Loading...
dk

Tesla 4 års garanti... | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Apr 11

I starten af juni 2023 så er det 4 år siden min bil blev indregistreret første gang. Jeg har bare brugt nummerplade.net til at checke det.

Kan jeg så regne med at mine 4 års (nær) totalgaranti gælder indtil dette dato eller er det et eller andet teknisk ift. det og produktionsdato? 

Når jeg indenfor et par uger får smidt sommerhjul på (med helt nye dæk), så regner jeg med at få foretaget 4-hjuls udmåling. Hvis nu der gøres et eller andet fund så kan Tesla nå at udbedre det inden skæringsdatoen. Tænkte ligeledes, af samme årsag, at syne bilen før skæringsdatoen.

KimT
KimT Apr 11

Har bilen kørt under 80.000km ? For den gælder jo kun til det som kommer først

Ice2EV
Ice2EV Apr 11

Du kan jo kigge på registreringsattesten, der står datoen for første indregistrering. 

Garantien tæller derfra. og enten 4 år eller 80.000 km alt efter hvad der kommer først.

Har du kørt under 80k

Tænker du skal vælge hvad du går til Tesla med. Er dine bremser trætte, så giver Tesla nok ikke en krone i tilskud til dem. Det samme med andre sliddele.

Tjek dine forlygter om der er vand i dem, der må godt være en anelse dug, men ikke direkte dråber. Og de er dyre.

Har du fået skiftet upper control arms på recall? ellers er det bare se at få bestilt det skifte. De skifter iøvrigt også gladeligt gratis dem selv om du har kørt 145kkm.

HrMogensen
HrMogensen Apr 12

Det var da meget godt jeg lige fik spurgt, for de 80.000km grænsen havde jeg da glemt. Jeg er på 79.200 nu :) 

For det meste cykler familien til job/skole så ingen problemer. Får sat sommerdæk på i denne uge og fundet et lokalt værksted (Roskilde) der kan lave en sporing. Anbefalinger velkomne - der er sikkert for lang kø hos Tesla. 

EDIT: Skal naturligvis være et sted der rent faktisk også kan justere det ind (og ikke bare checke sporing). 

Forlygter har de kigget på. Jeg har fotos der viser dråbedannelse indvendig lige i lyskeglen, men det var "forventeligt med LED lygter". Lidt sølle synes jeg men til gengæld skiftede de hele låget til midterkonsollen kvit og frit pga. låsepalen var defekt. Ved ikke om det skete fordi jeg har for vane at læne en del af mine enorme næsten 80kg mod låget når jeg skal nå noget på bagsædet - men det lader jeg så værre med fremover. Har også fået begge sider upper control arme.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Apr 12
PL
PL Apr 12
Citat fra Ice2EV

Har du fået skiftet upper control arms på recall? ellers er det bare se at få bestilt det skifte. De skifter iøvrigt også gladeligt gratis dem selv om du har kørt 145kkm.

Altså uden for garanti? Det kan det være jeg lige skal lægge det ind som tillæg på min servicerequest, jeg har åben alligevel. 

PeterE
PeterE Apr 12
Citat fra PL
Citat fra Ice2EV

Altså uden for garanti? Det kan det være jeg lige skal lægge det ind som tillæg på min servicerequest, jeg har åben alligevel. 

Recall er uafhængig af garanti. 
HrMogensen
HrMogensen Apr 12

Og er den gal i den ene side så få dem absolut til at fixe begge sider. Var intet problem for mig da jeg havde bøvlet for halvandet år siden. 

PL
PL Apr 12

Ja, recall er uden for garanti. Jeg synes bare ikke jeg havde set at der var en recall på bærearmene. Jeg spørger hos Tesla. 

Forummets indlæg er redigeret af PL Apr 12
PeterE
PeterE Apr 12

Alt om recalls: https://www.tesla.com/support/annual-and-recall-service

Bare af interesse, taler vi om TM3? Husk at garantien ikke dækker alting, så den våde drøm at om komme med en længere bestillingsseddel til Tesla service '5 minutter i 12' enden måske med en - delvis - skuffelse. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 12
HrMogensen
HrMogensen Apr 12

PeterE >>>

Ja det er TM3. Jeg har løbende fået rettet lidt ting og jeg har ikke forventinger om at de skal rette mere. Når jeg nu alligevel gerne vil have foretaget sporing ifm. nye sommerdæk, så kunne det jo være der blev gjort et fund eller 2 som jeg kunne nå at få med... 

