Loading...
dk

Til den der er hurtig til at handle | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Dec 24 '14
http://home.mobile.de/INDUSTRIE-RAT#des_203460567

Den er næppe til salg ret længe..
T3S7A
T3S7A Dec 24 '14
Jeg tror at nogle af de Norske biler der er sat til salg på mobile er med til at trykke prisen helt vildt. Ikke fordi de Norske priser er billig, tvært imod, regner man først moms og told, så kan det slet ikke svare sig - men tror at mange andre som vil sælge, ikke er klar over betingelserne på de norske priser, så de sælger til priser i området hvad de norske er sat til ( uden moms og told )
MartinPedersen
MartinPedersen Dec 24 '14

Kan de have andre regler i Tyskland?

Umiddelbart mener jeg nemlig kun de betaler 19% i moms.

Og jeg ved så ikke om de overhovedet betaler told i Tyskland?

Hvis ikke, så kan det være attraktivt for dem, at hente biler i Norge, og så kan man jo tænke om man så efterfølgende kan få den til Danmark, og spare en masse penge =)

T3S7A
T3S7A Dec 24 '14
Bil fra Norge, er samme regler i resten af eu som dk, blot med det lands momssats.
FrederikC
FrederikC Dec 24 '14
Ik helt, det er diskuteret før. hvis du henter bil i Norge, som er uden for EU, skal du betale told + dansk moms, lige meget hvor ny/gammel bilen er.
MartinPedersen
MartinPedersen Dec 24 '14

Så du betaler også 10% i told i Tyskland?

Edit: Frederik jeg tror du misforstår, ideen var at hente fra Norge til Tyskland, og så evt. til Danmark.

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Dec 24 '14
FrederikC
FrederikC Dec 24 '14
Reglen til dk gælder hele EU. Den eneste forskel er at du slipper med 19% moms i Tyskland ift. Danmark. Mener at Holland har 0% moms på elbiler, bed dog ik om der er særlige regler hvis du henter fra Holland ift at der ikke er betalt moms
120281
120281 Dec 24 '14
Mailede igår og intet svar. Så nok fake. Den er jo over 20k euro under resten af P85+.

Har skrevet med andre som skriver at Tesla giver højere Trade in end jeg har budt. Men på den tyske Tesla side kan manikle lave Trade in forespørgelser.
T3S7A
T3S7A Dec 24 '14
Er den nok. Billederne er bilen med engelsk tekst. Kan ikke forstille mig nogle tysker der vil have det på engelsk.
120281
120281 Dec 30 '14
Endnu en kreativ bilforhandler:

http://bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2354419

Begge de Tesla han har til salg ved jeg ikke er hans. De står i Tyskland. Den hvide har jeg selv fået mail på sælges til højest bydende pr. 7/1-2015.

Gid man kunne anmelde annoncen som fake på Bilbasen.
KS
KS Dec 30 '14

@Dennis: Det kan man - send blot en mail til Bilbasen - de lytter..

120281
120281 Dec 30 '14
@Ken: ok. Savner det bare i app. For sidder altid og surfer på iPad. Ham i Viborg ser dog ud til at få dem hjem, det er demo biler. Men at sælge noget man ikke har er jo falsk reklame.

Men for mig er det vel ok, det presser måske brugt priserne - bare på et fake grundlag.

Godt nok også mange til salg på mobile nu. Der er stor invasion fra Norge.
Hookmaker
Hookmaker Dec 31 '14
Jeg har kontaktet Bilbasen, de har bekræftet og jeg forventer svar lige efter nytår. Det lader åbenbart til at flere kunder har forhørt sig om Viborg bilerne, men fået oplyst nogle helt andre priser. Tesla har uofficielt statet at han IKKE vil modtage de ventede biler fra dem. Lad os se hvad der sker. Men det er nu ikke første gang "nogen" med hjælp fra feks. en forhandler får annonceret nogle "billigere" biler for at forsøge at få andre til at sænke deres priser.
120281
120281 Dec 31 '14
Men se også adressen på den på Østerbro, han modsiger lidt sig selv.

