Loading...
dk

Nye anbefalinger på sommerdæk til Model 3 LR 19"? | Tesla Forum

MOS
MOS Feb 25 '23
Citat fra Ice2EV

Ps kendte en der havde en Toureq 5,0 på et tidspunkt, han skiftede dæk efter hver 8000 km......Men han kørte heller ikke pænt.

Så har hans udgifter til dæk nok også været tæt udgiften til brændstof ;)

P85DK
P85DK Feb 25 '23
Citat fra Ice2EV

@HrM Helt enig, har også altid kørt Conti/Goodyear/michelin. Men

1) 3 sæt michelin der skred i svinget

2) 7-9k til dæk, er altså ved at være peberet, specielt hvis de kun holder 25.000 km

3) et sæt Goodyear der aldrig kom til at spille på sidste ICE. SKiftede til Dunlop og det var en helt anden bil.

Det er lidt vildt hvis udgiften til dæk er større end udgiften til brændstof(el)

Ps kendte en der havde en Toureq 5,0 på et tidspunkt, han skiftede dæk efter hver 8000 km......Men han kørte heller ikke pænt.

Det er en helhedsbetragtning af de samlede udgifter :-) og du glemmer service og grønne afgifter.

Jeg havde en Range Rover Sport V8 Diesel før Teslaen, den kostede dengang 15.000 kr/året i grønne afgifter og den årlige service var heller ikke helt lille. Så da jeg skiftede til Teslaen, så var forsikring, grøn ejerafgift og al el betalt alene af besparelsen på den grønne afgift.

p.s. den Toureq V10 Diesel er nok den dårligste bil VW nogensinde har lavet :-)

HrMogensen
HrMogensen Mar 8 '23
Til info:
De hedder ikke Landsail men Sentury - er måske i EU at varianten har andet hovednavn. Modelnavnet er dog identisk.

Glad for jeg lige ventede med at skifte til sommerdæk… der kom lige den sædvanlige forårs kuldeperiode :) 

Bianco
Bianco Mar 8 '23

Quote from P85DK

...p.s. den Toureq V10 Diesel er nok den dårligste bil VW nogensinde har lavet :-)

Enig, men den var TOTALT ligeglad med hvad man satte på trækkrogen ;-) 

cth
cth Mar 8 '23

Jeg er stadig imponeret over hvor godt sådan en Tesla med 4 hjuls står fast i det vejr vi har i dag.

Alle andre fedter rundt ved lyskryds mens jeg bare kører ...

Jeg har Michelin CC 2 helårsdæk på.

Nej jeg har kun en TMS 2021 :-)

Men har adgang til min gamle YMS 2015 og har haft model 3 over flere dage til låns.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 15 '23
PeterE
PeterE Mar 9 '23
Citat fra cth

Jeg er stadig imponeret over hvor godt sådan en Tesla med 4 hjuls står fast i det vejr vi har i dag.

Har du både en ny TMS og en gammel TMS og en ny TM3? CC 2 er på 3'eren eller findes de i en 19" udgave? 

HrMogensen
HrMogensen Mar 9 '23
Citat fra PeterE
Citat fra cth

Har du både en ny TMS og en gammel TMS og en ny TM3? CC 2 er på 3'eren eller findes de i en 19" udgave? 

Jeg kører med uoriginale fælge om vinteren der er en anelse smallere end standard. 
19” CC SUV udgave i 225/45. Almindelige CC+ eller CC2 fandtes ikke i denne størrelse men SUV udgaven har hårdere sider som jeg, uden at kunne sammenligne, mener passer perfekt til tung elbil. De har været suveræne og den lidt smallere profil giver måske en smule færre W/km. 

Michelin plejer at have en god oversigt over hvad dæk de har i forskellige størrelser.  
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Mar 9 '23
webercarbmann
webercarbmann Mar 10 '23

Vedrørende køb af dæk online.  