Har indtil videre booket tid hos Tesla om et par uger. De er nok det skarpeste bud på at levere en god sporing (og så skal jeg ikke forbi en ekstra gang hvis noget skal skiftes). Afventer pt. svar fra dem om de er large med garanti hvis jeg er en anelse over 80.000.

cth
cth Apr 13

Hvad tager tesla for en sporing?

For hvis der ikke er noget galt så skal man vel betale uanset garanti?

P85DK
P85DK Apr 13

jeg mener det er lige over 2.000 kr,

HrMogensen
HrMogensen Apr 13
Quoten er 2900,- så antager absolut det er inkl. moms.

Jeg er 100% sikker på at jeg uanset selv betaler for sporingen. Det er kun hvis de evt falder over stumper (kødben whatever), at jeg håber at nå at score det med under garanti. 

Jeg ville uanset have sporet pga nye dæk. Forrige sporing, 2 1/2 år tilbage, var absolut tiltrængt trods bilen dengang kun var halvandet år. 
P85DK
P85DK Apr 13
Citat fra HrMogensen

Har indtil videre booket tid hos Tesla om et par uger. De er nok det skarpeste bud på at levere en god sporing (og så skal jeg ikke forbi en ekstra gang hvis noget skal skiftes).

Jeg tror bestemt ikke du skal regne med at Tesla er bedre til at spore bilen end ordentlig uafhængigt værksted eller en god dækmand der har udstyret. Tilgengæld kan du roligt regne med at skulle betale dobbelt op hos Tesla.

Din bil har ikke luft, så det er endnu mere straight forward.

Ice2EV
Ice2EV Apr 13

@HrMogensen 

Jeg ville nok glemme den sporing, alt andet lige så bør de spore den når de skifter upper control arms. Så det hører med i recall.

HrMogensen
HrMogensen Apr 15
Citat fra Ice2EV

@HrMogensen 

Jeg ville nok glemme den sporing, alt andet lige så bør de spore den når de skifter upper control arms. Så det hører med i recall.

Har fået skiftet dem i september 2021. 
Ringer er par steder rundt i Roskilde… 
tkatv4
tkatv4 Apr 24

Jeg spurgte lige Tesla til garanti ifht. komplet skævslidte fordæk og gravrustne bagbremser efter to vintre (i garage).

Ingen garanti dækning på noget af det:

Dæk: Nej selvfølgelig ikke. - Havde jeg heller ikke forventet eller ville forlange.

Sporing (som klart er årsagen til ovenstående): Nej, du kan jo selv have slået et hjul skævt. - Tja, de har vel ret. ...I princippet!   Jeg ved selvfølgelig, at jeg ikke har ramt nogle kantstene eller lign., men det kan man naturligvis aldrig bevise. Til gengæld har man jo hørt om Tesla'er, der kommer fra fabrikken med ukorrekt hjulgeometri .... Såååh, her havde jeg måske ventet LIDT forståelse, når indikationen er så klar + ingen ridser/buler i fælgekanter som kunne antyde selvforskyldt skade osv...

Bagskiver: Nej. Du har ikke fået renset bremser her (...ergo har du aldrig renset dem!). Tja, det er ikke rocket-science selv at rense bremser. Min bil er desuden i garage, og min bagkalibre glider FULDSTÆNDIGT frit.... 

Morale: Tjek hjulgeometri på din Tesla   ...Når du får den leveret !!

Desuden: Brug bremserne ....af H... til !!!

PL
PL Apr 28
Citat fra Ice2EV

Nu har jeg fået svar på Tesla for det samme: ingen garanti, da bilen har kørt over 80.000 og ingen recall i øvrigt, så skift af upper control arms vil koster mig lidt over 5.000. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 28
Citat fra PL
Citat fra Ice2EV

Nu har jeg fået svar på Tesla for det samme: ingen garanti, da bilen har kørt over 80.000 og ingen recall i øvrigt, så skift af upper control arms vil koster mig lidt over 5.000. 

Det var da underligt. Der er åbenbart en divergerende holdning på recals. 

webercarbmann
webercarbmann Apr 29

Har lige været til "fejlretning" i Greve med vores TM3 LR fra 2019.  De skiftede en baglygte og noget ledningsnet.  Bad om at få skiftet upper control arms de jeg mente at jeg en gang i mellem kunne høre lyde.  De ville dog ikke skifte dem da de ingen lyde kunne høre.  Suk. Nu kommer jeg selv til at betale når fejlen opstår. Så er der bagruden der har været revnet i over et år.  De er iskolde. 

Sider: 1 2 »