Interessant nok, og vel en form for debat værd. Læs hele klummen her:
Tja, der er vel intet nyt i den problemstilling i forhold til hvordan det altid har været med Tesla. Men det er sikkert nyt for ham ...
Netop hvad jeg tænkte - og beta har været et vilkår fra dag 1, og er det endnu. Lev med det...
Jeg synes da han har ret - det er helt til grin at Tesla kan få lov til at lave beta på den måde de gør, og at de kan have beta kørende i hele bilens produktionstid, som aldrig afsluttes.
Men fordi det er nyt for ham betyder det ikke at det er nyt ... Men hatten af for ham, hvis han kan få gjort noget ved det.
p.s. og så vil jeg aldrig tage Mettes ord i min mund ;-)
Det kommer vel an på hvordan ladegate sagen ender? Den er principiel og afgørende i forhold til hvad man som producent må ændre via software updates efter salg. Hvis tesla vinder ladesagen, så har han absolut ikke en god sag, da der i så fald er carte blanche til tesla til at ændre hvad som helst efter salg.
Uvidende om Tesla Vision, som jeg ikke har prøvet.
Er det samme scenarie hvis man nøjes med fartpiloten. Altså opbremsninger i vildskab?
Har indtryk af at Tesla spørger om man vil over på Tesla Vision og få slået radaren fra...... Men tilsyneladende ikke har muligheden for, at gå tilbage, hvis man har en "mellemstationsvogn" med radar indbygget fra fabrikken.
Jeg har lige hentet en Y'er i Odense, og der kom et par dage inden en popup på kontoen, om at man skulle acceptere Vision. Yes yes, I Agree. Ingen opbremsninger eller noget på vej hjem til Fredericia, bortset fra de sædvanlige steder omkring Kildebjerg N, hvor den tror der er 80 pga. gammelt vejarbejde. Den reagerede nøjagtigt som 3'eren.
Sorry @cth - du er på vision only ligesom alle andre der har en bil produceret senere end cirka midt 2019 hvor HW 3 blev standard. Du kan genkende det ved at du ikke kan deaktivere automatisk fjernlys og automatisk viskefunktion når autopilot er slået til.
@Ice2EV vision only laver ikke en masse fantom opbremsninger. Jeg tænker at klummen er skrevet på baggrund af en tur i dårligt vejr hvor Autopilot altid har været so and so. Det er jo ikke helt nyt at vi har fået vision only, så at det først er nu han opdager at det er skidt, hænger nok sammen med at det først er nu han tager den tur i det vejr.
Misforstå mig ikke - jeg synes også det er noget mærkeligt noget at de bare kan deaktivere noget hardware jeg har betalt for. Men deres argument er at det er _bedre_. At vision only har _færre_ fantom opbremsninger. Det kan vi jo vælge at tro på eller lade være, men det er temmeligt svært at bevise i en retssag.
Hmmm... jeg bruger ikke aut. fjernlys.
Men jeg synes ikke jeg har problemer med auto visker til og fra mens jeg kører med autopilot.
Tjekker lige i morgen da det jo bliver regn hele dagen :-)
JP bilradio i fredags var inde på at mange synes det ikke virkede med kameraer og manger er utilfredse.
Specielt i dårligt vejr er kameraer udsat.
Det bliver jeg jo mindet om konstant når det ene og andet kamera ikke virker jvf. advarsel i display.
Min 2020 M3 med hw3 lavede en del opbremsninger imellem Bogense og Odense forrige weekend. Ud over den altid forekommende Kildebjerg.
Min 2020 M3 med hw3 lavede en del opbremsninger imellem Bogense og Odense forrige weekend. Ud over den altid forekommende Kildebjerg.
Der ligger åbenbart ret meget i de kort. Jeg har også et sted lige før Videbæk, hvor den konsekvent sætter farten ned til ca. 50, og 3 sek senere, op på 80 igen. Kortet insisterer dog i modsætning til Kildebjerg, at der stadig er 80. Det bliver sjovt at se om Y'eren bremser samme sted.
Og ja, forruden er på Y'eren er spritny, så der ligger en "film" eller sådan noget på den, så regnsensoren var helt til hest igår. Og hva pokker?!? Bare du sætter fartpiloten til, så satte den sig på Auto. Det er selvfølgelig fint nok, men hvis den tror at det styrtregner, og det faktisk bare støvregner... den kørte som pisket.
Ellers kører Y'eren lækkert. Markant mindre dækstøj i forhold til 3'eren. Skærmen har også fået en større CPU. Youtube-klienten i 3'eren var tæt på ubrugelig. Nu reagerer den hurtigere end ungernes iPad Gen 9. =)
Der er sat i en computer i med cirka lige så meget kraft som en Playstation 5 - det er ret overkill efter min mening.
Sorry @cth - du er på vision only ligesom alle andre der har en bil produceret senere end cirka midt 2019 hvor HW 3 blev standard. Du kan genkende det ved at du ikke kan deaktivere automatisk fjernlys og automatisk viskefunktion når autopilot er slået til.
I dag testet... satte autopilot på og kunne til og frakoble autovisker som jeg havde lyst til.
Jeg har måske en svag erindring om at jeg blev spurgt engang om netop radar eller ej.
Men jeg er ikke 100% sikker.
Og får nærmest ikke lov at bruge den, når fruen er med... Ja, og alt det sædvanlige.... Ingen forbedring trods utallige OTA'er osv...
Ha ha.. jeg har helt forbud mod at bruge den når hun er med.
Hun bruger den i øvrigt slet ikke og har aldrig gjort det i de 8 år vi har kørt Tesla.
Vildt der er så stor forskel, jeg bruger den 99% af tiden. Jo den har nogle mystiske finurligheder men synes godt nok det er sjældent den overrasker mig. Holder foden på speederen så hjælper vi hinanden igennem traffiken på den måde ;-)