venter på vores indkaldelse, havde lige "vinterkapslerne" af og kigge. Efter 160k er der forsat maaange mm tilbage på klodserne for. Det er ikke fordi de ikke har fået lov at lave noget en gang i mellem.

Lidt rust yderst på skiven, ellers intet. 

Tror sgu den går lige igennem uden anmærkninger!

Man kan ikke lade være med, at tænke på alle dem der proklamerede, at bremser blev dyre på sådan en elbil der ikke brugte dem. De holdt nok ikke meget over 50-60kkm......... På 150kkm på den tidligere ICE der var der skiftet for og bagbremser 2 gange, skiver 1 gang.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 8
selsoe
selsoe Feb 8

Jeg havde min 3 til syn i januar og han sagde at bremserne var lige på kanten til at han ville fælde den for det, så beskeden var, at jeg skulle ud og bremse. Jeg har kørt med lav regen lige siden og fået bremset en masse. Ellers intet at bemærke. Tror dårligt nok han kiggede på andet. Det tog under 5 minutter.

Ice2EV
Ice2EV Feb 9

På kanten? Var det fordi der var rust på dem? Hvis du skulle bremse noget mere, kan det vel ikke være fordi de var nede på minimum godstykkelse?

Johannelund
Johannelund Feb 9
Tjaa jeg kører altid 2-3 km med 2 pedaler, bilen brokker sig, men rusten bliver fjernet inden syn
selsoe
selsoe Feb 9
Citat fra Ice2EV

På kanten? Var det fordi der var rust på dem? Hvis du skulle bremse noget mere, kan det vel ikke være fordi de var nede på minimum godstykkelse?

Ja, pga rust.

PL
PL Feb 10
Citat fra Johannelund Tjaa jeg kører altid 2-3 km med 2 pedaler, bilen brokker sig, men rusten bliver fjernet inden syn

Altså regen på lav og så bare derudaf med både bremse og speeder nedtrådt?  

MOS
MOS Feb 10

Cutter (overruler) den ikke bare signalet fra speederpedalen, så snart du også træder på bremsepedalen?

Der er én ting, der er bedre end regen på lav. Du kan sætte gearvælgeren i neutral, mens den ruller.

Men ellers burde lidt helt almindeligt, frisk bykørsel vel sagtens kunne slibe skiverne rene for rust.

Jeg har selv tidligere haft problemer med rust på skiverne pga. for lidt brug (meget motorvejskørsel). Men efter jeg har ændret kørselsmønster med en stor andel bykørsel, har jeg ikke det problem længere.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 10
mbk
mbk Feb 10

Jeg har lige fået min TM3 LR gennem syn, på dagen lavede jeg en del hurtige opbremsninger, bremserne var ret varme foran, det tog lige det værste overflade rust. Syn-manden gav mig også linien at bremserne var lige på kanten og at de nok ikke kommer gennem syn om to år.

Synsmanden kunne ikke finde VIN på chassis, det er vist flyttet på nyere modeller, men efter han ledte lidt rundt viste jeg ham billedet fra siden her hvor det er bag et stykke plastik i passager siden.

https:///...90-CCD1B66E2134.html

Nu udløber garanti på bilen snart, jeg har et par småting jeg skal have lavet på garanti,  er her nogen som har en liste af kendte fejl og udbedringer/bulletins, så vil jeg gå dem igennem.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 10
mbk
mbk Feb 10

Apropos rustne bremseskiver, jeg så en video fra Au2vest på FB hvor de afdrejer bremseskiverne mens de sider på bilen, jeg fandt lign. maskine på YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=-oXHR51RnEY&ab_channel=Mr.V

Jeg har ikke set det før, men hvis elbilerne får rustne skiver af ikke at blive brugt, så må der vel være materiale nok til at dreje lidt af? Burde det ikke være en billig operation?

selsoe
selsoe Feb 11
Citat fra mbk

Nu udløber garanti på bilen snart, jeg har et par småting jeg skal have lavet på garanti,  er her nogen som har en liste af kendte fejl og udbedringer/bulletins, så vil jeg gå dem igennem.

Den største kendte fejl på 3'erne er vel hjulophænget der ofte begynder at knirke efter 40-50.000 km. Det er en kendt fejl og jeg fik skiftet begge hjulophæng på garantien sidste år. Derudover fik jeg en mail om at de gerne ville skifte ledningsnettet i bagagerummet men skulle afvente at de kontaktede mig når de havde reservedelene. Det er dog aldrig sket. Jeg fik besked om dette i januar 2022.

Ice2EV
Ice2EV Feb 11

Ang. Ledningsnettet. De kigger det efter og er det ikke beskadiget, så sætter den en beskyttelses dims omkring.