Loading...
dk

Giver CLEVER overhoved mening længere? | Tesla Forum

CHR2020
CHR2020 Feb 15
Jeg har prøvet at skrue på CLEVERs beregner på deres hjemmeside og uanset hvilken km jeg sætter ind og CLEVERS egne tal for januars indkøbspris for el og tilbagebetalingssat, så får jeg abonnement + energtillæg til at være dyrere end tilbagebetalingen.

Hertil kommer at jeg slet ikke kan lade til den indkøbspris CLEVER oplyser for januar som beregningsgrundlag og dette til trods for at jeg kun lader om natten og har spotpris abonnement på el (bor vest for bæltet).

Er det mig der ikke forstår beregningen eller er ideen med CLEVER helt forsvundet med det nye abonnement?

Til info, er mit gennemsnitlige lade forbrug på 600kWh/måned. 
Forummets indlæg er redigeret af CHR2020 Feb 15
Bianco
Bianco Feb 15

Forretningsgrundlaget for lade-abonnementerne var alle at de høstede den krone per kWh som man kunne trække fra i skat til og med sidste år. Det kan de så ikke længere, og så skal du selv betale for den service du får - hvis du ikke synes at du får noget for pengene, så er det nok fordi du ikke får noget for pengene ;-)

AgentP
AgentP Feb 15

Nej, det kan det ikke. Det er den korte version.

Jeg lavede denne beregning et par måender tilbage (500 kWh/mdr.)

A - Elpris= Pris inkl afgift, tarrif etc.
B - Strøm=Pris til elselskabet
C - Abonnement = Penge til Clever
D - Energitillæg til Clever
E - Til Clever = C + D
F - I alt = Betaling til elselskab + Clever (B + C +D)
G - Fra Clever = Tilbagebetaling
H - Samlet = Betaling - tilbagebetaling

Hvis "Samlet" overstiger 799 kr, kan Clever ikke betale sig.

Så hvis du lader til 2,50 kr der hjemme betaler du (1674 - 799) 875 kr. for meget om måneden ift at betale elselskabet direkte

Jeg er i samme situation, samme forbrug. Når jeg ikke har sat mit Clever abonnement i bero, er det 1) fordi jeg lige vil se tingene an, og 2) for at have muligheden for at lade ude i byen.

Men nu jeg lige genbesøgerer tallene og den fortsat høje elpris, er det en meget høj ekstrapris at betale for muligheden for at lade i byen. Særligt fordi - som jeg forstår det - at energitillægget også gælder ude i byen. Jeg jeg ville faktisk gå så lagt som at kalde mig selv for idiotisk i ikke at sætte abonnementet i bero.

Note: Jeg tror vist nok jeg kom til at regne 100% hjemmeladning i strøm-prisen. Men pyt med de 5%, de ændrer ikke ved det overordnede billede.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Feb 15
CHR2020
CHR2020 Feb 17
Tak for oversigten, jeg sætter mit abonnement i bero. 
Clement
Clement Feb 19
Hvis man bor i lejlighed og kun lader på offentlig standere, så kan det vel godt betale sig eller hvad? Jeg har haft EON i 5,5 pr til først 579 kr. pr måned og efterfølgende til 649 kr. Jeg bruger mellem 400 og 500 kWh pr måned. Og med det forbrug bliver det omkring 850 kr. Tager jeg fejl? Sker der en ændring i Clevers abonnement her fra 1. april?
Gyzz
Gyzz Feb 20

Jeg bor i lejlighed på Østerbro og bruger IKKE bilen dagligt, og der kunne Clevers nye prispolitik bare overhovedet ikke betale sig da jeg har mulighed for at lade når Elpriserne er lave, men Clever tager en gennemsnitspris som er højere end alle andre på deres abonnementfri priser. Såååååå jeg har nedgraderet til Clever Go da de stadig har den bedste dækning men højeste pris.

Clement
Clement Feb 20
Sådan som jeg læser det, så koster clever 3,19 kr. hvorimod EON koster 4,5 kr. med abonnement og 5,5 uden. Og bruger jeg bare 300 kWh, så kan det godt betale sig med det abonnement til 799 kr. Eller er der noget jeg har misforstået?
fmm1000
fmm1000 Feb 20

Er der ikke noget med at nogle selskaber sælger strøm til tæt på spotpris påladestolper. Måske det var bedre. Siden jul har spotprisen nærmest ikke været over to kroner om natten.

