Ok update på døgnet hidtil.
Sprang på Raketten for at nå Færgen i Frederikshavn.
Landede i Gøteborg kl 23:20.
Driblede nord på i fornuftigt tempo.
Ladede i Strømstad, Eidswoll.
Planlagde at suge godt op i Trysil på 240 kW ladere.... Den fik vi aldrig til at virke. Skiftede til samme udbyders 180 kW lader og den sprang igang straks jeg havde taget et billede af QR og registeret mig. MEN nå der er minus 18-20 grader, så er batteriet absolut ikke frisk på at få et skud for boven. Den ville ikke over 58 kW.
Vi ladede lige så vi kunne nå omkring Sømådalen(plus 20 km nord over) og tilbage til Trysil med 8% i overskud.
Men kulden og bakker tog overskudet til 2 %, så heldigvis var der jo så Engerdal, som havde en 50kW lige på vejen. Og det er jo absolut ligeså godt som 240 kW, hvis batteriet ikke alligevel kan suge max.
Vi sugede til at nå Elverum V3, og gik på MCD. Laderen sparkede max. MCD not so much, der var totalt overcrowded, de magtede ikke at gøre toiletter rene eller tømme skraldespande. Bakker stod med rester af måltidet i 3-4 lag ovenpå affalds spandene.
Så nappede vi et stræk til Grålum ved Sarpsborg. V3 max skud i bøssen. valgte at suge til at nå Stena med 12%, og så tage et skud ved Kungsälven, så vi havde nok til at komme hjem efter Færgen.
Var iøvrigt mega heldig på Kungsälven SuC. Der var godt fyldt op, som i 70-75%, men vi lykkedes med at få et sæt(V2) for os selv.
1344 km fra vi kørte hjemmefra og til vi lander i FRH med færgen igen.
Lur på Stena Jutlandia, bookede hvilesæder... Min bare rov. Der var en skydedør indtil truckerlounge, som smækkede op og i 300 gange. Da truckerne var færdig med at spise, så holdt besætningen fagligt møde, og der sad flere børnefamilier og larmede!
Fruen tog en lur i passagersædet til Strømstad, så kørte hun til Eidswoll, hvor jeg havde fået 1,5 time på øjet på bagsædet, iøvrigt ganske behageligt.
Var oppe og samle frøkenen op kl 08:25, drak morgen kaffe i 10 minutter og kørte sydover igen.
Fruen fik en lur først, kørte lidt, og jeg nappede 8 gange 5 minutter(sådan føles det) efter Elverum.
Heldigvis var det kun de sidste km der så sådan ud. Ellers var der meget rimeligt ryddet!

Der takseres efter laderens effekt. Så hvis du suger på en 240 kW, så koster det mere end på en 50kW. Så er det ikke en Tesla SUC med preconditoning, så anbefales det i minus 20 at nøjes med en 50 kW, og få en kop kaffe lidt længere.