Loading...
dk

Bytter vore model 3 i morgen | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 30

Hej Folkens

Hvordan er lige proceduren med at sælge og overdrage sådan en raket?

Jeg har solgt vores privat, og skal aflevere den i Kjøvenhavnstrup, og samle vores "nye" tysker op tæt på samme sted.

Vil gerne sikre mig at køberen overtager den korrekt, ligesom det er meget rart, at kunne suge lidt på en supercharger på vejen hjem, hvis det behov skulle opstå.

KimT
KimT Mar 30

Da jeg overdragede min i sommers foregik det via app'en - inde under Add / Remove product. Jeg mener at jeg indtastede e-mail på køberen som fik adgang med det samme - han havde allerede oprettet sig hos Tesla og havde app'en. Dvs. du mister adgang med det samme, og kan ikke betale for opladning mere.

Så enten fyld den op inden, eller tilføj køber som "driver" og vent med at overdrage til han er kommet hjem.

PS han havde sikret sig i forvejen at hans bank ville overføre beløbet som straksoverførsel (min egen bank vil ikke når det er over 50K), og ejerskifte foregik via "Ejerskifte" app

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 30
Ice2EV
Ice2EV Mar 30

Cool, tak.

Det er mest overdragelsen af min der bekymre mig lidt. Vil jo helst at det spiller for køberen med det samme.

Har ingen anelse om køber kender Tesla eller ej. MEN handelen gik meget nemt, så tænker måske han er rimelig bekendt med sagerne.

Dem jeg køber af sælger en del tyske, så tænker de har styr på den del.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 30
fmm1000
fmm1000 Mar 30

Husk at lave factory reset af bilen inden overdragelsen, så alle dine personlige settings slettes.

Ice2EV
Ice2EV Mar 30

@fmm1000 Det gør jeg..... Men er der noget som helst køber kan bruge det til? ud over at være irriteret over min sædeposition og sædevarme?

jonsiii
jonsiii Mar 31

@Ice2EV Nu fik jeg afleveret min M3 til forhandleren her sidste tirsdag og det tog 5 minutter.

1. Køber opretter en Tesla-konto i app'en.

2. Du vælger Fjern produkt - Overdrag til privat (det gjorde vi også selvom det var en forhandler).

3. Indtast brugernavn og mail på købers konto.

4. Er du helt sikker? :)

Så klikkede jeg Yes. 5 sek senere poppede der en mail ind på købers mail om overførsel af bilen. 1 minuts tid efter dukkede den op i købers app. Navnet på bilen og det hele kom endda med.

jpx
jpx Mar 31
Citat fra Ice2EV

..ud over at være irriteret over min sædeposition og sædevarme?

Man kan vel også se dine seneste opkald, favoritter og søgninger på kortet, evt netflix/disney login.. Måske var det også en ide at slette gemte sentry-videoer? Jeg ville helt sikert lave en factory reset inden overdragelse.

P85DK
P85DK Mar 31

Seneste opkald og alt hvad der har med telefonen at gøre kræver vel at den pågældende telefon er i bilen? Jeg kna i hvertfald ikke se min kones telefon historik når jeg er i bilen.

jpx
jpx Mar 31

Nej, det har du ret i P85DK, det bliver sikkert synkroniseret når enheden er i bilen. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 31

Bilen er overdraget. 

@Jonsii sorry, så ikke lige dit skriv. Men køber var mega fin, han tog S-Toget til Højetåstrup og kørte datteren og jeg til der hvor jeg skulle købe den nye.

Vi havde lige lidt forvirring omkring overdragelsen, så "min" sælger var lige behjælpelig i 10 sekunder. 

Super tak til Ole for handelen, og super tak til Motorleasing.

Eneste 2 små aber dabei, jeg havde forstået den nye kom på sommedæk, så jeg havde i vildskab sørget for at få sat mine sommerfælge på, så vores vinterfælge/dæk kunne komme på den nye....... Den nye kom på vinterdæk. Så nu har vi 8 næste nye vinterdæk.

Andet lille tingest, der er flere stenslag på fronten af den nye efter 8000 km, end der var på vores efter 168.000km. Men what ever, den kører satme godt, og jeg fikser bare de stenslag selv, det tager 15 minutter.

Ice2EV
Ice2EV Apr 1

Lidt opdagelser med den nye 09/22 model 3.

Den lader næsten 100 km mere end den gamle gjorde efter 168.000 km. Det er nok både det lidt større batteri, varmepumpen, tveaks på teknikken samt mistet range på den gamle(ca 35 km).

Væsentlig mindre støj. Dobbelt glas, dog lidt "turbine" støj de første km. Tænker varmepumpen ramper op eller ?. Anyway vi kører på grusvej de første 4-500 meter, så det overdøver alt.

SOS knap er flyttet, så den ikke sidder ved siden af nødblink. Tænker de har fået rigeligt med utilsigtede opkald, så den er flyttet.

AP, kører mindst ligesågodt som i vores tidligere. Dog er den langsommere til at sætte farten op, når man har indhentet en langsommere på motorvejen og han trækker ind. Lidt i tvivl om den bruger radar eller ej. Den har USS.

Edit: Den gamle kunne man holde stilken nede i 2 sekunder, og så gik den på hastighedsgrænsen. Det gør den nye ikke, den går på kørte hastighed, når så den er slået til, så kan man holde i 2 sekunder og så går den på hastighedsgrænsen. Ligesom det virker til AP er mere forsigtig. Holder der nogen i kanten, eller står ud af en bil 100 meter fremme, så reducere den farten lidt, ligesom indtil den har fundet ud af hvad foregår der her.

Hvid kabine, det skulle vi da have haft tidligere. Eller allerhelst hvis man kunne få den i den der beige S og X fåes i. Men hvid giver en meget mere lys kabine at opholde sig i.

Skal have fundet en "skål" til midterkonsolen, så man ikke bare skal smide alt ned i en ønskebrønd og håbe man finder det igen. Opbevaringen er huge, men man behøver i hverdagen noget der er mere overskueligt end bare et stort hul. Det samme under armlæn.

El bagklap, juhu, endelig og så lyder det ikke som noget blik der smækker. Mangler dog mulighed for fod åbne. Men ok, det er bedre.

Den blå virker måske lidt mere ramt af grusvejens støv end midnight silver var. Men nu stod det jo ned i stænger igår da vi hentede den, så med udsigten til tørvejr den næste uge, så har jeg vasket den idag og så må vi se om nogle dage. Men sjov farve, lidt små kedelig, næsten mat i gråvejr, for at live op i solskin. Lidt ligesom den røde. Cool feature.

Så skal jeg have fundet en undskyldning til at få monteret trækket og prøvet det.

Tillæg: Kameraer både side og bak er med væsentlig bedre opløsning end 2019. Formoder front også er det så.

Bemærker at den er må være mere effektiv, idet når der lades med 11kW lader, så siger den 77 kmt/, imod 66-67 km/t på den gamle, samme lader og sted.

Kommer i tanke om, på vejen hjem, kom der en ganske let finregn, der var jeg lige ved at falde ned af sæddet, den startede sgu autovipers, ganske fornuftigt.

Ligesom jeg her til aften bemærker der er væsentlig bedre lys på, meget skarpere afgrænset, og auto highbeam fungerer ganske upåklageligt når den skal slå ned. Den er dog fortsat måske lige 5 sekunder om at slå op, når man har passeret modkørende.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 8
PL
PL May 22

Er I stadig glade for byttet her efter lidt mere erfaring med den nye?