Loading...
dk

Bagklap lukket, bil tror den er åben | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Apr 7

MS15, bagklappen er fuldstændigt lukket, men bilen viser at den er åben på skærm og app. Intet virker til at åben bagklappen igen, bipper bare 4 gange, som ved fejl. Har nulstillet SW med 4 knapper på rat, samt nedlukning og vent 1½ min. Kan ikke (nød)udløse bagklap mekanisk indefra med den lille wire bag klappen ved lampen på bagklappen, for at få det mekaniske til at følge det SW-mæssige. Skete nok, da der blev trykket både på skærm og bagklap knap næsten samtidig.

Nogle råd?

Forummets indlæg er redigeret af MichaelS Apr 7
HemligNemlig
HemligNemlig Apr 8
Prøv og ring til Road service og hør om de kan/vil slette fejlen
PeterE
PeterE Apr 8
Det er desværre nok denne her:

1003549-00-B CINCHING ACTUATOR

Som en del af os har fået skiftet, koster ikke alverden og tager under en time hos fx Autoskadestuen. Prøv evt den store reset først fra service menuen, altså factory reset.
Ledsager
Ledsager Apr 8

Har fået skiftet Actuator 2 gange siden 2015. Kan ikke reddes via reset. Koster ca 1600 kr. at få skiftet.

MichaelS
MichaelS Apr 8
Road assistance kunne ikke hjælpe, så det bliver tesla service eller autoskadestuen.
Har nogen prøvet emergency release før, undre mig over at den ikke virker.
JohnnyB
JohnnyB Apr 9
Hvis du er til DIY kan delen købes hos Tesla for ca 500-600 kr og skiftes på 20 minutter. Her er guide:

Indeholder også en work around så du kan komme i bagagerummet selvom det ikke er repareret endnu
MichaelS
MichaelS Apr 9

Godt link! Vil lige prøve den work-around til at få åbnet bagklappen, så er man det skridt videre, og den bipper forhåbenligt ikke i et minut, når man starter med at køre.

MichaelS
MichaelS Apr 9

Så har jeg rykket stikket ud og ind som angivet i videoen, nok mere end 10 gange (hvordan har han dog fundet ud af denne metode?) og fået bagklappen lukket op og lukket igen så bilens SW er i sync med mekanikken. Kan dog stadig ikke åbne den med skærm, app eller keyfob, så det er nok den omtalte "cinching actuator".

JohnnyB
JohnnyB Apr 9
Hmm. Du burde kunne åbne med keyfob og skærm osv… kan du åbne med knappen på bagsmækken?

Aktuatoren står udelukkende for at trække bagsmækken det allersidste stykke ned…
PeterE
PeterE Apr 9
Citat fra JohnnyB Hmm. Du burde kunne åbne med keyfob og skærm osv… kan du åbne med knappen på bagsmækken?

Aktuatoren står udelukkende for at trække bagsmækken det allersidste stykke ned…
Da min aktuator var røget kunne jeg heller ikke åbne eller noget som helst.