https://blog.bilbasen.dk/tesla-stormer-frem-model-y-i-voldsom-fremgang-i-marts-443055/
https://blog.bilbasen.dk/tesla-stormer-frem-model-y-i-voldsom-fremgang-i-marts-443055/
At stå for 20% af det samlede bilsalg i marts med én model er pænt hårdt.
Fordel, hvis du har en Model Y så er du næsten så anonym som du kan blive i trafikken, hvor det kun er din nummerplade der er individuel, selvom det højst sandsynligt kun er få numres forskel :-)
Bagdel/fordel?, du har den samme som naboen, samme model, samme farve etc etc etc :-)
I øvrigt stod Tesla vist for over 50% af det samlede nyvognssalg I Norge i marts...
Var det over 7000 stk. ?
Overskrift i JP.dk
Dvs der er knap kommet 10% flere Tesla'er på gaden i marts !
Er der nogen der ved hvor man kan få tal for import - den må da været faldet drastisk de sidste par måneder.
Selvom de sælger rekord mange, så misser de estimatet med ca. 7.000 biler, det kombineret med de økonomiske udsigter betyder at investorerne tror en anelse mindre på fremtiden.
Min nabo modtog en TMY i sidste uge. Det blevet leveret! på adressen af en fyr der var hyret af Tesla. Han blev så hentet men fortalte, at de plejede at tager bus/tog tilbage.
@WeberC Nu ved jeg jo ikke om Tesla har fået bedre belysning i Århus på udleveringsstedet eller det er bedre på andre lokationer.
Hvis ikke, så tænker jeg, modtagelse i egen indkørsel er mindst ligeså god. ;-)
@WeberC Nu ved jeg jo ikke om Tesla har fået bedre belysning i Århus på udleveringsstedet eller det er bedre på andre lokationer.
Hvis ikke, så tænker jeg, modtagelse i egen indkørsel er mindst ligeså god. ;-)
Bestemt - jeg havde bare ikke hørt om det før. Det er helt sikkert effektivt i forhold til at få leveret bilen på kort tid. Jeg læste et sted at der kom biler til Portugal hvor folk kunne hente dem på havnen. Synes det er lidt fedt med et firma der kan tænke ud af boksen - også på det niveau. Man skal huske at de fine bilhuse der ligger rundt omkring skal betales af kunderne.
Man kunne måske også godt forstå det er svært, at skalere en service organisation efter, at der parallel importeres 10 gange så mange som man selv sælger.
Specielt når man i forvejen er lidt på hælene og har lang tids ventetid.
Men der er kommet et center i Ribe og i Odense samt der er et på trapperne i Aalborg området.
Og i betragtning af nyvognssalget de sidste måneder, så bør de oppe bemandingen ganske betragteligt.
Umiddelbart hvis jeg havde et Tesla center så ville jeg forsøge at trække flere kunder omrking for årligt service, end det pt er forsøgt. Det virker nærmere som om man helst ikke så kunden igen, med mindre det var garantisager. Men det har måske også været nødvendigt for at kunne følge bare lidt med.
Ps, måske tyskerne til gengæld oplever et formidabelt service niveau. ;-)
Jeg har en Tesla Model Y Performance fra Berlin, udleveret september 2022. Hver dag kan man "glædes" over en ny raslen, knirkelyde, højlydte knæklyde, støddæmpere der piver mv. Det er som om at temperatur, underlag, tiden der går fra ny, har stået i sol/skygge, vejbump alt sammen bringer med sig fryden af (nye) lyde. Ser ellers pæn ud i kabinen men alt inden bag i er åbenbart skovlet ind. Haft den flere gange forbi Tesla, der mener den lyder som alle andre Model Y og, som de siger, man skal huske på at alt er klipset sammen. Troede bogstavligt talt at hele bagvognen på et tidspunkt var ved at falde af så mange lyde kom der bagfra :-) Til sammenligning har vi en BMW iX3, den siger ingenting uanset underlag - absolut tystnad. Alligevel tager jeg altid Tesla'en - den er bare sjovere at køre i - og så må resten lyde som det gør. Har i øvrigt lige haft Tesla'en forbi en detailer pga. det nederste af bagdørene er helt sandblæst efter 6 mndr. og 6.000 kilometer. Har i dag monteret Tesla 3M paintprotection for at stoppe det cirkus, eller i det mindste holde det lidt i skak. Detailer var i øvrigt så venlig at vise mig alle min Tesla's problemer med panelgaps :-)
Min personlige oplevelse siger mig, at de fortsat prioritere output over kvalitet. Så enten skal prisen endnu længere ned - hvilket ser ud til at være tilfældet med dagens prisnedsættelser i US - eller de skal se at oppe sig. Jeg tror desværre som JP, at Tesla over de kommende måneder/år vil bliver rendt over af kunder som ikke helt oppe og ringe over deres bil.
@IlTempGigante
Så er jeg dælme glad for konen talte mig fra en Y. Og beskæmmende at Lord Elon tidligere har udtalt at model Y fra Giga Berlin var modellen man skulle holde øje med. Meaning "top notch".
Vores tidligere 3'er havde nul lyde, som i nul selv efter 168k km.
Den nye har heller ingen lyde overhovedet, efter 1000 km, nul pip, tweet, knak, kirk, intet.
@Ice2EV Det kan lyde sært men jeg er faktisk glad for bilen og på rigtig mange områder er den langt bedre end vores BMW iX3. Jeg er bare blevet overrasket over kvaliteten. Vi havde en Model S fra 2015 til 2019 og havde langt færre ting med den bil, faktisk stort set intet i de 4 år. Og det er måske netop problemet, at der kan være stor varians, og et lotteri hvilken bil man ender med.
Og så fik jeg ikke engang nævnt at forsædet knager som en gammel gyngehest. Passagersædet siger heldigvis ikke en lyd undtaget når man drejer hurtigt i et sving så er der noget som lyder som en skrue der triller gennem et rør - lige for øjeblikket har den heldigvis fået lagt sig et sted hvor den bliver liggende :-)
Skruen tænker jeg er en sten der er røget ind under sædet og ind i ventilationsåbningen til bagsædet. Prøv med en kraftig støvsuger med trut på næste gang du hører den er løs. Så er der da måske en mindre ting at irritere sig over. ;-)
Man skulle tro de havde styr på dem. Men selvfølgelig Performance fra sept, der var de vel ikke rigtig oppe i omdrejninger i Berlin. Eller var de?