Loading...
dk

Tech-pakke med Autopilot -nice eller need to have? | Tesla Forum

Klaus1981
Klaus1981 Dec 26 '14

Så er julegaven bestilt! TMS 85:)

Jeg har endnu en uge til at ændre mine konfigurationer, og jeg er noget i tvivl omkring Tech-pakken. Lige nu er den ude...

Hvad er jeres erfaringer? -giver pakken reel værdi eller er det bare lir?  (Kurvelys, lys i dørhåndtag, motoriseret bagklap og nøglefri adgang giver vel ikke ret meget værdi? kommer man virkelig til at bruge autopiloten, og er Google-kortet ikke tilstrækkeligt)? Overser jeg noget?

/Klaus

Stuckmann
Stuckmann Dec 26 '14

Klaus1981

At vælge en Telsa uden Tech- pakke er som at købe en smartphone og fravælge mobildata 

det er need to have

Hookmaker
Hookmaker Dec 26 '14

FULDSTÆNDIG enig, det kommer du til at fortryde. + at den nok bliver vanskelig at sælge som brugt. Personligt tror jeg autopilot funktioner kommer for at blive, jeg er dog i tvivl om den hardware der installeres nu er uddateret når de engang får lov til softwaremæssigt at give adgang til autopilot styring.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 26 '14
Larsen
Larsen Dec 26 '14
Helt enig med de andre. Du må simpelthen ikke købe den uden Tech pakke. Du vil ærgre dig slemt efterfølgende.
Bianco
Bianco Dec 26 '14

Hvis du var på en S60'er og måtte skrabe kistebunden for at få råd, så kan den til nød undværes. Men som Hookmaker siger (ca); En S85'er giver ikke mening uden techpakke - det er netop den del som giver fornemmelsen af dyr bil :-)

Kiefer
Kiefer Dec 26 '14

Jeg så på et tidspunkt en statistik over solgte Tesla og deres tilvalgspakker på det amerikanske forum, her lå valget af techpakken på mellem 98 og 99% af alle S og P 85 modeller.

Som de andre tror jeg også du bliver slemt ked af at mangle den og får svært ved at sælge bilen efterfølgende.

/Martin

kajakaj
kajakaj Dec 26 '14

I en statistik jeg lavede i okt. 13 baseret på 400 bestilte biler i EU havde 97% valgt tech-pakken

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 26 '14
DeaconWP
DeaconWP Dec 26 '14

Er El indfoldelige spejle en del af Techpakken, eller standard?

Hejgaard
Hejgaard Dec 26 '14

Del af tech pakken - og absolut vælg T-pakke!

T3S7A
T3S7A Dec 26 '14
Jeg har nu min nr 2 Tesla uden T pakke. Min først var en s60, helt skrabet. Nu en P85 uden tech pakke. Jeg har ikke brug for det som er med i tech, og vil hellere have bilen billigere. Men jeg har også været på jagt efter netop det brugt. Og som det blev nævnt, gør det prisen noget billigere brugt, derfor jeg kigger efter det :-)
Men skulle jeg købe ny i dag, så ville jeg slet ikke overveje om T skulle med eller ej. Det skal den. Autopilot mm. Er jo klart alle de penge hver, ihvertfald når den engang skal sælges igen. Hvis ikke du køber ny for at få autopilot mm, hvorfor finder du ikke en billig brugt så? Der er jo rigtig gode penge at spare.
SimonHN
SimonHN Dec 27 '14

Syntes at tech pakken burde være std i en Tesla.

Det vil helt klart være mit førstevalg under ekstraudstyr. Vil som køber aldrig købe en brugt tesla hvor det ikke var en del af bilen.

Werge
Werge Dec 27 '14
Jeg er også en af dem, der ikke forstår hvorfor Tech pakken ikke er standard. Vi valgte S60 med Tech pack fremfor S85 uden. Vil helt sikkert saver 85er batteriet et par gange om året, men vil glæde mig hver dag over Tech pack.
//Werge
Nommensen
Nommensen Dec 27 '14
Jeg er helt enig - når man nu får muligheden at få det nyeste indenfor sikkerhed og andre features, så er de få kroner givet mere end godt ud
Klaus1981
Klaus1981 Dec 28 '14

Tak for de overbevisende tilbagemeldinger! Jeg vil bruge alle jeres argumenter overfor konen:)

Genild
Genild Dec 28 '14
Nu besidder min bedre halvdel til fulde evnen "at blive væk hvor det synes umuligt", så vi har haft fastinstalleret GPS i bilerne de sidste godt otte år. Min erfaring har der altid været, at det ikke kan bruges i nærområdet, for selvom man nok skal nå frem, så er det ofte ikke den praktisk logiske rute den vælger.
Sådan er det ikke med Google kortet i Tesla'en - indtil videre har den ikke ramt ved siden af skiven endnu, og jeg er fuld af beundring.
Det er nu heller ikke uden evner at kunne sidde og fumle med dagens avisnyheder på nettet medens man superlader, frem for "bare" at sidde med pegefingeren dybt begravet etandet sted.
Så summa summarum må en Tesla uden tech-pakke være lidt som at have forspil uden sex :-)
T3S7A
T3S7A Dec 28 '14
Ved ny bil i dag, ville jeg vælge tech pakken pga auto pilot mm. Og fordi gensalgsprisen er væsentlig lavere uden t pakke. Men på den gl. Model, betyder tech pakken ikke noget for mig. Bevares, vil da gerne have den, lige som alt andet ekstra udstyr, men vil ikke betale for det - da jeg sagtens kan undvære det - så hellere en billig købspris på en brugt bil.