Loading...
dk

Styretøjet centrerer ikke | Tesla Forum

Mig
Mig Apr 9 '23

Hej

Jeg har de seneste 14 dage oplevet problemer med styretøjet i min Model S P85D fra 2015. Styretøjet har ujævn, let øget modstand ved drejning, men det største problem er, at den ikke centrerer tilbage til nulpunktet efter man har drejet. Således skal jeg selv fører rattet helt tilbage til 0 grader for at kører ligeud. Jeg var involveret i et uheld og den fik et slag på siden. Problemet har været der siden. Bilen er blevet repareret. Men styreproblemet er der fortsat. Har andre oplevet lignende?

Mvh

Philip Sloth

MOS
MOS Apr 9 '23

Det lyder ikke godt. Det må ikke gå ujævnt/må ikke være væsentlig modstand i styretøjet. Det skal helt klart repareres. Jeg tænker, at fejlen/skaden på styretøjet kan ligge flere steder. Så du må nok have et værksted til at se på det igen. Hvis det er kommet ifm. færdselsuheldet, så må det vel være en del af forsikringssagen, så du holdes økonomisk skadesløs.

P85DK
P85DK Apr 9 '23

Lyder som en defekt tandstang

Johannelund
Johannelund Apr 15 '23
Havde også det samme problem på en Volvo, værkstedet udskiftede en styrekugle og nogle bøsninger, Det endte med at de udskiftede tandstangen, men intet hjalp, hele problemet løste sig da de monterede komplet styretøjsdel incl bøsninger,
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Apr 15 '23
P85DK
P85DK Apr 20 '23

Har du eventuelt prøvet at smøre kardanleddet på ratstammen?

MOS
MOS Apr 20 '23

Jeg havde på et tidspunkt en oplevelse med en Smart, som havde rust i kardanleddet på ratstammen. Symptomerne mindede om dine. Smørelse løste problemet.