Loading...
dk

kræver en el bil service ? | Tesla Forum

Niels
Niels Nov 30 '13

jeg står lige som andre i et vadested Mellem at tegne 4 årig srvice eller ikke.

tesla har en simpel drivlinje, så her ser vi formodentlig ikke mange problemmer i løbet af de 4 år.

argumentet har så været at bilen næsten ingen service kræver.

batterierne beskyttes både med varme og køling for at holde en acceptabel arbejds temperatur og dette styres af en del ventiler, kompressore, fordampere m.m.

tilsvarende har nogle også de luft justerbare støddæmpere, og disse er bl.a. På Mercedes kendt for ikke at holde evigt.

endelig er bilen tung og evt slid på lejer ved hjul er også dækket.

set i det lys overvejer jeg selv kraftigt at betale for fuld service i de næste 4 år., prisen for service aftalen er det samme som jeg de sidste par år har betalt i service og skiftede dele til vores peugoet 207sw.

Kiefer
Kiefer Dec 1 '13

Hej.

Det er vist meget individuelt om man synes de 6.000 om året for service er 6.000,- værd. Jeg har svært ved at forsvare det når jeg sammenligner med omkostningen for min Mercedes ML. Der har jeg givet i gennemsnit ca. 3.000 om året i service og skiftet bremser foran en enkelt gang til ca. 3500. Og det er set over en 7-årig periode. De første 4 år vi havde den bil har der ikke været andet end almindelig serviceeftersyn. Alt andet har været på garanti. Selvfølgelig gik luftaffjedringskompressoren da garantien var udløbet, det kostede 7500. Men det synes jeg ikke fremgår af Teslas serviceaftale at sådanne genstande også vil være omfattet af garantien. Det er forøvrigt samme kompressor der sidder i Tesla, så det vil nok koste det samme hos dem eller en uautoriseret at få det lavet når den dør.

Jeg sammenligner lidt serviceaftalen med et fast forrentet 30 års lån, det giver sikkerhed, hvor en F1 er for dem der vil spare penge i det lange løb :-)

Jeg hælder nok mest til et F1 ;-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 1 '13

Forøvrigt, at give 6.000,- om året i service for en 207sw, er det ikke dyrt??

/Martin

Niels
Niels Dec 1 '13

4 år koster 19.000 kr. Hvilket så giver 4750 kr/år

207sw'ern fik sidste år skiftet tandrem, og i år var det bremse klodser. Alt i alt har den de sidste par år kostet det samme som teslaen. Til næste år er det sikkert skiverne som skal skiftes eller noget andet.

jeg har konkret spurgt tesla omkring luft kompressoren, og har fået positiv svar om at den er dækket af garanti og/eller service aftalen. Det tolker jeg som at hvis man har en service aftale er man dækket ind uanset hvad.

Lennart
Lennart Feb 28 '14

Hvad er Tesla´s timepris? hvis man skal have lavet noget, de oplyser det ikke rigtigt nogen steder!