Loading...
dk

Navigation tilføjer ikke stop ved supercharger :-( | Tesla Forum

Clement
Clement Feb 20 '23
Hej alle Min navigation er stoppet med at tilføje supercharger på lange ture. Har klikket af ved turplanlægger, så den skulle tilføje om nødvendigt stop ved supercharger (som der står). Andre som oplever dette problem, og hvordan har I løst det? Mvh. Clement
KimT
KimT Feb 20 '23

Dit SD kort med navigationen er nok ved at være korrupt. 
jeg kan ikke huske om man via service menuen kan geninstallere. 

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 20 '23
Man kan ikke geninstallere, der skal et nyt sd kort i.
Men syntes ikke det var den fejl jeg havde eller hørte om andre havde.
Her blev den ved med at ville initialisere og kort ofte aldrig i gang.
KimT
KimT Feb 20 '23

Lige inden den famøse opdatering i '19 fik jeg da vi skulle til Berlin problemer med navigationen. Det var kun første stop den kunne tilføje på turen. Resten nægtede den. Så hvert stop skulle jeg tilføje det næste. Det klarede de remote - men tror jeg kom til at betale en teknikertime for det.

fmm1000
fmm1000 Feb 20 '23

Overvej opgradering til mcu2 i stedet for ren skift af sdkort. Giver 4g, nyt sdkort, to nye skærme, waypoints og meget mere. 

MOS
MOS Feb 20 '23

Jeg havde også problemer med SD-kortet. Den ville ikke længere opdatere navigationen. I stedet for at hælde flere penge i en gammel MCU, så valgte jeg også at smide 12k efter en ny MCU2. Jeg har ikke fortrudt. Det hele kører bare så meget mere smooth & snappy. Der er både Netflix, YouTube, Caraokee, som jeg dog ikke rigtig bruger. Men jeg er vild med waypoints, som jeg bruger stort set hver dag. Der er også en del nye spil, men desværre virker Backgammon ikke længere på den nye MCU2 - øv! Af andre ulemper kan nævnes, at der ikke længere er FM/AM radio. Det kan man leve med, da man i stedet kan høre de fleste FM-stationer og flere til på TuneIn. AM brugte jeg alligevel aldrig. Ellers, hvis man slet ikke kan undvære radioen, kan man tilkøbe radio til den nye MCU2 for en merpris.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 20 '23
HemligNemlig
HemligNemlig Feb 20 '23
@fmm1000 men den opdatering koster også en del mere end de 1500kr de tager for et nyt sd kort.
fmm1000
fmm1000 Feb 20 '23

Yes, men har du kun 3g skal det også skiftes. Limen på din skærm bag rat kan også slippe. Der er vistnok et sdkort mere som også kan gå itu. Læg de reps sammen og pludselig er upgrade ikke så dyrt.

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 21 '23
@fmm1000 man kan da ikke have med i ligningen at andre ting som virker fint nok nu også kan gå i stykker og det berettiger upg. Dine nye skærme kan også gå i stykker efter 2år mens dem der kun skifter sd kort stadig kører på de originale. Så har det omvendt været en super dyr opg. Men ja det er da en mulighed.

@MOS, syntes det mest ærgerlige er DAB også ryger, kvaliteten er så meget bedre end på tunein.
MOS
MOS Feb 21 '23
Citat fra HemligNemlig
@MOS, syntes det mest ærgerlige er DAB også ryger, kvaliteten er så meget bedre end på tunein.

Enig. Jeg glemte at nævne, at DAB også ryger med den nye MCU2. 

cth
cth Feb 21 '23

jeg bruger min telefons hotspot i bilen da jeg ikke har betalt de 100 kr. måneden.

Men jeg kan ikke starte netflix elelr de andre... de starter op og lukker ned og disconnecter min wifi, som så kommer tilabge kort efter.

Andre der har prøvet det?

I øvrigt har jeg de seneste uger bemærket noget støj på DAB kanalerne...specielt P4.

Sådan lidt knitren.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 21 '23
PeterE
PeterE Feb 21 '23
Citat fra cth

jeg bruger min telefons hotspot i bilen da jeg ikke har betalt de 100 kr. måneden.

Men jeg kan ikke starte netflix elelr de andre... de starter op og lukker ned og disconnecter min wifi, som så kommer tilabge kort efter.

Andre der har prøvet det?

I øvrigt har jeg de seneste uger bemærket noget støj på DAB kanalerne...specielt P4.

Sådan lidt knitren.

Lyder som om du skifter imellem to netværk, fx at bilen kortvarigt bruget sit eget (mobildata) til at kigge efter en softwareopgradering? 

Hvis du har DAB så har du også FM? Hvis FM er uden støj, så kunne fejlen være på din DAB antenne eller bare tuningen.Både DAB og FM er uden knitren her.
cth
cth Feb 22 '23

Fandt ud af det kun var på P4, så jeg tænker det er noget andet.

Jeg bruger dagligt mit hotspot til spotify og podcasts, så det virker upåklageligt.

Kun hvis jeg vil starte netflix eller disney+ så laver den det nummer med at stoppe og smide mig af mit eget mobilnet og hoppe tilbage til Teslas 4G.

Hvorefter den så hopper tilbage til mit hotspot igen.

Jeg prøver lige at finde et "rigtigt" netværk et sted og prøve med det og se om netflix så virker. 

Kan desværre ikke fange mit eget derhjemme lige nu. Men det arfbejdes der på.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 22 '23
gd61
gd61 Feb 22 '23

Ang. Knitren på DAB 
Jeg har oplevet det samme plus nogle udfald med min opdaterede MCU2 plus FM/DAB - der iøvrigt virker godt. Jeg oprettede en service request hos Tesla, og fik et automatisk respons i går at problemet var under udbedring i en kommede SW opdatering. Så vi må nok vente og håbe!

cth
cth Mar 1 '23

DAB knitrer stadig efter sidste opdatering. Nogen ændring hos dig?