Kan de have andre regler i Tyskland?
Umiddelbart mener jeg nemlig kun de betaler 19% i moms.
Og jeg ved så ikke om de overhovedet betaler told i Tyskland?
Hvis ikke, så kan det være attraktivt for dem, at hente biler i Norge, og så kan man jo tænke om man så efterfølgende kan få den til Danmark, og spare en masse penge =)
Så du betaler også 10% i told i Tyskland?
Edit: Frederik jeg tror du misforstår, ideen var at hente fra Norge til Tyskland, og så evt. til Danmark.
120281: I modsætning til deres andre auktioner skal man komme med sit max-bud én gang per mail. Virker mere reelt at man ligesom på QXL kan sidde og byde den op og se udviklingen. Når den matcher prisen på de andre er det ikke værd at tage risikoen for et dødt batteri.
Derudover er det vandvittig at han skal have 18% for at sælge noget så let-sælgeligt som en Tesla/bil. Kreditorerne bliver da tørret groft.
Tænker du på at købe en bil uden for DK, skal du måske nærlæse Tesla's garanti bestemmelser. Jeg er ikke klar over hvor vidt de håndhæver det, men alligevel.
https:///..._r20141024_da_dk.pdf
~Hvilke køretøjer er dækket?
Denne begrænsede nybilsgaranti gælder for Model S-køretøjer, som sælges af Tesla i Teslas
europæiske garantiområde. I denne begrænsede nybilsgaranti defineres Teslas europæiske
garantiområde som medlemslandene i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS),
Monaco, San Marino og Schweiz. Service under garantien forudsætter, at du returnerer til det
område eller det land, hvor køretøjet oprindeligt blev købt fra Tesla. En kunde, som køber et
køretøj fra Tesla i EØS, skal f.eks. returnere til EØS for at få service under garantien, og kunder,
som køber køretøjer fra Tesla i Monaco, San Marino eller Schweiz, skal returnere til det respektive
land for at få service under garantien (en kunde, som har købt et køretøj fra Tesla i Schweiz, skal
f.eks. returnere til Schweiz). En eventuel efterfølgende køber eller erhverver skal returnere til det
område eller land, hvor køretøjet oprindeligt blev købt fra Tesla, for at få service under garantien,
uafhængigt af i hvilket land en sådan køber eller erhverver har købt køretøjet.
/Jens