Loading...
dk

Elselskab samt refusion | Tesla Forum

Knutsson
Knutsson Feb 15 '23

Hej, Jeg er ved at tjekke om jeg har det rigtige elselskab, måske kan I hjælpe. Lige nu benytter jeg en aftale med Vindstød og jeg bruger omkring 600 kWh om måneden. Jeg lader kun hjemme, og gratis på SuperChager. Min aftale med Vindstød består af dette:

Produkt: SpotVind (Elforbundet)
Abonnement: 0,00 kr/md inkl. moms, 0,00 kr/md ekskl. moms
Tillæg: 6,25 øre/kWh inkl. moms, 5,00 øre/kWh ekskl. moms
Udregning af pris: Vi ønsker at give dig sikkerhed for, at dit kWh-forbrug altid er bundet til elmarkedets pris, nemlig prisen på Nord Pool spot. Dette sker ved, at vi afregner dit forbrug til vores kostpris med et fast tillæg til spotprisen og et fast, månedligt abonnement. Derfor udregnes din maksimale elpris som vores faktiske omkostninger til:
-At indkøbe din el på børsen. Indkøbsprisen opgøres som den gennemsnitlige indkøbspris, vi rent faktisk har haft på den nordiske elbørs (Nord Pool), med tillæg af vores faktiske balance- og handelsomkostninger til Energinet.dk og Nord Pool Spot. For skabelonafregnede kunder opgøres den gennemsnitlige indkøbspris for hver måned, mens den gennemsnitlige indkøbspris for timeaflæste kunder opgøres pr. time.
- At indkøbe oprindelsescertifikater fra vindmøller (”GoOs” dækkende det indkøbte elforbrug) med tillæg af et fast, månedligt abonnement på 0,00 kr. ekskl. moms svarende til kun 0,00 kr. inkl. moms, og et fast tillæg på 5,00 øre pr. kWh ekskl. moms svarende til 6,25 øre pr. kWh inkl. moms.

Har jeg mon det rette/biligste abonnement? 

Derudover har jeg tidligere brugt EVSE til at få refusion. Den mulighed er desværre ophørt og jeg tænker på om jeg kan få en anden aftale til juli når refusionen formegentlig for alvor starter igen, og hvilken jeg skal vælge? Jeg har frikøbt min lader, en Ratio Home lader, der ikke kan gå på nettet. 

Venligst Lars

 

 

KimT
KimT Feb 15 '23

Jeg kan ikke forstå at du betaler et tillæg på 6,25øre i tillæg når aftalen er igennem elforbundet. Det gør vi ikke. Prøv at kontakt dem. 
du finder ikke en aftale der er billigere 

jth
jth Feb 15 '23
De 6,25øre i tillæg er dummebøden for ikke at forny aftalen hvert år
cth
cth Feb 16 '23

Dummebøde?

Ikke en jeg har fået ved bare at lade elforbundaftale løbe ud.

 

Elforbundet skrev dette til mig:

Hvert år fra den 21. november kan du udfylde på www.elforbundet.dk, så modtager du information om næste års rabataftale på mail. Samme procedure hvert år. I informationsmailen følger også anvisning for tilslutning til rabataftalen for 2023.

 

Vælger du ikke andet efter 2022 rabataftalen, er du sikret en næsten identisk aftale med et pristillæg på en halv øre + moms. Det svarer til en samlet ekstra udgift på 2 kr. om måneden ved 4.000 kWh årligt. Den sidste halve øre sparer du med ny rabataftale for 2023.

 

Sådan ser min seneste aconto ud efter elforbund aftale stoppede 1/1.:

 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 16 '23
jth
jth Feb 16 '23
Jeg tror dummebøden har ændret sig løbende. For 2-3 år siden var den signifikant og den er blevet lavere og lavere. Spørgsmålet er om OP har fornyet Elforbundet løbende, og hvis ikke, hvornår han faldt af :)
Knutsson
Knutsson Feb 18 '23

Tak til alle der har svaret, jeg kontakter elforbundet og hører om tillægget.