Lidt opdagelser med den nye 09/22 model 3.
Den lader næsten 100 km mere end den gamle gjorde efter 168.000 km. Det er nok både det lidt større batteri, varmepumpen, tveaks på teknikken samt mistet range på den gamle(ca 35 km).
Væsentlig mindre støj. Dobbelt glas, dog lidt "turbine" støj de første km. Tænker varmepumpen ramper op eller ?. Anyway vi kører på grusvej de første 4-500 meter, så det overdøver alt.
SOS knap er flyttet, så den ikke sidder ved siden af nødblink. Tænker de har fået rigeligt med utilsigtede opkald, så den er flyttet.
AP, kører mindst ligesågodt som i vores tidligere. Dog er den langsommere til at sætte farten op, når man har indhentet en langsommere på motorvejen og han trækker ind. Lidt i tvivl om den bruger radar eller ej. Den har USS.
Edit: Den gamle kunne man holde stilken nede i 2 sekunder, og så gik den på hastighedsgrænsen. Det gør den nye ikke, den går på kørte hastighed, når så den er slået til, så kan man holde i 2 sekunder og så går den på hastighedsgrænsen. Ligesom det virker til AP er mere forsigtig. Holder der nogen i kanten, eller står ud af en bil 100 meter fremme, så reducere den farten lidt, ligesom indtil den har fundet ud af hvad foregår der her.
Hvid kabine, det skulle vi da have haft tidligere. Eller allerhelst hvis man kunne få den i den der beige S og X fåes i. Men hvid giver en meget mere lys kabine at opholde sig i.
Skal have fundet en "skål" til midterkonsolen, så man ikke bare skal smide alt ned i en ønskebrønd og håbe man finder det igen. Opbevaringen er huge, men man behøver i hverdagen noget der er mere overskueligt end bare et stort hul. Det samme under armlæn.
El bagklap, juhu, endelig og så lyder det ikke som noget blik der smækker. Mangler dog mulighed for fod åbne. Men ok, det er bedre.
Den blå virker måske lidt mere ramt af grusvejens støv end midnight silver var. Men nu stod det jo ned i stænger igår da vi hentede den, så med udsigten til tørvejr den næste uge, så har jeg vasket den idag og så må vi se om nogle dage. Men sjov farve, lidt små kedelig, næsten mat i gråvejr, for at live op i solskin. Lidt ligesom den røde. Cool feature.
Så skal jeg have fundet en undskyldning til at få monteret trækket og prøvet det.
Tillæg: Kameraer både side og bak er med væsentlig bedre opløsning end 2019. Formoder front også er det så.
Bemærker at den er må være mere effektiv, idet når der lades med 11kW lader, så siger den 77 kmt/, imod 66-67 km/t på den gamle, samme lader og sted.
Kommer i tanke om, på vejen hjem, kom der en ganske let finregn, der var jeg lige ved at falde ned af sæddet, den startede sgu autovipers, ganske fornuftigt.
Ligesom jeg her til aften bemærker der er væsentlig bedre lys på, meget skarpere afgrænset, og auto highbeam fungerer ganske upåklageligt når den skal slå ned. Den er dog fortsat måske lige 5 sekunder om at slå op, når man har passeret modkørende.