Gyzz
Gyzz Feb 22

Hey, jeg har fundet nogle Monta ladere der har spotpriser (+en begrænset overhead), hvor jeg lader i weekenden til knap 2kr/kWh vel og mærke uden noget abonnement ;-)

NB.: Clever Go priserne ændres hver måned og er en månedlig gennemsnitspris/flatrate uanset hvornår på dagen/ugen du lader 

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Feb 22
cth
cth Feb 23

Ja det kunne give mening at sælge strøm via Monta.

Desværre kan min gen. 2 Tesla lader ikke bruges der.

Ellers havde jeg også solgt ladestrøm til kostpris + minimalt overhead.

D.v.s. nok 1 kr. lige pt. hvis man parkerer hos mig om natten og 1.5 kr. i weekenden. :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 23
Gyzz
Gyzz Feb 23

jeg kommer gerne ;-)

AgentP
AgentP Mar 23

Jeg fik en mail fra Clever i går med opgørelse over februar. Det er nyt de sender den ud. Men det gør det meget nemmere at følge med i.

Her er mit regnskab

Energitillæg på 0,1 kr på 544,69 kWh tanket = ca 70 kr (Med moms)
Abonnement 799
Strøm-refusion 499 kWh tanket hjemme til 1,07 kr (+ moms). Refusion 665 kr.

Altså 799 + 70 - 655. Samlet betaling til Clever i februar 205 kr.

Så skal jeg naturligvis lægge prisen til mit elselskab for strømmen oven i.

Skal man på pinde lidt i tallene så har jeg tanket 45 kWh ude i byen til en pris på 200 kr. Det er ca 4 kr/kWh. Ikke billigt, men bekvemt, at man ikke skal til at rode med forskellige apps for at finde en billig pris. Men de 200 kr er altså ikke ren merpris.

Ice2EV
Ice2EV Mar 23

Jeg fatter fortsat ikke, hvorfor Clever skal have et energi tillæg, hvis det ikke er dem der leverer din strøm?

Hvorom 70 kr er da til at overse.

jonsiii
jonsiii Mar 23
Citat fra AgentPSkal man på pinde lidt i tallene så har jeg tanket 45 kWh ude i byen til en pris på 200 kr. Det er ca 4 kr/kWh. Ikke billigt, men bekvemt, at man ikke skal til at rode med forskellige apps for at finde en billig pris. Men de 200 kr er altså ikke ren merpris.

Goe gamle Plugsurfing har Clever normal/hurtigladere til 4,40 kr/kWh, så roamingpriserne er også blevet rimeligere. Dertil lidt Supercharger uden ladekø til 2-3 kr/kWh, så tror jeg man er dækket ind.

AgentP
AgentP Apr 21

Jeg skal nok lade være med at komme med disse opgørelser hver måned. Dette er sidste gang. 

Men opgørelsen for marts måned hos Clever er lige kommet. Vi har hældt 631 kWh i bilen. Jeg ved ikke hvor meget der er hjemmeladning eller ude i byen, men størstedelen er hjemme. 

Abonnement 799
Refusion.     -757
Energitillæg.    0 

cth
cth Apr 21
Citat fra AgentP

Jeg skal nok lade være med at komme med disse opgørelser hver måned. Dette er sidste gang. 

Men opgørelsen for marts måned hos Clever er lige kommet. Vi har hældt 631 kWh i bilen. Jeg ved ikke hvor meget der er hjemmeladning eller ude i byen, men størstedelen er hjemme. 

Abonnement 799
Refusion.     -757
Energitillæg.    0 

Hvad har du så betalt for de 631 KwH... ?

HJJ
HJJ Apr 30
Hvis det er hjemmeladning har det kostet 205,- kr for februar at bruge sin egen strøm.
Marts 42,- kr.
Ladning ude fås fra 2,- til 4,88 hos de forskellige “tankstationer” og Tesla
cth
cth Apr 30

Lige nu koster det under 50 øre at lade en KwH derhjemme.... DK2

Det har det faktisk gjort længe hvis man har timet sin ladning til vind og sol dage.

Her er det en fordel at have 22kw ladning hvis man gerne vil nå de helt lave priser, selvom det vel nok er ligemeget om det koster 72 øre eller 44 øre :-)

jonsiii
jonsiii Apr 30

Og hjemme bliver det billigere. Nu sænkes nettarifferne igen fra 1.maj:

https://elforbrug.nu/sommertariffer-efter-1-maj/

Mit lokale Trefor sænker deres nettariffer til 8,15/12,23/31,80 øre/kWh (nat 0-6, dag/aften, spids 17-21).

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Apr 30
Sider: 1 2 »