Forlængere ikke tilladt må være fordi laden ikke aner at man fx fodrer den med strøm fra en tynd schuko ledning og derfor skal skrue ned for strømmen?
Præcis. Man kan heller ikke forlange eller forvente, at en tilfældig Hr. eller Fru Jensen uden elektrikeruddannelse skal kunne vide, hvad man må belaste en stikkontakt eller forlængerledning med.
Men hvis man selv har fuldstændig styr på, hvad man sætter af adaptere og forlængerledninger foran laderen og hvilken belastning det hele (inkl. stikkontakt og hvad der ligger mellem eltavle og stikkontakten) kan tåle, så kan jeg ikke se noget problem i det. Ideelt set bør alt udstyret kunne klare min. 16 A kontinuert belastning, hvis det er det, bilen kan lade med. Hvis det svageste led kan klare mindre end det, skal man naturligvis være OBS på at skrue tilsvarende ned for ladestrømmen - og det er her, der er risiko for at folk kan komme galt af sted pga. et øjebliks uopmærksomhed eller uvidenhed. Så jeg vil ikke anbefale det som en permanent ladeløsning, men omvendt ville jeg ikke selv have skrupler ved at bruge det som nødløsning, f.eks. på en feriedestination el.lign. Jeg har selv lavet en spandfuld adaptere med forskellige stik, som jeg jeg har brugt enkelte gange. Man skal bare lige tænke sig om og bruge sin fornuft, inden man ukritisk jokker stikket i og lader for fuld skrue. Og hvis man ikke ved, hvad man laver, så skal man lade være og bare nøjes med at bruge det originale ladeudstyr.