Jeg har ikke selv testet det. Men kan man ikke forestille sig, at brake burnish funktionen slår regen fra, så al bremsning foregår med de mekaniske bremser? Hvis man blot bremser almindeligt, så vil det meste vel være regen og så får man ikke renset ret meget på skiverne. Man kan naturligvis sætte regen til low eller sætte den i neutral, når man bremser. Det giver nok den samme effekt.
Jeg prøvede det, og ja, regen. bliver slået fra... Det plejer jeg så bare selv gøre ved brug af 'frigear' (højre stilk op), når jeg laver manuel 'brake burnish'. Brake Burnish-programmet (der dog, som @jramskov anfører, ikke er 'officielt' henvendt til alm. slutbrugere) kan give en god fornemmelse af, hvor hårdt Tesla mener, man skal bremse fro at opnå optimal effekt. - Ikke voldsomt hårdt faktisk.
I mit tilfælde var der dog ingen som helst forskel at se på skiverne efter 'automat processen'. Så jeg tror, at skal man holde sine bagskiver rustfri (og man ikke af natur kører som i formel 1), skal man faktisk tænke ret meget over det. - Især selvfølgelig om vinteren, ved ude-parkering osv.
Det er virkelig for ringe, at Tesla ikke informerer mere om det!