Er der nogen der har erfaringer med rubbex.com?

https:///...in-990-6921109044341

Er der nogen der har erfaringer med PromoDaek.dk?

https://promodaek.dk/landsail-sentury-qirin-990-245-45r19-102y-tl-xl-p632895

Synes deres hjemmeside er mærkelig. Jeg har registreret mig som kunde men der kommer ingen "Læg i kurven" knap frem. 

PeterE
PeterE Mar 10 '23
Citat fra webercarbmann

Synes deres hjemmeside er mærkelig. Jeg har registreret mig som kunde men der kommer ingen "Læg i kurven" knap frem. 

Det kan sagtens være at begge er fine steder at handle, jeg har personligt ikke brugt hverken den ene eller den anden. Et hurtigt kig på deres hjemmesider viser at den første vist er del af en større tysk gruppe og virker relativt professionel. Den anden ville jeg holde mig fra; Når alting er så dårligt skrevet/oversat, så ville jeg på ingen måde overdrage mine betalingsinformationer til dem. 

Der er danske dækfirmaer, og jeg er måske lidt gammeldags og ville bruge et af dem. Så kan du også finde en virksomhed som udover at betale dansk skat, overholder e-handels mærkning og nok også dansk forbrugerret - fx fortrydelse og reklamationer. 

webercarbmann
webercarbmann Mar 10 '23
Citat fra PeterE
Citat fra webercarbmann

Det kan sagtens være at begge er fine steder at handle, jeg har personligt ikke brugt hverken den ene eller den anden. Et hurtigt kig på deres hjemmesider viser at den første vist er del af en større tysk gruppe og virker relativt professionel. Den anden ville jeg holde mig fra; Når alting er så dårligt skrevet/oversat, så ville jeg på ingen måde overdrage mine betalingsinformationer til dem. 

Der er danske dækfirmaer, og jeg er måske lidt gammeldags og ville bruge et af dem. Så kan du også finde en virksomhed som udover at betale dansk skat, overholder e-handels mærkning og nok også dansk forbrugerret - fx fortrydelse og reklamationer. 

Tjek.  Takker.  :)  

PL
PL Mar 13 '23

Jeg har købt fra rubbex.com og de blev leveret fint til min dækmand. Det er sommerdæk, så jeg har ikke kørt på dem endnu, men håber, at de er runde :-)

Vedr. forbrugerbeskyttelse føler jeg mig fint dækket ind af EU's regler og butikken skal også betale dansk moms, når den sælger over et vist beløb i DK. Det vil jeg tro, rubbex gør. 

cth
cth Apr 15 '23

Jeg er int. i alt hvad der er støjsvagt, slidstærkt og evt. helårs (i den rækkefølge).

bremselængde og andet sikkerhedsmæssigt skal blot være rimeligt.

Michelin CC helårs som jeg har nu kan jeg ikke anbefale.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 15 '23
MOS
MOS Apr 15 '23
Citat fra cth

Jeg har eller hørt meget godt om CC. Hvad er der ved dette dæk, som gør, at du ikke kan anbefale det?

PeterE
PeterE Apr 15 '23
Citat fra MOS
Citat fra cth

Jeg har eller hørt meget godt om CC. Hvad er der ved dette dæk, som gør, at du ikke kan anbefale det?

Jeg kan omvendt 100% anbefale CC2 som det nyeste vist hedder, vi har det på vores Mini SE - som godt nok er lettere - og det er vores oplevelse at det er som et godt vinterdæk, et godt regnvejrsdæk og et vanvittigt godt sommerdæk. Holdbarheden er godt, og det er støjsvagt. Og ja, man slipper for de to årlige hjulskifte.  

cth
cth Apr 15 '23

CC2 fungerede også fint på min gamle peugeot.

Men på min TMS synes jeg de støjer.

Det kan sagtens have noget med bilen at gøre.

Ingen anelse.... men køber dem ikke igen.

Sider: « 1 2 3