Jeg har været i kontakt med forhandleren i dag og var af den opfattelse at en aftale var indgået. Annoncen er fjernet indtil jeg får afklaring på hvorvidt det er tilfældet eller ej.

Hvad angår den anden Tesla er det korrekt, at bilen endnu ikke er købt. Det gælder alle biler vi har til salg på Bilbasen. Vi aftaler en pris med forhandleren i Tyskland på forhånd og køber dem først ved indgåelsen af en aftale. Således holder vi priserne nede ved at vi intet varelager har.
Maho
Maho Dec 31 '14
Ahh, så du er "professionel" @120281? Så giver det lidt mere mening. For jeg har godt nok tænkt mange gange at det var da en helt enskraordinær research indsats du ligger for dagen før et bilkøb:-)........
TheBoss
TheBoss Dec 31 '14
Uanset hvor hurtig man er så slutter en auktion sjældent før tid ;)
Husk 18% gebyr til auktionarius og at der absolut ikke kan klages over noget. Heller ikke hvis den har stået uden strøm i to måneder og batteriet nu er dødt. Kan jo vel være at den har stået længe ifbm papirarbejdet om sådan en konkurs.
120281
120281 Dec 31 '14
@Maho: Ikke prof er bare grundig :-)

@TheBoss: ser ud til vi jagter de samme biler :-) Ja da han mailede mig man skulle byde så jeg også de 18%. Men læste det som en afgift. Samt han vil have jeg skal ringe, for er de 70k også uden tysk moms så er der lige 19% moms og 18% til ham. Hvilket vil bringe den i ca. 100k euro som alle de andre P85+.

Så ikke noget jeg går videre med, auktionen altså.
TheBoss
TheBoss Dec 31 '14

120281: I modsætning til deres andre auktioner skal man komme med sit max-bud én gang per mail. Virker mere reelt at man ligesom på QXL kan sidde og byde den op og se udviklingen. Når den matcher prisen på de andre er det ikke værd at tage risikoen for et dødt batteri.

Derudover er det vandvittig at han skal have 18% for at sælge noget så let-sælgeligt som en Tesla/bil. Kreditorerne bliver da tørret groft.

120281
120281 Jan 1 '15
Ja skal ikke byde. Ved den alligevel ryger for over 90k euro og så med den usikkerhed, nej tak.

Godt nytår.
EVfan
EVfan Jan 4 '15

Tænker du på at købe en bil uden for DK, skal du måske nærlæse Tesla's garanti bestemmelser. Jeg er ikke klar over hvor vidt de håndhæver det, men alligevel.

https:///..._r20141024_da_dk.pdf

~Hvilke køretøjer er dækket?
Denne begrænsede nybilsgaranti gælder for Model S-køretøjer, som sælges af Tesla i Teslas
europæiske garantiområde. I denne begrænsede nybilsgaranti defineres Teslas europæiske
garantiområde som medlemslandene i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS),
Monaco, San Marino og Schweiz. Service under garantien forudsætter, at du returnerer til det
område eller det land, hvor køretøjet oprindeligt blev købt fra Tesla. En kunde, som køber et
køretøj fra Tesla i EØS, skal f.eks. returnere til EØS for at få service under garantien, og kunder,
som køber køretøjer fra Tesla i Monaco, San Marino eller Schweiz, skal returnere til det respektive
land for at få service under garantien (en kunde, som har købt et køretøj fra Tesla i Schweiz, skal
f.eks. returnere til Schweiz). En eventuel efterfølgende køber eller erhverver skal returnere til det
område eller land, hvor køretøjet oprindeligt blev købt fra Tesla, for at få service under garantien,
uafhængigt af i hvilket land en sådan køber eller erhverver har købt køretøjet.

/Jens

Sider: 1 2 »